[edit]Ni som inte orkar/förstår sig på, det som står under, bläddra ner till botten :).[/edit]
Ok grabs n' girls.
Tänkte att jag skulle visa min CPU-Z layout, i.o.m. att min 5021:a är tillverkad ganska nyligen. (fick datorn 090905) enligt label under datorn (180805).
Här är direkt från CPU-Z: (jag har voltat ner datorn ëfter guiden postad i detta forum och jag kör vid skrivande stund på batteri och w-lan)
CPU-Z Report
--------------------------------------------------------------------------------
CPU-Z version 1.29.
CPU(s)
Number of CPUs 1
Name AMD Turion 64 ML-30
Code Name Lancaster
Specification AMD Turion(tm) 64 Mobile Technology ML-28
Family / Model / Stepping F 4 2
Extended Family / Model F 24
Brand ID 10
Package Socket 754
Core Stepping SH8-E5
Technology 0.09 µ
Supported Instructions Sets MMX, Extended MMX, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE, SSE2, SSE3, x86-64
CPU Clock Speed 800.0 MHz
Clock multiplier x 4.0
Front Side Bus Frequency 200.0 MHz
L1 Data Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L1 Instruction Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Cache 512 KBytes, 16-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Speed 800.0 MHz (Full)
L2 Location On Chip
L2 Data Prefetch Logic yes
L2 Bus Width 128 bits
Mainboard and chipset
Motherboard manufacturer Acer
Motherboard model Aspire 5020, Rev.A
BIOS vendor Phoenix
BIOS revision V1.12
BIOS release date 07/05/2005
Chipset ATI Radeon RS480 rev. 01
Southbridge ATI SB400 rev. 00
Memory
DRAM Type DDR-SDRAM
DRAM Size 512 MBytes
DRAM Frequency 160.0 MHz
FSB:DRAM CPU/5
CAS# Latency 2.5 clocks
RAS# to CAS# 3 clocks
RAS# Precharge 3 clocks
Cycle Time (TRAS) 7 clocks
Bank Cycle Time (TRC) 10 clocks
DRAM Idle Timer 16 clocks
# of memory modules 2
Module 0 Samsung DDR-SDRAM PC2700 - 256 MBytes
Module 1 Samsung DDR-SDRAM PC2700 - 256 MBytes
Software
Windows version Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 (Build 2600)
DirectX version 9.0c
----------------------------------------------------------------------------------------------
[edit #2 börjar här]
tänkte också säga att jag fick 1.12 bios med datorn och att den hittils aldrig blivit så varm att den sänkt prestandan när man spelar med nätkabeln i (vad sägs om 6 timmar guildwars på 1280x800 highest quality).
Jag måste bara älska denna laptop, inte bara för det var mkt pengar för mig, utan det var ett gediget alternativ, och för den är så jävla bra på nya spel dessutom!
Min tanke med denna laptop var väl "jag har kanske inte sååå mkt nytta av den, men vill jag så skall jag kunna", m.a.o. så "vill jag spela så ska jag kunna spela". jag köper inte en laptop för att ha den som en portabel surf/notepad då hade jag köpt en handdator.
Jag är helnöjd hittils, kan posta lite benchmarks om ni vill, PM:a mig eller maila. Vill ni se bilder så kan det kanske ordnas med en liten touch :). (polaren är fotograf), annars så får ni förlita er på en amatör....
[/edit - slut]
Acer 5000 series - Hell YEAH!!!!