Hjälp, har jag gjort ngt fel?

Permalänk
Medlem

Hjälp, har jag gjort ngt fel?

Jag sökter igenom med spybot S&D och ad-awre förut. Ad-aware hittade inget men spybot hittade 2 st filer eller vad man ska säga i registret tror jag det var. Det stod att det var microsoft security center tror jag. Jag tog bort bägge filerna, skulle jag inte ha gjort det?

Kanske fel att fråga er men jag fick sådan ångest :). Blev bara rädd att jag gjorde ngt fel, och tog bort ngt viktigt i säkerheten så att det blev lätt för hackare att komma in.

Aja ngn som vet något om det här?

Permalänk
Medlem

Tror inte det är någon fara. Det skulle ju inte vara bra om spybot tillät att man tar bort viktiga windows filer.
Det var säkert något Adware program som hette något sådant för att lura användaren.

Men jag kan ha fel också.
Fast om du inte märker någon skillnad nu så borde det väl inte vara någon fara.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Mmm Känner igen det lite Spybot hittar ibland saker som inte hittas av Ad -aware eller Microsofts Anti prog. Testa och uppdatera dina Antiprog , sen skall du veta att spybot tar en automatitisk återställningspunkt som gör att du kan återställa om det blir problem. Mvh Bogey

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Spybot gör inte en återställningspunkt automatiskt.
Däremot så kan man välja att göra en första gången man startar det, vilket de flesta gör.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt