Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet

dock så har jag hört att det är sony skärmar dell använder med dell logan .. kanske vara något vita ihörnen men det märker jag inte av... har förövrigt en dell 4550

Jag bryr mig inte om det är Sony eller Hitler som gjort skärmarna, jag är däremot ganska övertygad om att de inte är av undermålig kvalitét efter att ha plöjt igenom forumet härinunder. Jag är såld!

http://www.firstadopter.com/forums/showthread.php?t=296&page=...

Visa signatur

I'm iddqd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d3us
Jag har haft Dell i snart 6 år (två datorer, hyrköp via staten) och är på väg att skaffa min tredje. Den här gången var det betydligt svårare att välja system, men jämför man med att köpa nytt så är det inte ens... nej... det går inte. Se vad man får...

Pentium D 840 (3.2 Ghz 2mb cache etc)
2048 mb DDR2 (533Mhz)
Intel 945 chipset
ATI Radeon X850XT PE 256 mb
500 Gb SATA II NCQ etc.
300 GB extern USB 2.0 etc.
Soundblaster Audigy 2 Znånting 7.1
Office 2003 Professional
WinXP Pro Sp2
5.1 ljudsystem
Multifunktionskrivare

och sist...
men inte minst...

--o0o-- 20" Ultrasharp TFT 2005WFP Widescreen --o0o--

Det är lockande att bygga en dator själv, men kringutrustningen man får med? Jag byggde ihop systemet själv på Dells hemsida, och då gick det på dryga 40 laxar. Via erbjudandet betalar man knappt 18.000 över 3 år. Bara skärmen går ju på 6-7.000 kr...

Skärmen går på knappt 5400kr inkl. moms och frakt.

Motsvarande prestanda på AMD-sidan är faktist inte speciellt dyrt. 40k för den där burken låter hutlöst, Intel eller inte. 18k låter mer prisvärt, men jag skulle bli förvånad ifall man inte skulle kunna plocka ihop ett eget system för ~ samma pengar och få ett likvärdigt system. Kanske inte riktigt med samma kringutrustning iofs. Då har man dessutom möjligheten att skräddarsy systemet och få det exakt som man vill, något som kan vara lockande för många och ett krav enligt mig.

Det som gör systemet intressant är priset pga att det är ett hyrköp via staten. Tänk om man kunde handla från t.ex. Datorbutiken och sätta ihop ett system från dem på samma sätt. Då hade du fått ett system med mer prestanda för mindre pengar.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik

Det som gör systemet intressant är priset pga att det är ett hyrköp via staten. Tänk om man kunde handla från t.ex. Datorbutiken och sätta ihop ett system från dem på samma sätt. Då hade du fått ett system med mer prestanda för mindre pengar.

Men hyrköp via staten sjunger på sista versen då det ifrån början var tänkt att dom som inte hade råd skulle kunna ha en dator hemma ändå för att höja datormognaden som jag förstått det men det har visat sig att dom som idag får hyrdator genom statlig subvention redan har dator hemma så det kommer att tas bort och ersättas med något annat som jag i dagsläget inte vet vad då jag inte har nån inblick i hur dom tänker i regeringsbyggnaden ang detta.

Då lär Dell mm inte sälja lika mycket som dom gör idag volymmässigt på hyrköp utan får inrikta sig på att pressa priset då jag instämmer i att 40K är liiite väl mycket för ett datorsystem

Edit: Stavfel

Permalänk
Medlem

hyr-xbox360 kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Skärmen går på knappt 5400kr inkl. moms och frakt.

Motsvarande prestanda på AMD-sidan är faktist inte speciellt dyrt. 40k för den där burken låter hutlöst, Intel eller inte. 18k låter mer prisvärt, men jag skulle bli förvånad ifall man inte skulle kunna plocka ihop ett eget system för ~ samma pengar och få ett likvärdigt system. Kanske inte riktigt med samma kringutrustning iofs. Då har man dessutom möjligheten att skräddarsy systemet och få det exakt som man vill, något som kan vara lockande för många och ett krav enligt mig.

