Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

B.net är uppe.

Permalänk
Medlem

nån som vet ifall det är svårare att hitta nyklar i non ladder, verkar så eller så har jag otur

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

vaddå, kan man inte köpa dom längre ?

Permalänk
Medlem

menar inte såna nyklar menar nyklar så man kan öppna portaler till uber bossar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man på något sett spela D2 utan att ha i D2 exp skivan i.. För min dvd-läsare låter så IN I H*****ES mycket och det är rätt så störande..

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Kan man på något sett spela D2 utan att ha i D2 exp skivan i.. För min dvd-läsare låter så IN I H*****ES mycket och det är rätt så störande..

Ja det ska finnas. www.d2event.net

Permalänk
Medlem

Wohoo, Meph gav mig e Occu nyss. Kan ta honom på NM med min lvl 44 sorc

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0

Om du kopierar filen D2xMusic.mpq från skivan till mappen där du har Diablo II installerat, så tror jag att du bara behöver skivan då du startar spelet men kan ta ut den när det är gjort.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Wohoo, Meph gav mig e Occu nyss. Kan ta honom på NM med min lvl 44 sorc

Ofta han gav dig

Nej men Vilket är det värdefullaste föremålet på heeela D2?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Tror det är en perfect Hellfire eller Annihilus.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix

okej PokePoke ;P

Hur går det med MH? Har någon något fungerande?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix

Knappast.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN

okej PokePoke ;P

Hur går det med MH? Har någon något fungerande?

Finns ingen Maphack baserad på Mousepads än, men det finns en version ute på www.d2event.net.

Permalänk
Medlem

DiAMONDBlacK får jag höra vad du tycker är värdast då? pala combat med 45liv?

Permalänk

Det beror på vad du söker. Säg, legit 3/20/20 charm? Eller sorcskill charm med över 4x liv? Legit 1.08 Arc, legit 40/15max/ias?

EDIT:

Såg inte ditt ord "perfect", ber om ursäkt. Du kanske har rätt.

EDIT2: Nevermind, Bnet funkade nu.

Permalänk
Medlem

Jag blev precis utkastad

EDIT:

Nu kom jag in igen.

Permalänk
Medlem

Ah, säkert ingen som läser i den här tråden just nu, men om nån gör det och har lust att hjälpa till att döda Baal, Mephisto och Diablo nere i Tristram så säg till! Vi är tre inne i det spelet och har hållit på över en timme men den enda som dött är Diablo. Och vi, ett antal gånger. /w *gravlax_ för gamename och pass. Soft core non ladder förresten!

Edit: Två kom in och hjäpte till, en tog charmen och skyllde på den andra. Härligt

Visa signatur

Avsluta alltid det du påb

Permalänk
Medlem

ni som kör med maphack borde lunga ner er lite .. blizzard har tydligen mass bannad folk

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ultroz
ni som kör med maphack borde lunga ner er lite .. blizzard har tydligen mass bannad folk

Japp. Mitt konto blev hackat igår. Dom hade bytt lösenord så jag väntar på nytt nu. Var nog inte blizzard men ändå.

EDIT:

Nu när jag kolla så var de stängd Där rök även med cd-key. Tur att man har några extra då

Permalänk

Tror inte att någon "hackade" ditt konto. Läs på http://d2event.net/

EDIT:

Orka med horspelet, blivit bannad 5-6 gånger nu ^^

Permalänk
Medlem

e man bannad när det står: your account has been closed (8)

kan man komma in sen eller är allt borta för alltid?

tråkigt jag som hade kommit så långt, en lvl 92 sorc och en lvl 90 hammerdin med enigma o grejjer

Visa signatur

Permalänk

Tyvärr, dina prylar är borta för alltid. Förlorade själv många fina saker som Fortitude, BotD, Annihilus, Helltorch etc. Kolla om din key är bannad: skappa ett nytt konto och kolla om du får meddelande att även nyckeln är bannad.

Permalänk
Medlem

japp cd keyen är bannad, jobbigt, unbannas den nån gång eller är det alltid så nu?

varför bannas man?för hacks eller dylikt? hur upptäcker dom och ser sånt?

Visa signatur

Permalänk

Cd-key är bannad också -_- , bara att köpa en ny licens eller skaffa nya nycklar.

Angående bannen, det sägs att Blizzard har ett nytt antifusk-system inplanterad i Diablo II och i Warcraft III. Det är så effektivt att de kan banna en fuskare direkt över natten - det var det som hände det nya maphacket. Systemet ska alltså via game.exe kolla om okända dll-filer (nya hacks) men även gamla dll-filer (gamla hacks) finns laddat inuti minnet.

Om man inte fuskar returnerar spelet en viss kod, de flesta hacksen modiferar ju minnet och returnerar en kod som normalt sätt aldrig kan komma - om du inte använder just av fusk ja. På det sättet kan de sätta ditt fuskare. Systemet funkar ungefär som med checksummor och SFV-filer.

Du bannas helt enkelt av att du har brutit mot deras EULA (End User License Agreement) eller ToS (Terms of Service).

Permalänk
Medlem

rätt åt er!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Skönt att spelet äntligen blir lika för alla, synd bara att det tog 5 år innan Blizzard fick tummen ur arslet.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Det nya antifusk-system stoppar det bottar med? Tveksamt.

Permalänk

Den verkar inte kunna upptäcka den nya d2jsp-botten - modifierar inte minnet!

Permalänk
Medlem

Trist med fuskare, man kan på inget sätt jämföra sin prestation med dem eftersom de spelar med andra förutsättningar. Hade det funnits ett fusk-realm och ett legit-realm så fine men som det är nu kan man inte undgå att blandas med fuskarna och smittas av deras fusk.

För ett par år sen fanns det en stor D2 community som hette GAT (green arse team) Kravet för att får vara med var att man spelade absolut legit. Fanns så mycket medlemmar ett tag så att man aldrig behövde beblanda sig med fuskare. Nu finns det inte kvar längre...

Permalänk

Instämmer med föregående talare.
Inget fusk. Inga bottar.
Så svårt är inte spelet, att man måste fuska.

Permalänk
Medlem

Kom in i Falki//Dalki i non ladder om ni vill klara av hellfire. porten är öppen