Permalänk
Medlem

Åtkomst nekad

jag hade all min musik i en privat mapp på ett konto som nu är borttaget. hur/går det får jag tag på min musik (jag kör win xp pro)

Permalänk
Medlem

Administratör tror jag har rättigheter till det. Du kanske måste sätta full behörighet på Användare om det inte är det nu.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Hur har det försvunnit på för sätt menar du? Hände detta efter någon typ av systemändring så finns ju alltid systemåterställnings-funktionen i home/pro.

Visa signatur

/divve

Permalänk
Avstängd

"Hur tar jag över ägandeskapet för mappen?

Gå först in i Utforskaren & Välj Meny: Verktyg / Mappalternativ samt flik: Visning Under filer & mappar.. AVmarkera "Förenklad fildelning" (detta gäller om du har XP! Annars fortsätt nedan!)

Du högerklickar på Mappen & Väljer egenskaper

Då ser du en flik: Säkerhet (som inte fanns tidigare)

Klicka på den & om inte Administratörer Anges i övre rutan klicka på lägg till & Skriv administratörer (klicka gärna på "kontrollera namn" för att kontrollera stavningen etc.)

Markera Administratörer i övre rutan & klicka på
"tillåt" Full kontroll i nedre rutan!

Klicka sedan på "Avancerat" längst ner
Klicka på flik: Ägare
Markera Administratörer & "ersätt ägare..." samt OK!

Permalänk
Medlem

Teks is the shit ! hjälpte mig verkligen vidare. Tackar.

btw, glöm inte att kryssa i bocken i samma fönster som man byter ägare i, den som säger att man ändrar ägandeskapet för alla underordnade mappar. Om ni inte gör det kommer ni få ett helvete att ställa in ägandeskapet på varje mapp och varje fil.

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.