Feedback: Ett Serverchassi får ansiktslyft

Permalänk
Medlem

Feedback: Ett Serverchassi får ansiktslyft

Nu moddas det för fullt i stugan... ta en titt, skriv kommentar, tipps, ideer, what evvah!

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49667...

Skriv bara inte "ååh fult" för det vill jag inte höra, och burken är inte klar ännu heller

// MatZie

*edit* glömmde att jag vill gärna ha en omröstning om vilken färg ni tycker dioderna i plexistavarna ska ha för färg

Om ni inte orkar skriva nått jätteinlägg, kolla bara på bilderna med färgerna säg va ni tycker! har beslutsångest själv, tycker båda är fina

1, grön
2, röd

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Åhhh fult!

Ne det var riktigt snyggt men som du skrev under sista bilden blir nog korten bättre när de får torka och blixten luras ofta här. Men kör på gröna, tycker de såg bättre ut på bilerna iaf. Sen IRL vet jag inte vad som passar.

Permalänk
Medlem

visar sig, ska få nätagget och moderkortet så jag kan testa med "riktig" spänning så jag får en bild om hur mycket dem kommer lysa, sen så lär jag placera dem lite snyggt oxå heh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aaah die bürk Nu vet jag varför du kom in i klassrummet och snodde lysdioder

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice kan det bli Tyckte spacklingen såg väldigt mysko ut bara...

Visa signatur

Athlon 64 3000+ @ 3500+ | Thermaltake Venus 12 | Asrock Dual Sata II | Nx6600 | 80 Gb Pata (Part; 60,15) | 6 Gb Pata | 200 Gb SataII | Samsung DVD/CDRW combo | Mx310 | LG Flatron L1715S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
aaah die bürk Nu vet jag varför du kom in i klassrummet och snodde lysdioder

haha japp sa ju att det va ett "hemligt projekt hehe... näe det blir najs, om jag inte använder dem nu så använder jag dem till min "fläktstyrning", kommer nog dock gå åt helvete

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sve3n
Riktigt nice kan det bli Tyckte spacklingen såg väldigt mysko ut bara...

hm jo jag går inte bygg, jag går el, jag drar kabel inte spackla vägg / låda osv. vart lite mysko på bild men ser mycket bättre ut på riktigt som allt annat.

Visa signatur

Permalänk

det chassi kan man få plats med ca 25 diskar i =).. men sj tycker jag att du ska kapa av rundstaven lite så komemr du få ett jämnare ljusflöde..

gröna..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Blir säkert bra det där.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie

hm jo jag går inte bygg, jag går el, jag drar kabel inte spackla vägg / låda osv. vart lite mysko på bild men ser mycket bättre ut på riktigt som allt annat.

Okej får hoppas på det för att på bilden såg det ut som att spackligen stack ut cirka 2 cm där det var som värst... Men spackla ska väl inte vara något problem om en som går i åttan kan det så

Visa signatur

Athlon 64 3000+ @ 3500+ | Thermaltake Venus 12 | Asrock Dual Sata II | Nx6600 | 80 Gb Pata (Part; 60,15) | 6 Gb Pata | 200 Gb SataII | Samsung DVD/CDRW combo | Mx310 | LG Flatron L1715S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
det chassi kan man få plats med ca 25 diskar i =).. men sj tycker jag att du ska kapa av rundstaven lite så komemr du få ett jämnare ljusflöde..

gröna..

Hehe ja jag vet. ska nog troligtvis bli nått sånt innan det är slut!
jo jag tänkte på det jag med. får som sagt se hur det blir, fick datorn idag och har precis instalerat allt och fått den att funka bilder på det imorrn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sve3n

Okej får hoppas på det för att på bilden såg det ut som att spackligen stack ut cirka 2 cm där det var som värst... Men spackla ska väl inte vara något problem om en som går i åttan kan det så

Nej nej nej det sticker inte ut nått alls, lacken vart lite b*g över spacklet... det verkade som om dom inte trivdes tillsammans

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska frosta plexistavarna. Förhoppningsvis sprider sig då ljuset så att hela staven lyser.

Permalänk
Medlem

snyggt! Men som sagt spacklingen ser helt mysko ut, men det är väl bara på bolden som du sa.
Den röda tycker jag blev snyggast. rött+svart=snyggt

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Fronten vart ju totalt misslyckad

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB |
Asus Rog Strix 1080 TI OC 12GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W |

Permalänk
Medlem

Sitter du på Swec också? Vet att du sitter på fiddy.se också.
// Marcus

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Medlem

haha vart så förbannad på att burkens (stål?) plåt va så jävla segjobbad så jag har lagt ner projektet, och ska nu användas som garderobs server...

Jo mArX jag är på fiddy.se oxå ;)...
känner att efter sommarns eviga fiddy åkande måste man friska till dator kunnandet lite igen... dock sög burken haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sluta plåga det stackars chassiet..Hur lyckades du förstöra fronten så fruktansvärt???

Visa signatur

Det är inte farten som dödar! Det är smällen. Eller som vi säger på engelska: It´s not the fart that kills it is the smell!

Permalänk
Avstängd

Väldigt fult...

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

Laggt ner ??
Nej , Timeout heter det , för mig tog det 2 år att få ihop mitt chassi
som jag ville ha det... ( Länk i sign )
Den typen av plåt är väldigt segjobbad , jag brände en borrmaskin
när jag skulle borra skruvhål i min eloxerade stålstomme.
Då vart man TOK !
HILTI ska man fan komma igenom med och det gjorde jag.
Ang. ditt projekt med plexistaven så tycker jag att den ska frostas och sen ska du ha 2 olika färger , kommer att bli en frän effekt.
Chassit ser hyffsat ut, lite mer detaljer kanske ...

Visa signatur
Permalänk

Den gröna var ju solklart snyggast..

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