Permalänk
Medlem

Man behöver inte betala för aktiveta sitt Mecenatkort bara för att kunna få rabatt hos Apple, det går bra med ett oaktiverat kort.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag tjata lite här, men jag har beslutsångest. Mitt främsta krav är att ljudet ska vara bra. Därför är jag kluven till om jag ska köpa en nano eller kansk iaudio eller en Meizu. För mig spelar liksom utseendet inte någon större roll, men nanon är ju faktiskt billig. Dessutom vill jag kunna ha den när jag springer men osäker på om det går. Nån som kan hjälpa?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag har läst om ljudkvaliteten så ska den tydligen vara ganska bra. Folk har ju klagat på hur minin låter oftast i jämförelse med shuffeln. Det har ju ändrats men de olika generationerna. Hur som helst Nanon ska ha likvärdig kvalitet med shuffeln, fast innan det har kommit fram några riktiga recensioner så är det svårt att veta.

Men PROVLYSSNA med riktiga lurar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Vad jag har läst om ljudkvaliteten så ska den tydligen vara ganska bra. Folk har ju klagat på hur minin låter oftast i jämförelse med shuffeln. Det har ju ändrats men de olika generationerna. Hur som helst Nanon ska ha likvärdig kvalitet med shuffeln, fast innan det har kommit fram några riktiga recensioner så är det svårt att veta.

Men PROVLYSSNA med riktiga lurar.

Vad menar du nu? Att minin har bättre kvalite än shuffel eller tvärtom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Är det inte så att man bara kan skaffa Mecenat-kortet om man läser på högskola eller universitet? Jag beställde i alla fall mitt CSN-kort precis nu.

är väll 10% oavsett vilket av de där du väljer att använda. så bara att välja o handla

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

nån som vet ifall det funkar att använda csn kortet i nån affär? alltså apple affär.

och ifall man kan köpa till nån stöldförsäkring eller drulleförsäkring via apple?

Permalänk
Medlem

tror att visa affärer har studentrabbat, men inte alla.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

ChAoX, Kullander & Kullander i Malmö har 10% för studenter. Hade iaf i höstas när jag köpte min iBook

Jansson-data i Helsingborg har 5%.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
ChAoX, Kullander & Kullander i Malmö har 10% för studenter. Hade iaf i höstas när jag köpte min iBook

Jansson-data i Helsingborg har 5%.

blir nog att ringa dit o se...

hoppas också dom har försäkring.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trentor
Det verkar ju finnas olika rabatter och sånt, men jag undrar vilket man ska skaffa?

Jag går i andra året på gymnasiet, vad är bäst för mig? Har sett både mecenat och csn, vilket är mest lönsamt?

CSN och Mecenat är "samma" sak. Båda kommer från CSN men man har Mecenat när man studerar på högre utbildning än gymnasiet. Tror rabatterna är lika på allt (inte helt säker).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Den bästa rabatten är ändå 10kr rabatt på Burger King-menyer över 52kr. Jum!

Permalänk
Medlem

och 5 kr på dom under 52 väl??

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Ja. Men det är ju ganska off topic. Åter till nano-diskussionen så är jag grymt sugen på att köpa en svart 4GB. Den är så snygg!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h_enke_trollis

Shuffle har mycket bättre ljudkvalité än mini, speciellt 4GB-varianten.

Permalänk

har tillgång till en w800 och måste säga att den hadde väldigt bra ljud, fast jag är ingen audiofil men lät bättre än min mini med orginal lurar.

nu hänger allt på design/storlek.
hoppas dom har fått in den i machuset så jag kan få kika på den

peace out.

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h_enke_trollis

Shuffeln har bättre än minin och nanon ska tydligen ligga på samma nivå som shuffeln. Sen är det ju väldigt svårt att säga att något låter bättre än något annat, men så har jag uppfattat det.

Permalänk
Medlem

Finns den i någon butik i stockholm? Eller är det bästa att beställa ifrån http://www.apple.com/se/ ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lewcan
Finns den i någon butik i stockholm? Eller är det bästa att beställa ifrån http://www.apple.com/se/ ?

Macoteket ska få in på torsdag i sina butiker, finns i Sumpan och på Birger Jarlsgatan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Shuffle har mycket bättre ljudkvalité än mini, speciellt 4GB-varianten.

wha ? har 2 gigaren och 4 gigaren olika ljudchip eller ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

iPod mini 4GB och 6GB har olika hårdvara, ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea

Eh... Va?
Du menar skillnad på 4GB första generationen och 4/6GB andra generationen väl?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad på iPod nano hårdvarumässigt förutom HD:en

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

En allmän iTunes-/iPod-fråga: Kan man på datorn lyssna på de låtar man lagt på iPoden via iTunes? Har ingen lust att ha en dubbel uppsättning av alla låtar bara för att kunna lyssna på dem direkt från datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea

I'll take whatever triplea drinks!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
En allmän iTunes-/iPod-fråga: Kan man på datorn lyssna på de låtar man lagt på iPoden via iTunes? Har ingen lust att ha en dubbel uppsättning av alla låtar bara för att kunna lyssna på dem direkt från datorn.

Svar: Ja

Visa signatur

jo..

Permalänk
Testpilot

Tyckte inte jag såg det tidigare i tråden. Här öppnar dom Nanon för att se vad som finns inuti
http://revision3.com/systm/subsystm/ipodnano/

Det verkar väldigt häftig, fattar inte att den kan vara så himla liten altså. Dessutom för det priset, det är ju helt sjukt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Wohoo, har precis beställt en ipod nano (2gb) vit ... >_<

Permalänk
Medlem

Har en sista fråga:

Tycker ni att jag, som enbart är ute efter ljud, funktionalitet, hyfsad kapacitet och hyfsad lätthet ska köpa denna ipod? Finns det några konkurrenter som är att föredra om man inte bryr sig om stil, mode och design?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trentor
Har en sista fråga:

Tycker ni att jag, som enbart är ute efter ljud, funktionalitet, hyfsad kapacitet och hyfsad lätthet ska köpa denna ipod? Finns det några konkurrenter som är att föredra om man inte bryr sig om stil, mode och design?

Absolut. Är det dina krav sitter nanon som handen i handsken.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

någon som fått sin än eller?

Visa signatur

foo shizzle'