Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Holy bananas!

Edit: Kolla gärna keynoten om nanon, nya itunes och motorolamobilen. Jobs (Inte Ballmer) är en gud på presentationer!

http://stream.apple.akadns.net/

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
Ballmer är en gud på presentationer!

Speciellt när han presenterar Microsofts prylar. Han skulle nog inte släppas in på en Apple-keynote...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ja presentationen av Nanon var väldigt intressant måste jag säga.

Nu är ju frågan om man ska sälja sin G4 för att köpa en Nano. Troligtvis inte men tåls att tänka på. Liten och smidig, det gillar vi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Ajdå, har hittat ett problem med Nanon. (Nu kommer vissa att säga att jag bara klagar på den, men den är onekligen intressant).

Tanken är väl att en lite behändig spelare som man sportar med ska vara lätt att hänga runt halsen? De flesta brukar ju ha sin mp3 där när de är ute och rör på sig.

Nej, man har den INTE runt halsen. Då hoppas den när man joggar/springer. Man har den tight, men inte för tight, runt biceps. Eller fastspänd någon annanstans. Runt halsen går dock bra vid styrketräning

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk

Visst den är liten. Men varför så kass batteri tid? Min 2år gamla jens of sweden har samma batteri tid. Sen färg skärm utan film möjlighet är samma misstag som photo..... Ne hoppas att deras v2 är bättre... Tycket att walkman mobilen är mer revolutionerande..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Sjuuukt snygg i svart.... så jäkla synd bara att batteritiden inte är den bästa, och att det är en iPod

Läcker bil på din avatar! Så jäkla synd att det är en Volvo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Visst den är liten. Men varför så kass batteri tid? Min 2år gamla jens of sweden har samma batteri tid. Sen färg skärm utan film möjlighet är samma misstag som photo..... Ne hoppas att deras v2 är bättre... Tycket att walkman mobilen är mer revolutionerande..

Inget kan tävla med Sony på bärbar video, så varför försöka?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Jag har min iPod 4G utan större problem i fickan på jeansen. Och nej, jag visar inte röven publikt heller. Men har man generellt små fickor så är det ju klart att det inte funkar.

Nej, köpsuget börjar leta sig in. M... skattepengarna kommer lagom till jul, en liten överraskning till sig själv kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy

Ledsen för OT, men du borde lära dig att skriva ihop orden.
Batteritid.
Färgskärm.
Filmmöjlighet.
Walkmanmobilen.

Permalänk
Medlem

Usch, vad svårt det blev att välja nu... ska man köpa en 4gb nano, en iRiver U10 eller en walkman-mobil?

Nanon är ju liten, smidig och stilren (även om jag tycker den ser lite oproportionelig ut) och relativt billig. Men egentligen vill jag ju ha utrymme på minst 10gb om jag köper en pryl som bara är till för att spela musik.

U10 är också relativt liten och riktigt tuff med den ordentliga skärmen... men skitdyr. Och då får du ändå bara 2gb.

Med en walkmanmobil slipper man ha två saker i fickan.

Äh, tror jag kör på väntataktiken...
Förhoppningsvis kommer det snart en ny Walkmanmobil med större utrymme/billgare minneskort. Eller har ni någon aning om när nästa generation av den "vanliga" iPoden kommer?

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bm
Usch, vad svårt det blev att välja nu... ska man köpa en 4gb nano, en iRiver U10 eller en walkman-mobil?

Nanon är ju liten, smidig och stilren (även om jag tycker den ser lite oproportionelig ut) och relativt billig. Men egentligen vill jag ju ha utrymme på minst 10gb om jag köper en pryl som bara är till för att spela musik.

U10 är också relativt liten och riktigt tuff med den ordentliga skärmen... men skitdyr. Och då får du ändå bara 2gb.

Med en walkmanmobil slipper man ha två saker i fickan.

Äh, tror jag kör på väntataktiken...
Förhoppningsvis kommer det snart en ny Walkmanmobil med större utrymme/billgare minneskort. Eller har ni någon aning om när nästa generation av den "vanliga" iPoden kommer?

Hehe, ja inte är det lätt att välja. Det handlar om mycket som ska falla på plats. Ang den "vanliga" iPoden så kan jag tänka mig att det kan komma i början av januari. Men man vet ju aldrig med Apple.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ingen försäljning i tråden!

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan inte låta bil att fundera över hur lätt det skulle vara att bryta sönder den där. Skulle faktsikt nästan frestas att göra det...

