Bästa LAN spelet (just nu)?

Permalänk

Bästa LAN spelet (just nu)?

Vilket är det bästa spelet lämpat för LAN enligt er forumläsare?
Skapar denna tråd då jag vill få tips. Alla förslag mottages (gamla som nya spel bara dom är roliga). Skriv gärna med genre ex. Quake 3 - FPS.

Visa signatur

Every machine that runs on a CPU is immense fun!

Permalänk
Medlem

Jag vet en hel del , men jag kommer fan inte på något när frågan väl kommer upp, skumt!

Men.. Det finns ju som sagt, all kan säkert gissa vad jag tänker säga.. Just ja, Counter-strike.

Nåväl, kanske är ett skitspel enligt många, man brukar ju förknippa det spelet med "whine från noobs på public servrar" , men spelet kan faktiskt bli extremt kul om man drar ihop ett lan på +5-10 personer och lirar. Då lär man ju slippa alla klagomål osv. Det kan faktiskt bli rätt skoj om man bortser från alla public servrar med mera

Skriver igen om jag kommer på några andra spel, vilket jag säkert gör!

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

Flatout. Med internet patchen. man kan inte chatta i spelet, men på LAN så har man väl Ventrilo och Headset :P:D

Permalänk
Medlem

Starcraft + exp

Warcraft 3 + exp

Ja dom är helt klart bäst sen finns det miljoner roliga spel som jag inte riktigt orkar rabla upp just nu.

EDIT: Warcraft 3 sen ska du spela Dota banor helt klart de bästa som finns kan inte få nog av det.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Warcraft 3 brukar alltid kunna förbrännas några timmar på...
edit: att nån alltid ska vara före

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pHeerB
Men.. Det finns ju som sagt, all kan säkert gissa vad jag tänker säga.. Just ja, Counter-strike.

Nåväl, kanske är ett skitspel enligt många, man brukar ju förknippa det spelet med "whine från noobs på public servrar" , men spelet kan faktiskt bli extremt kul om man drar ihop ett lan på +5-10 personer och lirar. Då lär man ju slippa alla klagomål osv. Det kan faktiskt bli rätt skoj om man bortser från alla public servrar med mera

Va? När folk jag känner lan:ar cs så flyger det flaskor, möss och tangentbordsknappar när nån blir knivad eller nåt Så inte slipper man det inte

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Sando: Beror ju helt på vilka man spelar med.

Själv så brukar det bli AoE II eller CC: Zero Hour. Denna helg blev det BF2. Fast vi körde utan botar på tre personer, så det kändes ganska öde att springa omkring även på små banor.

Något som var väldigt kul förr var Diablo 2 Lord of Destruction. Mysig stämning och roligt lagarbete. Men det var roligare när det var nytt och innan man började med item hunts etc. Midtown Madness 2 var också grymt kul. Hoppas det kommer lite roliga lan-spel inom närmsta framtid.

Sen finns det ju någon LAN-tipstråd här på swec, men finns inga intressanta spel där.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Age of Empires 2

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk

AoE2
Vietcong
unreal tournament

Permalänk
Medlem

WoW funkar alltid om alla är på samma server och ungefär samma nivå, sen så funkar alltid fps där du är på lag och så kan ni köra mot motståndarlaget ;D
(bf2, bf1942, call of duty + exp)
kan ju säga att 2on2 eller 3on3 (har ej provat 5on5) är så sjukt kul på cod, när man kör att man tar över vissa områden och ska hålla

Permalänk
Medlem

Wc3+tft+Nån rolig td eller en tw.. Så ägigt spel..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Wc3+tft+Nån rolig td eller en tw.. Så ägigt spel..

Vad är TD och TW?

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Vad är TD och TW?

Tower defense o Tower wars.. Olika maps.. Dock så tror ja att båda har seriösa stavfel ^^

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

STAR CRAFT!! Det ägde då och nu...och kommer alltid att göra!

Permalänk
Medlem

Diablo 2 for teh win! :D:D

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate II - RPG

Gammalt men ack så roligt/vackert/spännande/mysigt

Permalänk

cs

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk

Ok, tack för alla tips. Kommer ni på några fler, gärna enkla spel, så posta igen vet ja´.

Visa signatur

Every machine that runs on a CPU is immense fun!

Permalänk

Return To Castle Wolfenstein - FPS
Counterstrike - FPS
Quake 1-3 - FPS
Mindre kortare banor än tex BF..

Need For Speed Underground - racing
Funkar alltid med lite race när man är ett gäng.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

aeg titans
nfsu2
cs
BF2

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Far Cry är hyffsat kul i MP.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Soldiers heroes of wwII

Permalänk
Medlem

CS:S
AoE II
DoW
BF2
Painkiller

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Avstängd

När jag lanar med polarna så har alltid cs varit första valet, har alltid varit och kommer nog alltid att vara Fast det har blivit lite GTA2 på senaste också

EDIT: senaste lanet lirade vi flatout också föresten

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa spelet än så länge (enligt mig iaf) är med lätthet Wc3 + exp eftersom det finns så mycket variation i spelet.

Man kan t.ex spela Tower Wars om man bara vill spela ngt som går fort, om man vill vara mer seriös och har lite mer ork kan man spela det roligaste i Wc3 "DotA". Men även en hederlig "vanlig" Wc3 map går bra att spela eftersom det är så himmla kul att se vem som har lärt sig spelet bäst

//WarZy

Permalänk

Sudden strike, extremt grymt i MP.

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 99, Quake, Warcraft 2, Diablo 1, NFS: Porsche, Rainbow six. CS 1.3, Insane, GTA, Red Alert. Finns hur mkt som hällst om man är gammalmodig som jag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kanske inte direkt ett LAN spel, men man kan lana med det
Mario Kart: DD till GC.

Har provat att koppla ihop mitt och min kompis GC och lirade 8st samtidigt.
Det ägde fett

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt