6800GT agp för 2446 på Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jepp.

Synd att dom inte "klantade'" till det med Pci-E korten oxå )))

Permalänk

Mitt kort är i alla fall skickat och priset är fortfarand edet samma.

Permalänk
Medlem

I vilket fall som helst så har dem redan skickat mitt paket och det totala priset med frakt är 2586 kr. Kan redan söka efter kolli.

Och ah..DualCore jag får fram 2446 kronor när jag klickar på min länk :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Synd att dom inte "klantade'" till det med Pci-E korten oxå )))

Ja jag är ute efter ett billigt bra PCI-E jag också för man vill inte satsa mer på AGP...har ett bra nog sådant.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
I vilket fall som helst så har dem redan skickat mitt paket och det totala priset med frakt är 2586 kr. Kan redan söka efter kolli.

Och ah..DualCore jag får fram 2446 kronor när jag klickar på min länk :/

Jag tror att det beror att jag går in ofta på den hemsidan och då väljer jag alltid butik istället för postorder för jag bor nära Inet så den kanske skickar mig direkt dit.
Även när jag valde postorder så fick jag samma pris. Men när jag klistrade in era länkar så fick jag den till 2446kr så det stämmer.
Skall rena min kakor så kanske det funkar rätt från början.

@Malo oh dom är fortfarande dyra tycker jag. Det prisvärdaste tycker jag är nog det 6600Gt kortet. Menar runt 1700:- så gör den väldigt bra ifrån sig.
Efter ½ år så dumpar man den på blocket för 1300:- å så köper man sig nästa kort i middle klassen och kör på. Roligt att byta varje ½ år hehe.

Till mitt förra system så hade jag ett 6800Gt kort som jag bet. 4k. Aldrig mer för den blev gamma efter ½ år. Så nu köper man mellan klassen som är bra och byter oftare. Förlorar inte så mycket och får nytt kort lite oftare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheBoyLo
Du får väl skicka tillbaka kortet, om du köpte det i butik dvs
Köpte nyss ett Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3 för 1200 som jag kommer få måndag, så jag är nöjd

var har du köpt den??

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
@Malo oh dom är fortfarande dyra tycker jag. Det prisvärdaste tycker jag är nog det 6600Gt kortet. Menar runt 1700:- så gör den väldigt bra ifrån sig.
Efter ½ år så dumpar man den på blocket för 1300:- å så köper man sig nästa kort i middle klassen och kör på. Roligt att byta varje ½ år hehe.

Till mitt förra system så hade jag ett 6800Gt kort som jag bet. 4k. Aldrig mer för den blev gamma efter ½ år. Så nu köper man mellan klassen som är bra och byter oftare. Förlorar inte så mycket och får nytt kort lite oftare.

Fundera att ta ett 6600 och klocka upp den lite tills det kommer bättre.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

LOL:D

jag beställde mitt kort 13:00 i morse och nu är det på mitt postställe, snacka om snabb frakt

ska bli roligt att pilla lite nu

Permalänk
Medlem

Blev:
KampanjDVD Gladiator 1 kr
GK LeadTek GeForce 6800GT 446 kr
HD250 LaCie P3 USB 1 339 kr
samt 95kr i frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
var har du köpt den??

Köpte det begagnat av en kille på nätet, garantin är kvar osv så ett fynd helt klart

Visa signatur

You couldn´t come on time even if you jerked off in front of clocks

Permalänk
Medlem

Jag beställdet ett nu, såg inte denna tråd först tyvärr.

Det är väl inte SLUT? det står ju "5-7 dagar" leveranstid, det är inte så farligt

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
Jag beställdet ett nu, såg inte denna tråd först tyvärr.

Det är väl inte SLUT? det står ju "5-7 dagar" leveranstid, det är inte så farligt

Mmm, fick 5-7 dagar också, jag hoppas dom menar det så at det inte blir 5-7 veckor...

Permalänk
Medlem

Beställde mitt nu med kommer nog bli en rätt bra boost från mitt 9600 128 :), hoppas inte min cpu(amd xp2400+ @ 2800+) kommer bli en flaskhals

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Mina grejor är också skickade, fått kollinr och det är i Göteborg.

Permalänk
Medlem

Min är på väg med

Men undrar om min athlon XP 2800+ är tillräcklig för en 6800GT ?

Har dock 512x2 och en 256MB PC3200 i nforce2 kortet, så kanske?

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
Min är på väg med

Men undrar om min athlon XP 2800+ är tillräcklig för en 6800GT ?

Har dock 512x2 och en 256MB PC3200 i nforce2 kortet, så kanske?

Det räcker gott och väl .
Jag hade innan Xp-M 2600+ som var ifs klockad till 2500mhz och då gick allt som smör. Så viss räcker det om du får upp den till typ 3200+ 200*11 så kommer det att gå väldigt fint.