Sånt här är inget för slarvare som mig, nanon skulle kanske klarat en vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm
Nej, man har den INTE runt halsen. Då hoppas den när man joggar/springer. Man har den tight, men inte för tight, runt biceps. Eller fastspänd någon annanstans. Runt halsen går dock bra vid styrketräning

Det förändrar inte det faktum att det verkar som om Apple har gjort en grov designmiss. Vilket ju är synd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jag tycker batteritiden är bra. I kontrast till min mycket större 3G 20GB som spelar i 8-12 timmar är det fantastiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wiee! En vit Ipod Nano på väg nu då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trentor
Jag kan inte låta bil att fundera över hur lätt det skulle vara att bryta sönder den där. Skulle faktsikt nästan frestas att göra det...

Sånt här är inget för slarvare som mig, nanon skulle kanske klarat en vecka.

Ja man blir riktigt sugen när man ser den... Kanske man ska beställa en och testa;)

Visa signatur

P5:a | 16Ghz | Geforce 17900 | WD 15tb | 20gb Ram|

Permalänk
Medlem

hmmm, e lite orolig över det med att den verkar lätt att knäcka också...

fast nu har jag 2 viktigare beslut... VILKEN FÄRG! och vad för gravyr ska jag ta?

1: iPirate
2: Don't Touch
3: Fuck Me
4: Fuck Off
5: My Preachus (från sgan om ringen, ska dock stava det rätt )
6: Keep your fingers off!

Permalänk

Walkman

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Det förändrar inte det faktum att det verkar som om Apple har gjort en grov designmiss. Vilket ju är synd.

man kan ju köpa deras hörlurar som gör att man kan hända den runt halsen, vill man inte använda apples grejejr så ska du se att det snart kommer ut nån liknande halsrem fast utan lurar från tredjepartstillverkare. om det är något märke som har mycket tillbehör till sina produkter så äre apple

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag blev ganska sugen på att skaffa mig en nano. Jag hade tänkt skaffa en ipod mini 4GB, men den här var ju ännu läckrare.

Jag blev dock lite rädd när jag såg att ett systemkrav var att man har ServicePack 2 på XP. Jag kan nämligen inte installera det på min dator. Är det någon som vet hur det går om man inte har det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm

Det bästa lär väll vara att ha den i en ficka kanske?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Vacker va den då verkligen inte. Har aldrig gillat apple's mp3 spelare.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Finns det någta butiker som fått in nanon förutom apple store?
Är sugen på att åka och köpa en nu.

Försöker komma fram till onoff men de är ju experter på att inte svara i telefon när man ringer.

Permalänk
Medlem

gillar ipod nano skarpt. Apple gör verkligen underbart stilrena produkter, alla pods håller abslut högsta kvalite. te.x ipod mini, skalet är gjort i aluminium. Känns kvalite rakt igenom.

Trentor: även om den är tunn så lär du inte knäcka den på mitten, den är säkert mer vridstyv än din gammla JOS

Permalänk

Ipod hörlurar eller Ipod shuffle´s kvalitet är dåliga.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creative1

Nope, dom låter helt OK för att vara ett par medföljande hörlurar.

Permalänk

Det är rätt tufft att de släpper en 4 GB flashspelare för 2500:- när de andra tillverkarna tar 2000:- för 1 GB med sämre funktioner. Om den inte redan hade levererats skulle jag nog skrikit "vaporware".

Jaja, får väl passa på att skaffa mp3-spelare när CSN kommer Den svarta ser fin ut. Frågan är bara om den förfulas mer av repor än den vita. Nån som har en svart vanlig ipod?

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creative1

Hörlurarna man får med kanske inte är dom bästa, men dom duger absolut till lyssnade utomhus. Om man pluggar in ordentliga hörlurar till Shufflen låter den otroligt bra, jag tappde nästan hakan när jag kopplade in mina nya Sennheiser-lurar till min shuffle. Alla fördelar man får med en iPod överväger verkligen dom något tråkiga lurarna man får med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biggus Dickus
Det är rätt tufft att de släpper en 4 GB flashspelare för 2500:- när de andra tillverkarna tar 2000:- för 1 GB med sämre funktioner. Om den inte redan hade levererats skulle jag nog skrikit "vaporware".

Jo, andra MP3-tillverkare är sura på Samsung för att de sålde minnena så billigt till Apple

http://www.engadget.com/entry/1234000227058091/

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biggus Dickus
Den svarta ser fin ut. Frågan är bara om den förfulas mer av repor än den vita. Nån som har en svart vanlig ipod?

hade beställt en vit, men avbeställde o beställde en svart när ja kom att tänka på hur skitift det vita hjulet blivit på min mini

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive