Permalänk

Radion i Sony Ericsson K700i

Fungerar den utan strul? Min mamma påstår att det verkar på hennes som att man behöver beställa nån tilläggstjänst, typ nåt abonnemang för att den ska fungera, men å andra sidan tog det henne också några veckor att hitta hur man skriver punkt på mobilen

Permalänk
Medlem

jag har ericssons 3g-mobil k608i med radio. radion funkar direkt och har hyffsad mottagning, då den använder headsetet som antenn.

Permalänk
Medlem

Ja den fungerar utan strul , utan några "tilläggstjänster" eller dylikt.

Visa signatur

//Daniel

Permalänk
Testpilot

Den kräver ju att man bor på ett ställe där det finns radiosändningar, så bor du i en skyddsbunker under jorden så är det rätt kört.

Vet dock inte om bostad ovan jord räknas som tilläggstjänst, beror på hur man ser det =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

För att radion ska fungera på din mors K700i så måste hon koppla in sin handsfree...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
För att radion ska fungera på din mors K700i så måste hon koppla in sin handsfree...

Det var nog det som fattades för henne

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Den kräver ju att man bor på ett ställe där det finns radiosändningar, så bor du i en skyddsbunker under jorden så är det rätt kört.

Vet dock inte om bostad ovan jord räknas som tilläggstjänst, beror på hur man ser det =/

Ooohh, vilken sågning! Akta så att jag inte vidarebefordrar det där till mamma

Måste man koppla in sin handsfree för att lyssna på radio? Går det inte utan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Ooohh, vilken sågning! Akta så att jag inte vidarebefordrar det där till mamma

Måste man koppla in sin handsfree för att lyssna på radio? Går det inte utan?

Antennen sitter i handsfreen så nej det går inte

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

min radio funkar klockrent.. dock där jag bor så får jag bara in P3
går jag inne i västerås och lyssnar på P3 så kan jag få in Rix FM ibland. hehe

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Det ju för i helvete att man måste ha handsfreen i för att radion ska fungera när man försöker utan... :/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Handsfreen funkar som antenn. En radio som kör FM-bandet måste ha en hyfsad antenn. Det funkar inte bara med en inbyggd liten pryl. Tänk vanlig radio som du har i köket t ex.

Men... sen när du väl handsfreen i, så kan du aktivera högtalaren så att du inte behöver lyssnar på radion genom din handsfree. Det gör det hela lite smidigare. Eller?

Visa signatur

Missa inte www.outletshopping.se
Acer Nitro i7, 16 GB, 1 TB SSD, GeForce 1060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpmasta
Handsfreen funkar som antenn. En radio som kör FM-bandet måste ha en hyfsad antenn. Det funkar inte bara med en inbyggd liten pryl. Tänk vanlig radio som du har i köket t ex.

Men... sen när du väl handsfreen i, så kan du aktivera högtalaren så att du inte behöver lyssnar på radion genom din handsfree. Det gör det hela lite smidigare. Eller?

Min Mp3-spelare har radio och den har ingen feting antenn? Borde inte det fungera i en mobil också?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Min Mp3-spelare har radio och den har ingen feting antenn? Borde inte det fungera i en mobil också?

Den använder med största säkerhet hörlurssladden som antenn.

Prova lyssna på radion med hörlurarna utdragna ska du se!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Ooohh, vilken sågning! Akta så att jag inte vidarebefordrar det där till mamma

Måste man koppla in sin handsfree för att lyssna på radio? Går det inte utan?

Hehe

Men telefonen säger faktiskt till att man måste sätta i handsfreen om man försöker lyssna på radio utan den.

Ordagrant:
Sätt i handsfree.
Den fungerar som
radioantenn.

Så det borde vara rätt svårt att missuppfatta det som en tilläggstjänst tycker jag

Du kan dock även lyssna med högtalaren om du vill det, bara handsfreen är ikopplad.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Prova lyssna på radion med hörlurarna utdragna ska du se!

Hahaha

Permalänk

Nu har jag fått telefonen. Finns det nån anledning att tro att man borde ladda telefonen i typ 48 timmar i sträck innan man startar telefonen?
Har för mig att en säljare sa det till mig när jag köpte min gamla T230.

Permalänk
Medlem

Nej absolut inte... ladda den fullt och använd den sedan efter behov... Med moderna betterier så behöver man inte ladda i 12 timmar och ladda ur helt, som många säljare säger. Det är bara bullshit.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Ok, det låter bra.

En till grej nu. Hur fan fixar man så att klockan syns i vänteläget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Ok, det låter bra.

En till grej nu. Hur fan fixar man så att klockan syns i vänteläget?

Inställningar --> Teckenfönster --> Belysning --> Automatisk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrotnisse
Inställningar --> Teckenfönster --> Belysning --> Automatisk

Det var då fan vad kryptiskt. Typiskt SonyEricsson.
Tack för hjälpen!