Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

IDE kablar med en kontakt?

Finns det IDE kablar som bara har en kontakt typ master, eller har alla master och slave.

Permalänk

Re: IDE kablar med en kontakt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Finns det IDE kablar som bara har en kontakt typ master, eller har alla master och slave.

Ja det finns.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

annars kan man alltid ta en kniv och skära längs kontakten så blir det en snygg snittyta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Vart?

Det är olika från nätagg till nätagg. Mitt t.ex. har två stycken. Men det kan nog variera allt ifrån noll till tre-fyra.

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _boriz
Det är olika från nätagg till nätagg. Mitt t.ex. har två stycken. Men det kan nog variera allt ifrån noll till tre-fyra.

//_boriz

Konstigt nätagg med IDE-kablar

OT. Jo det finns men jag vet tyvärr inte var. Kolla Kjell&Company, dom brukar ha det mesta.

Permalänk
Medlem

_boriz är du helt bakom flötet?

IDE kablar går mellan MoBo och dvd cd och hårdiskar.

gör bara som cybervillain han kan sånt där han

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelice
_boriz är du helt bakom flötet?

IDE kablar går mellan MoBo och dvd cd och hårdiskar.

gör bara som cybervillain han kan sånt där han

Hehe,..ooops,..lite smått pinsamt (skyller på att det var tidigt på morgonen...0830...hehe). Läste en sak och tänkte en annan. Tänkte hela tiden på molex-sladdarna från nätagget, där det finns två- eller enkontakts-versioner.

Doh

Självklart är det IDE kontakterna som går från mobo till hdd, cd, mm.

ontopic: Precis...Cybervillians tips e bra.

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
annars kan man alltid ta en kniv och skära längs kontakten så blir det en snygg snittyta

Förstår inte riktigt hur du menar?

Permalänk
Hedersmedlem

Kapa kabeln lite snyggt efter andra kontakten.
Moderkort---------Enhet1---------Enhet2
blir då
Moderkort---------Enhet1 *klipp*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

köp lös IDE kabel + kontakter på elfa och tryck ihop själv. då får du också den längd du behöver.

Permalänk
Avstängd

jag har gjort det på den tiden det var 40-ledare.. vet inte om det funkar med 80-ledare då själva kontaktdonet har 40 ledare.. verkar som det krävsspecialverktyg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om man skrotar en gammal dator brukar man hitta kablar med bara en kontakt... har 3-4 stycken som bara ligger här hemma....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
om man skrotar en gammal dator brukar man hitta kablar med bara en kontakt... har 3-4 stycken som bara ligger här hemma....

man får vara noga med att se till att det är en 80-ledare man hittar..

Visa signatur
Permalänk

Se bara till att ingen ledare är kortsluten efter att du skurit av den

Permalänk
Avstängd

om man skär som jag förklarade är det exakt 0.0% chans för kortis...

Visa signatur