Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hade beställt en vit, men avbeställde o beställde en svart när ja kom att tänka på hur skitift det vita hjulet blivit på min mini

Hur gör du
Min slit-och-släng Shuffle är fortfarande hyfsat vit trots båtmålning, lägereldseldning och allmänt "vara med jämt"
Några lurar har ju avverkats men Shuffeln är alltjämt hyfsat vit (utom halssnöret givetvis, det ser ut som ett skosmöre i riktigt sunkiga jympapjuck )

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Ja man får väl se när den dyker upp, kan ju alltid hoppas på att den skickas tidigare.

"Din order borde skickas den 16.09.2005 eller tidigare"

Ju tidigare desto bättre

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

det vita är ju inget problem.. men "stårbaksidorna" som vissa ipods har är verkligen kassa.. blir fullt med smårepor fastän man bara har den i fickan.. varför inte fortsätta med minins stil??

Permalänk
Medlem

Hmmmm......jag tror jag hittat en lämplig ett-och-ett-halvårs-present till den lede fi....*HARKEL*....kärestan.

EDIT: Fast jag vill ju ha en själv också ju.

EDIT2: Ahhh, har hittat den perfekta gravyren nu för egen del:

doubleplusungood

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Nya iPoden. Bättre på det den redan var bra på, lika dålig på det den var dålig på.

Visst är den snygg, liten, har mycket lagringsutrymme osv men jag kan inte acceptera DRM-skiten som medföljer. Fast det är klart, köper man en iPod så köper man hela konceptet. Det är som att kritisera en BMW för att den är bakhjulsdriven.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Jerka, DRM gäller ju bara de låtar som du ev köper från iTMS. Snarare som att beskylla en BMW för att bli skitig när man kör den.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet kan man inte lägga över en låt på iPoden, spela den där, och sen skicka vidare den till en annan dator. Det tycker jag är att räkna som en sorts DRM.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Varifrån kan man köpa billigast?

Hittade 4 gb för 2000 kr på Dustin.

Edit: Smart, visade sig vara exklusive moms...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Vad jag vet kan man inte lägga över en låt på iPoden, spela den där, och sen skicka vidare den till en annan dator. Det tycker jag är att räkna som en sorts DRM.

Varför skulle du vilja lägga över en låt till ipoden för att sedan ta tillbaka den till datorn och skicka vidare? skicka orginalet? Och sen tror jag det borde funka ändå, även fast det låter väldigt idiotiskt att göra så.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Varför skulle du vilja lägga över en låt till ipoden för att sedan ta tillbaka den till datorn och skicka vidare? skicka orginalet? Och sen tror jag det borde funka ändå, även fast det låter väldigt idiotiskt att göra så.

antingne för ipoden har stort minne och man kan använda den som musiklagringsenhet. eller att han menar att han vill kunna föra över låtarna till en annan dator VIA ipoden.

edit: blir nog att köpa den i affär... vill kunna jämföra svart och vit och sen att då kan man känna hur den e...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
antingne för ipoden har stort minne och man kan använda den som musiklagringsenhet. eller att han menar att han vill kunna föra över låtarna till en annan dator VIA ipoden.

edit: blir nog att köpa den i affär... vill kunna jämföra svart och vit och sen att då kan man känna hur den e...

Men jag ser inte varför det inte går, jag har inte testat själv men tydligen skall ipoden komma upp som en extern hårddisk, och man ska då kunna flytta över. Och vad e felet med att skicka filerna??

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

den här "poden" verkar kannon! men jag har bara en fråga. måste man använda itunes för att lägga in filer till sin ipod? lillebror har en mini och det lilla jag sett av itunes tycker jag inte om. finns det ingen möjlghet till drag n drop alá flash-spelare?

Permalänk

våra vänner i austrailen har en bra recension på den lilla saken

http://www.overclockers.com.au/article.php?id=406101

sista bilden visar en bra jämnförelse

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

Re: iPod nano

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
iPod nano
No headphone port

såg nyligen presentationen från apple om deras produkter. Presentationen var 50 min lång. Och vad jag såg så fanns det ett tillbehör för typ 49 dollar så att man kunde ha ipoden runt halsen. Ser att någon har laggt ut en bild på de tillbehöret på denna tråd. Men jag såg också att längsunder ska den ha ett vanligt hörlurs uttag. Så man kan plugga in alla sina hörlurar i sin ipod nano. Är jävligt sugen på att köpa en nano

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
den här "poden" verkar kannon! men jag har bara en fråga. måste man använda itunes för att lägga in filer till sin ipod? lillebror har en mini och det lilla jag sett av itunes tycker jag inte om. finns det ingen möjlghet till drag n drop alá flash-spelare?