Det som gör systemet intressant är priset pga att det är ett hyrköp via staten. Tänk om man kunde handla från t.ex. Datorbutiken och sätta ihop ett system från dem på samma sätt. Då hade du fått ett system med mer prestanda för mindre pengar.

Jag kan absolut hålla med om att jag mycket hellre hade plockat ihop systemet själv och i så fall hade många, många saker bytts ut.
Vad skärmen kostar eller inte kostar ville jag inte veta. Låt mig nu låtsas att den kostar infinit med pengar...
Slutligen, hade jag betalat för kalaset själv hade jag varit fundersam. Som det är nu däremot så står jag i valet och kvalet mellan:

Detta system = 0 kr mindre i budgeten (Pappa betalar)

Datorbutiken = ~20.000 kr mindre i samma budget (Jag betalar)

Jag vet. Och nej, jag är ingen bortskämd snorunge. Jag har gjort lumpen. Jag jobbar. Jag betalar skatt! Sluta se på mig så där...

Visa signatur

I'm iddqd

Permalänk
Medlem

Min åsikt om Dell (och HP/Compaq) är att om man e bara ute efter ett bra, stabilt sys och inte är pill-glad så är nog dem bland de bättre du kan ha... förutom min HP för den bara krånglar.. :'( Har skickat in den 2 ggr och jag har haft den i 6veckor! Men då går det fort på supporten, vilket inte datorbutikens gör! Och den skööna recoverskivan är ju gudomlig

Ska tillägga att HP kör med A64or i sina värre makiner, jag gillar det Så jag tvingade far att ta ett paket som jag betalar... iofs utan skatt osv. men saken är att jag betalar den, och inte han.

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Medlem

Dell är suveräna om man har tur :)

Har precis fått en ny Dell (hempc). Efter 3 år kommer jag att ha betalat ca 12000 för den.
Dimension XPS Gen5:

*Intel® Pentium® D Processor 840 (3.20GHz, 2x1MB cache, 800MHz FSB)
*2048MB Dual Channel DDR2 533MHz [2x1024]
*500GB seriell ATA RAID 0 Stripe
*256MB PCI Express™ x16 ATi Radeon™ X850XT Platinum, DVI/VGA - TV Out, Dual Monitor Support
Sen tft skärm +allt annat(DVD brännare mm).

Har haft Dell i 6 år nu och är mycket nöjd. Tyvärr är dom lite dyra men man får oslagbar kvalitet och service. Tog mindre än 24h att få en ny skärm hemkörd när min pajade.
Har man pengar eller hempc erbjudande från Dell så ta det.

Visa signatur

Makkan.....åhhh monster hs....

Permalänk
Medlem

Skiit, kunde du inte beställt en till sådan dator åt mig och tjänat ett par tusenlappar?

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

Re: Dell är suveräna om man har tur :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skiit
Har precis fått en ny Dell (hempc). Efter 3 år kommer jag att ha betalat ca 12000 för den.
Dimension XPS Gen5:

*Intel® Pentium® D Processor 840 (3.20GHz, 2x1MB cache, 800MHz FSB)
*2048MB Dual Channel DDR2 533MHz [2x1024]
*500GB seriell ATA RAID 0 Stripe
*256MB PCI Express™ x16 ATi Radeon™ X850XT Platinum, DVI/VGA - TV Out, Dual Monitor Support
Sen tft skärm +allt annat(DVD brännare mm).

Har haft Dell i 6 år nu och är mycket nöjd. Tyvärr är dom lite dyra men man får oslagbar kvalitet och service. Tog mindre än 24h att få en ny skärm hemkörd när min pajade.
Har man pengar eller hempc erbjudande från Dell så ta det.

Den datorn kan man inte klaga så mkt på!

