Permalänk
Medlem

Smaålaggande 6600 GT

Bytte nyss grafikkort från gforce 4600 till 6600 gt och när
jag spelar spel som WC3 så smålaggar spelet både i menyerna och ingame oavsätt mina inställningar. Har detonator 77.77

Min dator: dell 8200/p4 2,53/512 Rd ram/6600 GT

Någon som har en lösning på detta?

Permalänk

har du snabb uppkoppling då?

händer att folk med feta system klagar på att tex. bf2 laggar även på lägre inställningar.....när dom sitter på adsl 0,5 - eller ännu värre 0,2...

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
har du snabb uppkoppling då?

händer att folk med feta system klagar på att tex. bf2 laggar även på lägre inställningar.....när dom sitter på adsl 0,5 - eller ännu värre 0,2...

Uppkopplingen är tyvärr inte boven i dramat. Vi sitter tre pers med bbb:s adsl2 10mbit. Edit: var en drivrutinsfråga. efter lite letande så visade sig 77.72 fungera bäst

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem, musen och allting laggar smått. I sekvenser, går säkert sätta klockan efter det, i både WoW och WC3. Testade att installera detonator 77.72 men jag har samma problem ändå.

Händer tillochmed i menyerna :\

Permalänk
Medlem

Laggar det i menyer har det ju absolut inte med grafikkortet o göra..
köp mer minne till o börja med!

1024 MB kan nog ses som minimum nu för tiden om man vill spela utan o bli tokig.

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk
Medlem

Tror du seriöst på att man behöver 1024mb ram för warcraft 3? Vet du hur gammalt det är?

Med menyer menar jag startscreenen, huvudmenyn, och där används lika mycket grafik som i spelet. Dom delar oftast settings.

Permalänk
Hedersmedlem

I BIOS slå av FastWrite och ändra AGP Aperture Size till 256MB.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Fastwrite var redan av. Och att ändra Aperture size från 128 till 256 gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Hedersmedlem

Prova en nyare drivrutin.

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Sedan kan du göra en nyinstallation.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

formaterade du din dator efter att du bytt grafikkort?
annars kan det ligga kvar gamla drivisar från ditt 4600..

Permalänk
Medlem

Har ni fixa probelmet lr?
Har ett tips annars, gäller förmodligen bara dell datorer med vissa modem, men har man så att man visar en ikon när man är ansluten i meddelandefältet så kan det hacka i spel. Så det är bara å avmarkera det! låter skumt men det fixka mina problem som jag hade iaf:)

Visa signatur

"Livet är en hora och ni har inga pengar..."