Om du absolut inte vill använda iTunes så finns det tredjepartsprogram att använda, såsom anapod tex. Anapod gör att iPoden dyker upp i utforskaren och man kan fixa med drag'n'drop därifrån. Iofs funkar iTunes som drag'n'drop också om man vill det. Men jag tycker nog att du ska iallafall försöka testa iTunes lite mer än "det lilla du sett" innan du dömer ut det.

Permalänk

svara snabbt

någon som säljer sin ipod billigt?

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om ServicePack 2 är ett måste?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Men jag ser inte varför det inte går, jag har inte testat själv men tydligen skall ipoden komma upp som en extern hårddisk, och man ska då kunna flytta över. Och vad e felet med att skicka filerna??

man kan flytta dem så, men då kan man inte lyssna på låtarna medan de är på ipoden. MEN som med allt så finns det massa program för att ta ut låtarna från ipoden igen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: svara snabbt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kongo_kim
någon som säljer sin ipod billigt?

Ta en titt i marknadsdelen så kanske du hittar något som faller dig i smaken.

Permalänk
Citat:

hade beställt en vit, men avbeställde o beställde en svart när ja kom att tänka på hur skitift det vita hjulet blivit på min mini

vilken tur du har, för fingeravtryck och repor syns bättre på den svarta nanon.

Permalänk
Medlem

Stor kille, liten spelare

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

hur lång batteritid hade ipod minin? man måste ju tänka att den är så liten, kanske därför priset? själv tycker jag att det är bättre med en lite mindre mp3 som kostar lite mer än en stor och klumpig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
vilken tur du har, för fingeravtryck och repor syns bättre på den svarta nanon.

okej då, tycker den svarta var snyggare oxå när ja såg riktiga bilder + att det är inte själva plasten som blir smutsig utan klickhjulet, men skitsamma, nu blev det en graverad svart som är skickad.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

okej då, tycker den svarta var snyggare oxå när ja såg riktiga bilder + att det är inte själva plasten som blir smutsig utan klickhjulet, men skitsamma, nu blev det en graverad svart som är skickad.

Har nästan aldrig hållt i en iPod (jo en mini men de har ju inte samma typ av skal).
Går det inte att tvätta hjulet då?

Jag gillar inte färgutbudet, vill ha att välja mellan dem som minin fanns i. Och nej, jag tänker inte köp någon "tube". Såg enormt fula ut.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

gåre säkert var bara en motivering för mig själv att ändra till den svart, när ja såg live bilder tyckte ja mer om den

Aqualize, kommer säker nått skin, typ som klisterlapp man kan sätta över, precis som mac mini eller så gör man som en del som moddat sina G4 macar, o sina ibooks, tar av skalet o tvättar av färgen på insidan av skalet (genomskinligt skal, lackat vitt på insidan på ibooken, troligen lika på ipoden) o målar skälv, svårigheten ligger i om man vill färga clickhjulet men har man vitt sådant så äre ju precis som på minin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

oh, är sugen som fan på en Nano nu . men ja har en iRiver ihp-100 (10gb), och har haft den i cirka 9 månader.. Men de är stor och klumpig , så ja undrar om ja borde köpa en Nano , eller om min iRiver räcker ett tag till .. .. ? ;D ¤o¤

Visa signatur

moma aint raising no suckers!

Permalänk
Medlem

Köper en i NY

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomchew
oh, är sugen som fan på en Nano nu . men ja har en iRiver ihp-100 (10gb), och har haft den i cirka 9 månader.. Men de är stor och klumpig , så ja undrar om ja borde köpa en Nano , eller om min iRiver räcker ett tag till .. .. ? ;D ¤o¤

köp min ipod 4g 40gb istället (så att jag kan köpa en nano)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rawwtis
hur lång batteritid hade ipod minin? man måste ju tänka att den är så liten, kanske därför priset? själv tycker jag att det är bättre med en lite mindre mp3 som kostar lite mer än en stor och klumpig

Mini G2 hade 18 timmars batteritid. Menar du att den är dyr? För det är den *inte*. Tvärtom så är Nano snorbillig med tanke på att det är en flashspelare.

Permalänk

Är det en sån här man ska köpa? Är ute efter något litet,smidigt lång batteritid och att jag kan ha den när jag är ute och springer. Kommer det att komma någon G2 inom en snart framtid?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."