Permalänk

Mycket nöjd med min Dell, dock är det en HP skärm

Permalänk
Medlem

Uuh. vart är alla gnällspikar som annars brukar gnälla på Dell egentligen?

Det som gör Dell mest prisvärt tycker jag är tillgången till deras Service & support. Standardpaketet som följer med datorer idag är just NBD-Service (Next Business Day[På platsen]) på maskinerna.

"Basic - om du vill ha tre års reparationsservice hemma vid hårdvaruproblem - med telefonsupport måndag-fredag fram till 20.00 och lördagar mellan 9.00 och 17.00. Passar för dig som inte använder datorn så ofta."

sen har du ju snikvarianten där man får ner priset med 1400kr men då är det hämtserivce som gäller å då försvinner datorn i 14dagar.
sen så gäller den bara ett år.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Men hyrköp via staten sjunger på sista versen då det ifrån början var tänkt att dom som inte hade råd skulle kunna ha en dator hemma ändå för att höja datormognaden som jag förstått det men det har visat sig att dom som idag får hyrdator genom statlig subvention redan har dator hemma så det kommer att tas bort och ersättas med något annat som jag i dagsläget inte vet vad då jag inte har nån inblick i hur dom tänker i regeringsbyggnaden ang detta.

Då lär Dell mm inte sälja lika mycket som dom gör idag volymmässigt på hyrköp utan får inrikta sig på att pressa priset då jag instämmer i att 40K är liiite väl mycket för ett datorsystem

Edit: Stavfel

Låter vettigt. Hempc idag verkar bara va ett sätt att skattesubventionerat prångla ut dyr hårdvara som inte går att sälja till medvetna kunder utan bara till typ moster Berta 54 år som aldrig använder datorn till något annat än att lagra kakrecept och betala räkningar via internet och som klarar sig precis lika bra med en dator för mindre än 10000 kr med en Celeron eller Sempron och med en hårddisk på 80 Gig och en 15 tums skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Låter vettigt. Hempc idag verkar bara va ett sätt att skattesubventionerat prångla ut dyr hårdvara som inte går att sälja till medvetna kunder utan bara till typ moster Berta 54 år som aldrig använder datorn till något annat än att lagra kakrecept och betala räkningar via internet och som klarar sig precis lika bra med en dator för mindre än 10000 kr med en Celeron eller Sempron och med en hårddisk på 80 Gig och en 15 tums skärm.

Visst är det till stor del sant, men å andra sidan ska man inte underskatta betydelsen av att väldigt många ungdomar kan få tillgång till en bra dator om nån av föräldrarna skaffar en hem-pc, trots att ingen av föräldrarna kan ett enda dugg om datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Skärmen går på knappt 5400kr inkl. moms och frakt.

Motsvarande prestanda på AMD-sidan är faktist inte speciellt dyrt. 40k för den där burken låter hutlöst, Intel eller inte. 18k låter mer prisvärt, men jag skulle bli förvånad ifall man inte skulle kunna plocka ihop ett eget system för ~ samma pengar och få ett likvärdigt system. Kanske inte riktigt med samma kringutrustning iofs. Då har man dessutom möjligheten att skräddarsy systemet och få det exakt som man vill, något som kan vara lockande för många och ett krav enligt mig.

Det som gör systemet intressant är priset pga att det är ett hyrköp via staten. Tänk om man kunde handla från t.ex. Datorbutiken och sätta ihop ett system från dem på samma sätt. Då hade du fått ett system med mer prestanda för mindre pengar.

Klart att Dell vill tjäna pengar på datorer dom säljer, vill väl alla företag ?
Dock är väl kanske inte Dell's datorer dom billigaste och bästa som finns, men däremot är ju serviceavtalen och supporten desto bättre hos Dell.
jag vet inte alls hur det fungerar hos komplett och datorbutiken men jag tvivlar på att dom erbjuder NBD/WUD osv.

