9800pro, trasig artic cooling rev .3

Permalänk
Medlem

9800pro, trasig artic cooling rev .3

Nu har jag råkat ut för ett litet problem med min artic cooling fläkt rev 2 som sitter på mitt 9800pro. Grejen är att fläkten har börjat skramla och låta massor. Den har blivit gammal och sliten efter lite mer än ett års användande.

Jag kan säkert troligen lämna in den å att få en ny om jag hitar mitt kvitto, men jag har för mej att man kan plocka bort plasten och byta själva fläkten till en 80mm och på så sätt få bättre kylning.

Kan man byta fläkten på en artic cooling rev 2?

edit: det är visst en rev 2 jag har

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Skulle hellre köpa ett nytt (kostar ju knappt något) eller försöka få den bytt, ingen idé att försöka modda med tanke på kostnaden för en helt ny kylare....risken finns ju att du har sönder kortet.

Visa signatur

Work & Play: Gigabyte GA-8IPE1000-G | P4 HT 3.0 GHz | 1024MB DDR400 | Seagate 80GB SATA & Maxtor 200GB SATA | Leadtek A400 GT TDH | Sound Blaster Audigy 2 ZS | Samsung 750B 17" TFT | Logitech MX510 | Logitech UltraX | 3Dmark05 ::: 5306 ::: | Media: TViX M-3000U | Western Digital 200GB IDE | iAUDIO U3 1GB | Konsol: Gamecube | Playstation 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiddax
Skulle hellre köpa ett nytt (kostar ju knappt något) eller försöka få den bytt, ingen idé att försöka modda med tanke på kostnaden för en helt ny kylare....risken finns ju att du har sönder kortet.

jo, fast risken är ju större att jag har sönder fläkten och inte få byta den, om jag inte hitar mitt kvito känns det lika bra å försöka testa iaf och sen köpa en ny

nån som vet hur jag ska göra en sån moddning då?

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD