Nytt grafikkort (och nätagg+burk), troligtvis 6600 familjen, behöver vägvisning.

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort (och nätagg+burk), troligtvis 6600 familjen, behöver vägvisning.

Då mitt Geforce 2 32mb pajade för några dagar sedan (väldigt mörk skärm, massvis av flimmer och ibland pip vid upstart från bioset) har jag bestämt att köpa ett nytt kort. Då jag är relativt fattig får det inte bli något för flashigt.
Ett problem jag har är dock att mitt nätagg är väldigt gammalt, under 200w. Så jag måste köpa ett nytt, burken är designat för det gamla nätagget så jag måste ha ny burk också. Såg en med ett 400w nätagg för runt 400kr. Vet dock inte hur bra det är.
Angående grafikkortet så har jag spanat in 6600 och 6600GT, vet dock inte om jag har råd med 6600GT dessutom så verkar det som alla 6600 kort är borta från alla webbutiker, inget i lager någonstans.
Är det stor skillnad mellan 6600 och 6600GT? Finns det något annat, kanske billigare kort som är i par med dem?

Jag har en budget på 1900kr, och då måste jag också ha en ny burk med nätagg. Jag har gått tillbaka 10 sidor i detta forumet, kolla pricerunner, buggy å allt annat, ingenting har hjälpt särskilt mycket. Finns det någon snäll själ som har något bra tips på ett grafikkort (nätagg och burk är uppskattat också) som kan passa i min budget?

Det jag har kollat på är;
PNY Verto GeForce 6 6600 8xAGP, 128MB, DDR, VGA, DVI, TV-ut (inkl. spelet Far Cry) - Retail - 1339kr (Hade varit gött att skippa spelet, struntar fullständigt i det)
Gainward GeForce 6600 128MB DDR AGP8X, "Ultra/1760" TV/DVI, Retail - 1299kr

Angående lådor så är det enda billiga jag hittat varit Q-Tec, som jag hört mycket dåligt om, och SweeX som jag inte vet ett dyft om.

Länkar till bra priser, tips med mera, uppskattas.
Resten av mina specs ska stå i signaturen om ni undrar över något i det hållet.