Visst går det att bygga en liknande om inte bättre dator för samma pengar som en dell kostar, men det innebär oftast inskräkningar på support/garanti/försäkring.

Visa signatur

24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet?

Permalänk
Medlem

Sitter just och övertalar en klasskompis att köpa en Dell, mest så jag slipper bygga ihop den åt honom och även för att priset blir det rätta, man får ett fungernade koncept i brevlådan och sedan supporten och garantin.

På jobbet har vi 12 st Optiplex som tillsammans med sina 15" TFT har snurrat i 2-3 år nu utan ett enda problem. Farsans Optiplex av mindre modell GX270 tror jag den heter har dock fått nytt moderkort och ny 17" skärm under denna tid, men det gör ju egentligen ingenting iom att dom kommer hit och fixar biffen och man behöver inte ringa 38 samtal och sedan vänta på retursedlar och sedan skicka, vänta.... fort och smidigt har det gått båda gångerna.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llord
Visst är det till stor del sant, men å andra sidan ska man inte underskatta betydelsen av att väldigt många ungdomar kan få tillgång till en bra dator om nån av föräldrarna skaffar en hem-pc, trots att ingen av föräldrarna kan ett enda dugg om datorer.

Det som är snett är att ofta så är det bara highend datorer som erbjuds till hempc till de som inte använder datorn mer än till det som jag skrev förut. Så är det t.ex. där jag jobbar och jag vet att det är så även på andra ställen. Jag tror inte att det var det som var meningen med hempc när det en gång började för sådär 10 år sedan, kanske är mera än 10 år. Även Dell borde kunna plocka ihop en dator som på gatan kostar mindre än 10000 kr till de som i princip bara behöver en surfdator och inte använder hårddisken till mer än att lagra kakrecept på. Moster Berta 54 år eller farbror Kurt 58 år är inte speciellt medveten om priser och vad som finns och det utnyttjar Dell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Det som är snett är att ofta så är det bara highend datorer som erbjuds till hempc till de som inte använder datorn mer än till det som jag skrev förut.

Det är ju följden av att det blir så billigt med dessa treårsavtal, att man lika gärna kan ta det värsta som finns eftersom det i längden blir billigt ändå.

Citat:

Även Dell borde kunna plocka ihop en dator som på gatan kostar mindre än 10000 kr till de som i princip bara behöver en surfdator och inte använder hårddisken till mer än att lagra kakrecept på. Moster Berta 54 år eller farbror Kurt 58 år är inte speciellt medveten om priser och vad som finns och det utnyttjar Dell.

Jag tycker jag blir bombarderad av reklam hela tiden från Dell med billiga kontorsdatorer för den okunnige datorköparen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llord
Det är ju följden av att det blir så billigt med dessa treårsavtal, att man lika gärna kan ta det värsta som finns eftersom det i längden blir billigt ändå.

Jag tycker jag blir bombarderad av reklam hela tiden från Dell med billiga kontorsdatorer för den okunnige datorköparen.

Precis som du säger så finns det billigare men inte som hempcerbjudande där jag jobbar t.ex. och jag vet att det är samma sak på andra ställen. Det enda som erbjuds är highend-datorer för 20000 kr och däröver vilket för många är helt onödigt. Om de plockar ihop ett system för 10000 kr t.ex kan de mycket väl erbjuda det också på tre år som hempc. Eller hur? Hur billigt skulle inte det bli på tre år jämfört med ett paket för över 20000 kr som många ändån inte utnyttjar? Men det gör de inte eftersom många inte är medvetna om vad de egentligen köper och vad de egentligen behöver. De vet att de kan sälja ändån.

Permalänk
Medlem

För att det ens ska vara någon idé för datorföretagen att hantera dessa hempc-avtal så måste de nog ha skapliga riggar, några kronor måste de ju tjäna på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llord
För att det ens ska vara någon idé för datorföretagen att hantera dessa hempc-avtal så måste de nog ha skapliga riggar, några kronor måste de ju tjäna på det

Ja och det är pengar de tjänar på att utnyttja folks okunskap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Ja och det är pengar de tjänar på att utnyttja folks okunskap.