Permalänk
Avstängd

haha! sorry för min tråd men såg inte denna

EDIT: kolla på denna: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LT6800GT-256

__VÄLDIGT__ bra pris!

Permalänk
Medlem

Fick kortet idag, tog för givet att jag var tvungen att byta nätagg för jag har ett 300w som satt satt i chassit från början(hade innan detta ett 9200), men datorbutiken var sega med att skicka det nya 520w. Så jag tänkte bara pröva att sätta i kortet ändå, och det fungerade till min förvåning :D. har kört 3dmark och BF2 utan problem...

Så det blev till att avbeställa det nya nätagget( hade som tur var inte skickats...)

Har förövrigt sign+2hd 3 chassifläktar neonrör 2 dvdrom

Permalänk
Avstängd

haha 300W nätagg? riktig kvalitét då gissar jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizze_Trial
Fick kortet idag, tog för givet att jag var tvungen att byta nätagg för jag har ett 300w som satt satt i chassit från början(hade innan detta ett 9200), men datorbutiken var sega med att skicka det nya 520w. Så jag tänkte bara pröva att sätta i kortet ändå, och det fungerade till min förvåning :D. har kört 3dmark och BF2 utan problem...

Så det blev till att avbeställa det nya nätagget( hade som tur var inte skickats...)

>Har du försökt att bränna DVD film. ?

Permalänk
Medlem

hehe, fick nyss syn på den tråden.....

nja vet inte riktigt om jag vågar...:D

Permalänk
Avstängd

haha! när du ska bränna drar du ut strömkabeln från kortet och då går det bra

Permalänk
Medlem

Det blir nog att köpa nytt näragg ändå, små småning om, har lite dela över och det ända soma fatta föra tt få en extra dator är ett nätagg. orkade inte lägga ut mer pengar så det får vänta lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Systemet innan så hade jag ett Leadtek 6800Gt, xp-m2600+ som var klockad, 4st HD, DVD brännare, 4st. chassiefläktar.
Allt gick bra kunde starta upp datorn, jobba med den, spela osv men när jag skulle öppna luckan till DVD brännare så gick det inte hehe. Då fattade jag att nätaggregatet räckte inte till. Jag hade en Zalman 300w nätggregat som förövrigt var mycket bra. Då fick jag köpa mig ett annat nätaggregat och då funkade allt perfekt. Så 300w är på gränsen har du tur så funkar allt.
Men prova att bränna eller att öppna DVD luckan om du vågar.
Ifs så hade jag 2 HD mer än dig och jag hade klockat till 2.5ghz .

Permalänk
Medlem

öppna luckan gick bra

jag prövade till och med att öppna båda å en gång det funka oxå

+jag har ju ett B-agg sitter i en svart sådan här
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=920&session=950f58c...

EDIT: Bara en fråga, kan det hända något. dvs något går sönder om jag har för klent nätagg?

Permalänk
Medlem
Citat:

öppna luckan gick bra

jag prövade till och med att öppna båda å en gång det funka oxå

+jag har ju ett B-agg sitter i en svart sådan här
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=920&session=950f58c...

Prova att bränna oxå. Menar funkar allt så köp inte ett nytt nätaggregat, spara pengar hehe.
Lycka till det kortet är kanon. Hade den i ½ år och var mycket nöjd med den.
Fick sälja pga att jag skulle uppgradera till Pci-E. Annars hade jag behållit den.
Att få upp den till Ultra hastigheter var hur lätt som helst tom en bit över, så Leadtek är fint märke.
Själv kör jag bara med Leadtek är inne i 4 generations kort från Leadtek och dom har aldrig svikit mig. )
Byt inte den kylningen för det är super bra, plus att det sitter en sån dammfilter på själva fläkten som funkar riktigt bra. Bara att dra över med handen ibland och plocka bort dammtössar som sammlas på den.
Tips. Om du känner att du inte kan klocka mer nått taket så flasha om den till 1.4v, som Ultra har så kommer du högre upp. Std volten på GT är 1.3v. Men det behövs inte jag har provat allt men till slut så körde jag den oklockat och allt på std, och det funkade Prima..
Tänk på garanti så greja inte så mycket med själva kortet.

Permalänk
Medlem

Mm kylningen såg riktigt bra ut, en stor kopparmacka:) och låter inte särkilt mycke heller, dock mer än mitt förra 9200 med passiv kylning:D, sönder klockat en 80% ökning på coren med passiv tycker jag e bra... hade ingen tempsensor så vet inte om det tog skada

Permalänk
Medlem

Finns det några sidor som har testar på detta kort och radeon 9800pro?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI 865PE Neo2FISR| P4 3,0 | Twinmos 4x512MB Pc3200 | LeadTek GeForce 6800GT 256Mb | 36GB Raptor + 250GB Seagate | Soundblaster X-Fi Fatal1ty FPS| Antec 480W PCU || BF2 ||

Permalänk

Är 6800GT bättre än ett X800

Visa signatur

?JoNaS?