Permalänk
Medlem

Billigt aluminiumchassi

Måste ett aluminiumchassi vara så förbannat dyrt att köpa? Nej, faktiskt inte. Jag hade kollat på ett aluminiumchassi på www.komplett.se ett litet tag och fastnade för det direkt. Jag beställde det i söndags och i morse damp det ner en avi i min brevlåda. Jag gick och hämtade det stora och färgglada paketet, öppnade det, och blev förvånad över kvalitén man kan få för 700:-

Fläkt i aktern

Mysig fläktkontroll i fronten som reglerar dom dubbla 80mm-fläktarna framför hårddiskarna.

Fläktkontrollens baksida, två 3-pinskontakter ansluts och kontrolleras paralellt.

Hela fronten blottad

Frontens fina insug

Samma insug

Luftfiltret som även dämpar lite ljud.

Vibrationsdämpning för hårddiskarna, mycket bra!

Snabbfästen finns för 2st 3,5" enheter och 4st 5,25" enheter.

Fronten

Fronten

Hela helheten liksom

Ni får säga vad i vill, jag älskar det.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Riktigt FINT! Och det är säkerligen mycket moddningsbart när det kommer till sin tur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighty
Riktigt FINT! Och det är säkerligen mycket moddningsbart när det kommer till sin tur.

man köper väl inte ett sånt chassi för att man vill modda det

mycket fint!

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att det är otroligt snyggt

Permalänk

Riktigt snyggt

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Avstängd

Antar att det är ett Beantech igloo?

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

Det är ett Beantech Igloo 1, och ja, det bör vara väldigt moddningsbart. Har tänkt att ta fram hålsågen och få två 120mm-hål i botten för fläktar.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Det är ett Beantech Igloo 1, och ja, det bör vara väldigt moddningsbart. Har tänkt att ta fram hålsågen och få två 120mm-hål i botten för fläktar.

Helt rätt tänkt! Går det att eventuellt få plats med 120mm i fronten om man vill okså? Dvs får det plats? Kanske sätta adapter på insidan om det får plats.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man Lian-Li's cd-fronts funkar att fästa på dessa chassin? I så fall kan man tjäna några hundralappar.

Visa signatur

über-nabb is my lastname

Permalänk
Medlem

Fler bilder!!!

Tumskruvar är en trevlig finess, speciellt om alla följer med.

Fronten är helt i aluminium, inget plast på mina grejer
EDIT: Det svarta uppe och nere är plast, dock är inte stommen i plast, och det är så jag menar med "ingen plast".

Till sist en bild på chassit innuti med allt generöst utrymme för bra kabeldragning.

Citat:

Någon som vet om man Lian-Li's cd-fronts funkar att fästa på dessa chassin? I så fall kan man tjäna några hundralappar.

Nej, det är nära, men det är fel infästning i chassit.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

700Kr? jag är imponerad:)

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem

ingen plast säger du... hur förklarar du då det svarta uppe och nere på fronten? insidan alltså...

Permalänk
Medlem

De verkar minst sagt prisvärda.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
ingen plast säger du... hur förklarar du då det svarta uppe och nere på fronten? insidan alltså...

Jag menar att stommen är helt i aluminium, inte att det är aluminiumbeklädd plast liksom.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighty
Riktigt FINT! Och det är säkerligen mycket moddningsbart när det kommer till sin tur.

Det enda jag skulle gjort med det chassit är att stealtha DVD:n med en Alu-lucka. Ska man komma med kritik så är det lite synd att det inte går att sätta 120 mm chassifläktar.

Permalänk
Inaktiv

shiiit man blev verkligen sugen på att köpa ett sådant chassi när du visar dessa fina bilder

Permalänk

Riktigt stilrent och fint chassie! Hur är det med stabiliteten på chassiet, hur tjock alu är det?

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem

Om jag någon gång ska köpa ett miditower så blir det helt klart ett sånt

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Master_PH
Riktigt stilrent och fint chassie! Hur är det med stabiliteten på chassiet, hur tjock alu är det?

Tjocklek och stabilitet är det INGA som helst problem med. Mina sidor är nu runt 1-1,5mm tjocka och svkitar ingenting till skillnad mot mina f.d stålsidor på 1,5-2mm. Fronten är i ~2,5mm och resten är i ~1,5mm tror jag... Det är ingen fara med instabiliteten, för den är obefintlig.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd

Vad är det för dvärg-version på moderkortet? Verkar inte lika litet så att den ska passa i en shuttle-PC men ändå klart mindre än ett 'vanligt'.

Visa signatur

[AMD 64 3000+] [Kingston Value RAM PC3200 512MB x 2] [MSI Neo-FIS2R] [PowerColor Radeon 9800 Pro 128mb] [Samsung Spinpoint 200GB SATA2] [NEC 2510] [Antec Phantom 500W] [Zalman Reserator + GPU-block] | [ViewSonic G90f+ 19" CRT] [Chieftec Dragon AX-01SL-D Super MidiTower] [Logitech Cordless Desktop MX 3100] [Q-pad White]

Permalänk

de passade bra in mellan högtalarna.. jäkligt fint chassi

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drexon
Vad är det för dvärg-version på moderkortet? Verkar inte lika litet så att den ska passa i en shuttle-PC men ändå klart mindre än ett 'vanligt'.

Formatet är Micro-ATX och har hängt med ett bra tag nu.

Permalänk
Medlem

Har ett Igloo fast svar. Funkar väl bra men tycker fläktarna vibrerar en arning finns det något man kan använda istället för dom där plastbitarna?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Har ett Igloo fast svar. Funkar väl bra men tycker fläktarna vibrerar en arning finns det något man kan använda istället för dom där plastbitarna?

Det fins ju alltid sånna här: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=178&session=6bd0149...

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drexon
Vad är det för dvärg-version på moderkortet? Verkar inte lika litet så att den ska passa i en shuttle-PC men ändå klart mindre än ett 'vanligt'.

mATX moderkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drexon
Vad är det för dvärg-version på moderkortet? Verkar inte lika litet så att den ska passa i en shuttle-PC men ändå klart mindre än ett 'vanligt'.

Just precis, ett mATX-moderkort från MSI med modellnamnet KM3M... Tänk att jag kom ihåg det, jag kollade ju på kartongen senast 30 sekunder sen

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Det fins ju alltid sånna här: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=178&session=6bd0149...

Får fixa 3st såna där. Funkar dom även till fläktar som är på ett plexi fönster eller sticker dom där pigarna ut?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Får fixa 3st såna där. Funkar dom även till fläktar som är på ett plexi fönster eller sticker dom där pigarna ut?

Dom sticker ut en bit, men man kan skära av "stroppen" som sticker ut och inte gör nån nytta, så får du bara en liten knopp på utsidan.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Om jag fattat deta rätt så hjälper ett sådant paket till 1 fläkt?

Har en fråga till finns det något liknande till Hårddiskar?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
man köper väl inte ett sånt chassi för att man vill modda det

Säger du det.. (Satte sticksågen i toppen på mitt Lian-Li PC71 i förrgår)