Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
jag skulle kunna göra det sennare ikväll såvida du INTE är en firesorc eller nått annat som har problem med fireimunes. har du detta problemet blir act4 väldigt jobbig

sen om det med cows. i 1.10 är cows bätre men man får mindre xp och de droppar sämre. alltså är det inte lönt att spela där längre

okej, ge mig din MSN så kan vi snacka där!

Är förövrigt Lightning/Cold Sorc, så det är lugnt!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
vad kan man få för IK Stone Crusher ?

Inte mycket. Släng den med..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Inte mycket. Släng den med..

Fan va taskig du är, tänk om någon går på dina fjanterier haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN

Vaddå? IK-maul är ju värdelös!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superchu
Vaddå? IK-maul är ju värdelös!

Hela IK settet är inte värdelöst!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej. Men vi snackar om IK-maul nu, ;).

Permalänk
Medlem

men ik maul hittar man ju 100 om dan Jag hade alla sett i spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

vad kan man få för IK Stone Crusher ?

du kan´nog få 2 st pgs om du har lite tur. hittar du en riktigt dum köpare är inte 3 omöjligt

VIGGE_BOSSEN du har pm:D

Permalänk
Medlem
Citat:

IK-hammaren i sig är som sagt knappt värd någonting - den är alldeles för vanlig för att vara dyr.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
IK-hammaren i sig är som sagt knappt värd någonting - den är alldeles för vanlig för att vara dyr.

Ja, det är sant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Socka armor osv så man får MF. Och så kan man trada med dom osv

Hm, jag har för mig att det kvittar hur mkt MF man har i v1.10? Fast det är som sagt länge sen jag spelade.. Ska väl göra en ny paladin snart.. Har hyffsad eq för Hammerdin så..

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Hm, jag har för mig att det kvittar hur mkt MF man har i v1.10? Fast det är som sagt länge sen jag spelade.. Ska väl göra en ny paladin snart.. Har hyffsad eq för Hammerdin så..

Att MF inte spelar roll? Där är du ute och cyklar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De enda som har något stort värde idag, är mest bara high runes, starka run ord, och skillers... Sen uniqs finns det bara några som är värt nått o då offtast bara i perfect form. Set items har knappt nå värde med undan tag från Tal armor/ amu där amuletten ger minst 40pg och armor mal runa. ett tipps är att titta på d2jsp forumet och battle.net trading delen för att hitta ett ungefärligt värde på saker o ting, och skulle man hitta något bra så offra det häldre på något av dessa forum än att skapa ett game och offra då chansen att bli lurad/hackad är mykt mindre via forumet då du då kan ha en forum mediator med som ser till att allt går rätt till...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
De enda som har något stort värde idag, är mest bara high runes, starka run ord, och skillers... Sen uniqs finns det bara några som är värt nått o då offtast bara i perfect form. Set items har knappt nå värde med undan tag från Tal armor/ amu där amuletten ger minst 40pg och armor mal runa. ett tipps är att titta på d2jsp forumet och battle.net trading delen för att hitta ett ungefärligt värde på saker o ting, och skulle man hitta något bra så offra det häldre på något av dessa forum än att skapa ett game och offra då chansen att bli lurad/hackad är mykt mindre via forumet då du då kan ha en forum mediator med som ser till att allt går rätt till...

men om man har lite koll på värdet på grejer så är det bätre att göra game för då kan man lura den andre parten så att säga:D
pratade med en som hade lyckats fixa en hoto, den blev dålig bara 31%. den + en ist bytte han mot en hoto 36. som han bytte mot en hoto 34 + 1 ist. som han bytte mot en mot en hoto 37. som han bytte mot en hoto 36+ en ist, som han bytte mot en hoto 38. alltså kan man sägga att han fick en hoto 38 för en hoto 31 +1 ist. dock med lite mer jobb än det hade krävts för att bytta direkt med lite fler ist runer i mellan

Permalänk
Medlem

skulle behöva mula lite snabbt mellan min java o assa någon som kan hjälpa mig ?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Medlem
Citat:

skulle behöva mula lite snabbt mellan min java o assa någon som kan hjälpa mig ?

du gör så att creatar ett game med pass. sen är du inne på det i 5min. efter det kan du gå in och utt på gamet uttan att det försvinner. var mycket nogran med att du är inne i minst 5 min, annars funkar det inte

Permalänk
Medlem
Citat:

du gör så att creatar ett game med pass. sen är du inne på det i 5min. efter det kan du gå in och utt på gamet uttan att det försvinner. var mycket nogran med att du är inne i minst 5 min, annars funkar det inte

okej nice ... har försökt förr men visste inte det med 5 min regel då tack

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk

Några tips på en rolig barb build som funkar solo i hell?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Några tips på en rolig barb build som funkar solo i hell?

kan man ens köra solo i hell ?