Och på vilket sätt skiljer det denna branschen från någon annan?

Jag menar, hur många kan precis allt om t ex bilar utan litar på vad bilförsäljare säger och köper en Volvo V70 för 300 000:- när dom lika gärna kunnat köpa en Skoda för 100 000:- ocj klara sig ypperligt med den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llord
Och på vilket sätt skiljer det denna branschen från någon annan?

Jag menar, hur många kan precis allt om t ex bilar utan litar på vad bilförsäljare säger och köper en Volvo V70 för 300 000:- när dom lika gärna kunnat köpa en Skoda för 100 000:- ocj klara sig ypperligt med den?

En dålig jämförelse och det är inte vem som helst som köper en Volvo för 300000 kr heller för den delen. Det finns ingen möjlighet att erbjuda hembilsavtal till alla anställda och om det fanns så skulle det inte va så lätt att dölja att det finns billigare bilar som skulle kunna ebjudas. Prismedvetenheten när det gäller bilar är nog större hos folk i allmänhet än när det gäller hårdvara till PC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Prismedvetenheten när det gäller bilar är nog större hos folk i allmänhet än när det gäller hårdvara till PC.

Men så skiljer priset samt totalkostnaden en hel del med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
En dålig jämförelse och det är inte vem som helst som köper en Volvo för 300000 kr heller för den delen. Det finns ingen möjlighet att erbjuda hembilsavtal till alla anställda och om det fanns så skulle det inte va så lätt att dölja att det finns billigare bilar som skulle kunna ebjudas. Prismedvetenheten när det gäller bilar är nog större hos folk i allmänhet än när det gäller hårdvara till PC.

Mjo, det kanske var en dålig jämförelse

Men om man håller sig till samma bransch och kollar på tjänstebilssektorn.. det är ju ganska lätt att konstatera att det inte är Skoda som ligger i topp utan snarare Volvo... och man kan inte säga att en enda av dessa tjänstebilar lika gärna kunnat vara en Skoda pga nödvändigheten att ha just en Volvo för drygt dubbla priset.

Det beror helt enkelt på att i slutändan spelar kostnaden i längden inte så stor roll och man kan lika gärna ta en Volvo som kanske har bättre kvalitetskänsla t ex. Volvo tjänar enorma summor i sin nybilstillverkning på att det är på detta sättet.

Överför man resonemanget till PC så inser man ganska snabbt att det inte är någon överraskning att t ex Dell tjänar multum på dessa hempc-avtal och att det för slutkunden inte spelar så himla stor roll att datorn är dyrare i inköp än om man plockar ihop delar själv.

Fördelen för kund: Värstingdator till billig summa.

Fördelen för Datorfabrikant: Kunna leverera dyra datorer med hög vinsavkasting.

Fördel för samhället: Det ser vi redan, en befolkning som har större kunskap per person än nästan alla andra länder, vilket gynnar Sverige stort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llord
Mjo, det kanske var en dålig jämförelse

Men om man håller sig till samma bransch och kollar på tjänstebilssektorn.. det är ju ganska lätt att konstatera att det inte är Skoda som ligger i topp utan snarare Volvo... och man kan inte säga att en enda av dessa tjänstebilar lika gärna kunnat vara en Skoda pga nödvändigheten att ha just en Volvo för drygt dubbla priset.

Det beror helt enkelt på att i slutändan spelar kostnaden i längden inte så stor roll och man kan lika gärna ta en Volvo som kanske har bättre kvalitetskänsla t ex. Volvo tjänar enorma summor i sin nybilstillverkning på att det är på detta sättet.

Överför man resonemanget till PC så inser man ganska snabbt att det inte är någon överraskning att t ex Dell tjänar multum på dessa hempc-avtal och att det för slutkunden inte spelar så himla stor roll att datorn är dyrare i inköp än om man plockar ihop delar själv.

