Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Boot Problem

Hejsan alla glada.

Jag har ett problem som återkommer lite då och då.

Det är så att helt plötsligt när man har startat om datorn så hittas inte bootfilerna ( eller någe annat) för den stannar och säger: DISK BOOT FAILED. INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

Vet nån hur man kan undvika detta elelr vad felet kan vara eller lättaste sättet att fixa tillbaka så det fungerar.

Jag har ibland lyckats lösa det genom att lossa alla IDE kablar och sen stoppa tillbaka dom i hårddiskarna.
MEn det fungerade inte denna gång.

Hoppas nån kan hjälpa mig.

ps. Har sökt på forumet och itne hittat något, om det mot förmodan skulle finnas en annan tråd så skulle det vara väldigt snällt om ni länkade dit. ds.

Visa signatur

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Trasig hårddisk? Glapp någonstans?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

den bygeln som brukar å sitta på hårdisken, testat å ändra på den?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Hårddisken fungerar och Jag har kollat bylgarna. Men datorn kan fungera helt perfekt och sen en omstart senare så står det att den inte hittar systemdisken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lätt att du har cable select på. Det har jag, fortfarande, fast jag vet om vad felet är

Permalänk
Medlem

tror du?.. Måste kolla en gång till då...

[EDIT] Ryckte ut alla hårddiskar (2st) och dom var byglade master/slave. Kopplade så att bara lilla hårddisken med windows på var i och då gick den igång :S ... Har inte startat om den än med båda hårddiskarna i. [\EDIT]

Visa signatur