Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
Men åååh... givetvis är fler pipes jättebra, för då kan gpun göra mer jobb parallellt... men du sa tidigare att fler pipes ALLTID spöar högre klock... men det gör det ju inte... 8pipes i 600Mhz klarar precis lika mycket jobb som 16pipes i 300mhz.

Nu blev jag helt osäker på dig!
Vet du vad frekvensen på ett chip innebär?

om du kan räkna ut 8st tal samtidigt med en hastighet av 600miljoner ggr per sekund.
och din kompis kan räkna ut 16tal samtidigt med en hastighet av 300miljoner ggr per sekund. Vem hinner först?

Svar ingen.. de räknar ut lika många tal på samma tid... dvs samma prestanda...

Lägg ner va nörd sluta och sitt och försöka försvara nåt du inte har en aning om oki tack ha det bra hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Lägg ner va nörd sluta och sitt och försöka försvara nåt du inte har en aning om oki tack ha det bra hej

haha... du skall snacka om försvara något som du inte har en aning om.. du vet ju uppenbarligen inte vad frekvens är för något. När man som de flesta här på forumet är intresserade av datorer så finner jag det ganska komiskt att man inte känner till det.

Permalänk
Avstängd

Haha sicken tönt du är asså helt sjukt.,,,

Liten fet data nörds unga som sitter och lus läser igenom varje dator sida som finns alla lexikon osv..

Innan du ens öppnar käften för att låta smart...

patetiskt,,, du har inte en aning om själv vad du försöker bevisa så shush ok...

Permalänk

Sluta tjafsa grabbar.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Slut tjafsa grabbar.

Okidoki chefen, det skall jag göra... men det hade varit roligt om någon annan kan lägga sig i ibland oxo så man intebart pratar med en vägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Att Hålla käft är väl att ta i... men DU har HELT rätt i att inte en männsika på dessa forum har en aning om vilken av R520 eller 7800GTX som är snabbast..

Jo, lite häftigt kanske, men jag har tröttnat på allt detta tjat om R520 vs 7800GTX. Då som du säger INGEN vet, ändå tror vissa det, ni som är berörda vet vilka jag menar.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Jo, lite häftigt kanske, men jag har tröttnat på allt detta tjat om R520 vs 7800GTX. Då som du säger INGEN vet, ändå tror vissa det, ni som är berörda vet vilka jag menar.

Ja... same here... Hade varit fint om tex hkepc kunde släppa lite hårda fakta typ benschmarks eller nått... så man lugnar ner spekulationerna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja... same here... Hade varit fint om tex hkepc kunde släppa lite hårda fakta typ benschmarks eller nått... så man lugnar ner spekulationerna...

Jo, alla fan boys spänner upp sig som fan, vilket resulterar i pajkastning.

Visa signatur

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

Ryo:

Du gillar också kasta paj.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Ryo:

Du gillar också kasta paj.

Nee, paj skall man äta inte kasta

Visa signatur

Permalänk
Medlem