Fördelen för kund: Värstingdator till billig summa.

Fördelen för Datorfabrikant: Kunna leverera dyra datorer med hög vinsavkasting.

Fördel för samhället: Det ser vi redan, en befolkning som har större kunskap per person än nästan alla andra länder, vilket gynnar Sverige stort.

Ja om vi går tillbaka till vad det handlade om från början så är ju hempcavtalen något som håller på att ses över eftersom det tydligen inte funkar längre på det sätt som det var avsett för. Vitsen var ju inte att kränga highend datorer för dyra pengar till folk som i allmänhet bara utnyttjar en bråkdel av den prestandan som de betalar för.

Som jag skrev ovan, varför inte erbjuda datorer med den prestanda som folk behöver och kan utnyttja som t.ex. ett datorpaket för ca. 10000? Vad kostar det på tre år jämfört med ett paket för 20000-25000 kr som många erbjuds idag utan att det finns något billigare alternativ? Vad är det för fel med ett billigare alternativ? Det kan säkert va jättekul för farbror Kurt 58 år med en hårddisk på 500 Gigabyte men det enda han lagrar på den är familjens fotoalbum typ. Vad är vitsen med det?

Permalänk

Hem-PC är rätt bra på ett sätt, ungdomar kan få bra datorer till ett billigt pris, som nån sa Jag är ett exempel på det, hade inte 10k att lägga ut på ny dator farsan beställde en hem-pc åt mig dom jag ger honom 100 kr i månaden för + pengarna för min gamla dator. Många kompisar har utnyttjat samma möjlighet.

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tamerlane
Hem-PC är rätt bra på ett sätt, ungdomar kan få bra datorer till ett billigt pris, som nån sa Jag är ett exempel på det, hade inte 10k att lägga ut på ny dator farsan beställde en hem-pc åt mig dom jag ger honom 100 kr i månaden för + pengarna för min gamla dator. Många kompisar har utnyttjat samma möjlighet.

Och det var inte anledningen till att HemPC en gång i tiden startades så pga detta exempel mm exempel på att det inte behövs skattesubventionerade datorer i hemmen längre iom att det redan finns datorer i många hem idag så plockas den möjligheten snart bort vilket kommer att gynna konkurensen bättre och konkurens är väl något som alla privatkonsumentet vill ha iom att det betyder lägre priser i slutänden utan sk konstgjord andning som denna skattesubvention ju enligt min mening varit dom senaste åren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Och det var inte anledningen till att HemPC en gång i tiden startades så pga detta exempel mm exempel på att det inte behövs skattesubventionerade datorer i hemmen längre iom att det redan finns datorer i många hem idag så plockas den möjligheten snart bort vilket kommer att gynna konkurensen bättre och konkurens är väl något som alla privatkonsumentet vill ha iom att det betyder lägre priser i slutänden utan sk konstgjord andning som denna skattesubvention ju enligt min mening varit dom senaste åren.

Det låter bra i teorin men kommer tyvärr att betyda att flertalet familjer väljer bort nyinköp av dator för att i praktiken vill inte en vanlig familj lägga 10-20 000 på nåt så onödigt som en dator.
Hela poängen med hem-pc har ju varit att vem som helst har kunnat hänga med i utvecklingen, utan att kunna ett dugg om vad som är bra för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llord

Hela poängen med hem-pc har ju varit att vem som helst har kunnat hänga med i utvecklingen, utan att kunna ett dugg om vad som är bra för tillfället.

Nja datormognaden skulle ökas bland dom breda massorna och inte datortätheten:D och som jag tolkat det kunna använda datorn och för det behöver du ingen värstingburk som har skrivits i tidigare inlägg och sen har det ku kostat staten en hel del pengar som ju kan läggas på annat som behövs bättre men det är min åsikt det.

Permalänk
Medlem

Skapa en Hempc-tråd.. ?

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg