Marvell GB LAN fukkar upp hela datorn.

Permalänk

Marvell GB LAN fukkar upp hela datorn.

En ny dator... och så fort man lägger in Marvells GB LAN drivisar så dör burken, antingen medans man installerar eller under nästa uppstart. Alla andra drivrutiner går in perfekt och de orsakar ingenting såvitt jag kan förstå (om det inte är någon konflikt). Har byggt otaliga av dessa datorer med dessa chip och övrig konf. men aldrig tidigare stött på detta. Någon annan som har gjort det möjligtvis? Får ta och byta moderkort men är ändå intresserad ifall det är någon fler som har problem med Marvells drivare/kort.

Chaintech 915p Socket 775
intel 3.2 osv..

Visa signatur

Life is simple, make it hard.
2500+@2559mhz(232x11) - 2x256 - Ati Radeon 9800NP - Abit nf7-s 2.0 - 2x120gb - Vattenkylning@cpu/gpu
**19" TFT**

Permalänk
Medlem

Tjena Jesper!

Köpte en ny burk för nån månad sen. MEd moderkortet DFI lanparty SLI-D som bla innehöll ett MArvell Gbit kort. Höll på i två veckor för att ta reda på varför datorn starta om sig och va allmänt störd. Trodde de va ljudkort,minnen eller någonting annat, men problemet bestod.

Av en ren slump så bytta jag nätverkskort o körde på det vanliga ethernet kortet. Allting funkade då perfekt och jag prova fram och tillbaks o märkte att det var problemet.

Om nån annan har problemet, använd isf bara ett annat kort, Nånting är fel med marvell kortet, provat nya drivisar med olika inställningar mm.

Ande

Permalänk

Var finns drivrituinerna? Jag får det inte ens att upptcäkas av windows med drivrituinerna från skivan.

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem

Till Marvell korten så fick du med skiva till moderkortet.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

Som sagt tidigare.. "Jag får det inte ens att upptcäkas av windows med drivrituinerna från skivan."

Har kört senaste inf-update från intel också.

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem

Aha, tänkte på Windowsskivan >_> Hmm... Det var ganska skumt

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

Skumt som FAN ja.. ingen okänd enhet syns heller...

Sorry att jag jackar tråden men den är gammal ändå..

Visa signatur

Vad är en signatur?