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar
kan man ens köra solo i hell ?

haha Nej, OMÖJLIGT!

Nej men, någon som har tips?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WW och berserk sen så drar du på dig en Enigma med 2 BA botd och 2 wizz i switch Då går det att köra solo.

Permalänk
Medlem

Vad ska jag slänga resten av mina skills på min Paladin? Har 20 på Vigor, Blessed Aim och Blessed hammer.

Ska starta en Barb sen, funderar på att köra Sword, men vad ska jag slänga de andra sakerna på honom, frenzy eller whirlwind?

Sen, Sorcs, ska de vara fire, ice eller lightning, och vilka skills isf... Och mina builds ska inte vara för PvP...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High1ander
Sen, Sorcs, ska de vara fire, ice eller lightning, och vilka skills isf... Och mina builds ska inte vara för PvP...

Vill du ha en single eller double tree sorc? Om du kör single kommer du få det svårt på hell oavsett vilken, på grund av alla immunes. Men en meteorb-sorc är bra, och det finns massvis av guider på internet om du vill veta hur man bygger en sån (trist att så många kör med just meteorb bara).

Fast det är kul med en ren firesorc, såvida man inte stöter på immunes

Permalänk
Medlem
Citat:

haha Nej, OMÖJLIGT!

Nej men, någon som har tips?

går visst att köra solo i hell, blir alltid problem tack vare immus, men går alltid att komma runt

Visa signatur

Skylt i fönstret hos en japansk kemtvätt:
Ladies, leave your clothes here and spend the rest of the day having a good time!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mophex
Vill du ha en single eller double tree sorc? Om du kör single kommer du få det svårt på hell oavsett vilken, på grund av alla immunes. Men en meteorb-sorc är bra, och det finns massvis av guider på internet om du vill veta hur man bygger en sån (trist att så många kör med just meteorb bara).

Fast det är kul med en ren firesorc, såvida man inte stöter på immunes

Ok, jag körde med det i de tidigare patcharna... Så det är trots allt metoer och orben som gäller? Är det fortfarande occulus o sojs + tal rashas amulet också? Samt en lidless eller någon sköld som ger +2 skills...

BTW har en Mavinas armour om någon vill byta till sig...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Citat:

BTW har en Mavinas armour om någon vill byta till sig... [/B]

vad ska du ha för den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vad ska du ha för den?

Vet inte, nått likvärdigt för paladin eller barbarian.

BTW vad är "bästa" vapnet för paladin, för blessed hammer verkar bara gå efter skill och inget efter styrkan på vapnet... så är det en skillad scepter eller hammare, fattar inte grejen med hammare till Paladins

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet inte, nått likvärdigt för paladin eller barbarian.

BTW vad är "bästa" vapnet för paladin, för blessed hammer verkar bara gå efter skill och inget efter styrkan på vapnet... så är det en skillad scepter eller hammare, fattar inte grejen med hammare till Paladins

HotO(runord) är det bästa vapnet, inget snack om saken.

Permalänk
Medlem

jag hörde om sod runs igår. de går ut på att man dödar ALLA motståndare på hell. alltså ALLA motståndare i samtliga områden i samtliga akter. detta ska tydligen ge en chans på nästan 75% att hitta en sod. vad tror ni om detta? är det värt att testa?

Permalänk
Medlem
Citat:

jag hörde om sod runs igår. de går ut på att man dödar ALLA motståndare på hell. alltså ALLA motståndare i samtliga områden i samtliga akter. detta ska tydligen ge en chans på nästan 75% att hitta en sod. vad tror ni om detta? är det värt att testa?

Vem ska droppa soden då, om alla monster är döda? Sista?