Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar

Hm har sökt bland trådarna men jag blir inte klokare, så nu skriver jag en ny tråd. Har fått tag på en ny skärm och tänkte att nu ska jag köra med dubbla skärmar.. men det vill inte riktigt som jag. Har kopplat en Tft-skärm till vga uttaget och en Crt till dvi uttaget på grafikkortet, funkar detta? Vidare så vill jag kunna köra med en del fönter på Tft skärmen och andra på crt, men det enda jag fattar är hur man klonar skärmarna och det blir ju inte rikitgt som jag vill. Vill ju kunna ha hög upplösning på crt:n iaf jämnfört med tft:n. Aja hoppas någon där ute fattar på ett ungfär vad jag är ute efter. För övrigt har jag ett GeForce 4 Ti 4600. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tror nog att du får köra med dubbla grafikkort isf men eftersom jag inte själv har provat detta så lämnar jag det till dom som har att svara mer utförligt på det.

Permalänk

Gå in i egenskaper får skrivbordet å sen till instälningar. Sen markerar du skärm nr 2 å bockar i rutan "Utöka Windows-skrivbord till denna bildskärm".

Funkade för mig iaf...

Sen är UltraMon ett bra program att köra när man har fler skärmar.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Jo ladda hem UltraMon de är gratis och bra.
Då gåre nog fint ska du se.

Permalänk
Medlem

Kör ultramon nu men jag får bara bild på den ena skärmen, varför? kan det inte var lite smidigt för en gång skull=) måste jag har xp pro?

10 min senare-

nu har jag bild på båda skärmarna, men upplösning är inte så bra på den andra, får väl krabba vidare=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filete
Kör ultramon nu men jag får bara bild på den ena skärmen, varför? kan det inte var lite smidigt för en gång skull=) måste jag har xp pro?

10 min senare-

nu har jag bild på båda skärmarna, men upplösning är inte så bra på den andra, får väl krabba vidare=)

Det är bara att ändra i instälningarna... Men det har ju iof med vad skärmarna klarar av...

Vad jag har förstått så krävs det XP Pro för att det ska funka.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, har bild på båda skärmarna nu.. funkar som jag vill=)

Tjoho