BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Kan nån tipsa om nån bra mIRC kanal för att leta praccs, mix osv?

Permalänk

Finns det någon fix som gör att man kan tabba ur till Skrivbordet snabbare ?

Jag måste oftast trycka CTRL+ALT+DEL och sen Win knappen ett antal gånger..

Permalänk
Medlem

testa tab-alt istället, funkar för mig

Permalänk
Hedersmedlem

Va i helv*

Lirade nyss lite på en av BBB's servrar och lyckades få både veteran anti-tank badge och good conduct ribbon. Vad ser jag när jag har loggat ut och uppdaterat statsen? Jo, istället för de två utmärkelserna har jag fått Far east service ribbon. Skumt var ordet sa bill...
Till saken hör den att jag enbart lirade på MEC Vs. USMC-kartor.

Edit: Wth, nu fick jag mid-east också, utan att ens ha spelat. Something fishy's going on.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Va i helv*

Lirade nyss lite på en av BBB's servrar och lyckades få både veteran anti-tank badge och good conduct ribbon. Vad ser jag när jag har loggat ut och uppdaterat statsen? Jo, istället för de två utmärkelserna har jag fått Far east service ribbon. Skumt var ordet sa bill...

Jo det är något skummt med stats-servrarna.

Igår fick jag First aid och Good conduct. När jag senare kollade i BFHQ hade jag fått First aid, men istället för Good conduct hade jag Far east och Mid-east ribon...

Idag när jag lirade fick jag Spec op combat, för andra gången nu. Blev upp rankad till Staff sergant, som jag även blev igår... Jag fick också Good conduct idag, igen...
Men den här gången kom good conduct in i BFHQ.

Permalänk

någon annan än jag som har problemet med att skärmen stannar och sen blir svart när man trycker tab för att kolla scores? Spelet kommer igång igen efter en lite stund.. kanske 20 sekunder

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Jo det är något skummt med stats-servrarna.

Igår fick jag First aid och Good conduct. När jag senare kollade i BFHQ hade jag fått First aid, men istället för Good conduct hade jag Far east och Mid-east ribon...

Idag när jag lirade fick jag Spec op combat, för andra gången nu. Blev upp rankad till Staff sergant, som jag även blev igår... Jag fick också Good conduct idag, igen...
Men den här gången kom good conduct in i BFHQ.

Hade nått liknande problem, min stats sparades inte (och därmed gick jag upp i rang varje gång). Det berodde på att patchen inte installerats helt korrekt. Pröva instalera om patchen manuellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixdorf
Hade nått liknande problem, min stats sparades inte (och därmed gick jag upp i rang varje gång). Det berodde på att patchen inte installerats helt korrekt. Pröva instalera om patchen manuellt.

Tror det har fixat sig nu. Gick in i BFHQ nyss och blev då uppgraderad till Gunnery Sergant. Och jag har fått alla utmärkelserna jag ska ha.

Fast enligt ubar och bf2.se så ska man ha 8000päng för att bli Gunnery. Jag har bara 5000... Aja, jag klagar inte

Permalänk
Medlem

Jag blev Staff Sergeant 3 gånger innan det verkligen satte sig och jag fick låsa upp vapen.

Fick också Good Conduct Ribbon, Combat Action Ribbon OCH Mid-East Service Ribbon.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tror det har fixat sig nu. Gick in i BFHQ nyss och blev då uppgraderad till Gunnery Sergant. Och jag har fått alla utmärkelserna jag ska ha.

Fast enligt ubar och bf2.se så ska man ha 8000päng för att bli Gunnery. Jag har bara 5000... Aja, jag klagar inte

Skumt, enligt alla statssidor jag kollat på så är du staff sergeant. Jag fick iaf mina utmärkelser till slut.

Permalänk
Citat:

Va i helv*

Edit: Wth, nu fick jag mid-east också, utan att ens ha spelat. Something fishy's going on.

Jag har också fått båda av dom där två ribbons, både den Kinesiska och Arabiska.

Utan att jag gjort något speciellt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parcheesi
Jag har också fått båda av dom där två ribbons, både den Kinesiska och Arabiska.

Utan att jag gjort något speciellt

De har nog sänkt kraven så att direkt efter att man har spelat på en rankad server så får man dem.

Är det förresten någon som vet vad som krävs för ground defense badge? På http://ubar.bf2s.com/badges.php står det IAR 5 minutes in mounted TOW or MG. Jag satt en hel match i en sån utan att få något, så matchen efter tog jag fram klockan och tog tid när jag spelade nästa match. Klockan visade att jag hade suttit i en TOW i minst 7 minuter men inte fan har jag fått nån badge för det. Någon annan som fått den här badgen genom att bara sitta i en TOW i 5min?

Permalänk
Medlem
Citat:

Skumt, enligt alla statssidor jag kollat på så är du staff sergeant. Jag fick iaf mina utmärkelser till slut.

Jo jag såg det också... Men jag är fortfarande gunnery i BFHQ...

Så... när kommer patch 1.04 ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo jag såg det också... Men jag är fortfarande gunnery i BFHQ...

Så... när kommer patch 1.04 ut?

"När den är färdig" eller "When it's done" som de säger hos EA och Dice

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på cd versionen och dvdversionen av bf2? För cdwow har ju cdversionen för 299:- !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggi
Vad är det för skillnad på cd versionen och dvdversionen av bf2? För cdwow har ju cdversionen för 299:- !

CDversionen har CD och DVDversionen har DVDskivor Men det är nog mest att det är lite smidigare med DVD.

Visa signatur

Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken skit bugg jag råkade ut för nu då!
Spelade precis på Sandviken och Wake som karta, allt gick prima och jag ledde i score ganska fint. Själv spelade jag som China vid tillfället och så ser jag en motståndare vid våran enda flagga vi har kvar, jag skjuter honom och han dör. _Men_ jag fick en teamkill fast jag såg att snubben var motståndare (med rött namn) och i score menyn. 1minut senare ser jag honom igen, dödar honom igen och får ännu en teamkill. Nu blev jag helt fundersam och frågade min polare jag spelade med om han ser snubben som motståndare vilket han självklart inte gjorde utan han var teammate för honom. Resten av matchen fick jag helt enkelt låta bli att döda honom, men han undrade säkert vad jag för galning. Nu när jag märkte detta förklarar det också flera tillfällen jag fått teamkills utan att veta varför eller hur :/

Vanlig bugg detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Spelade precis på Sandviken och Wake som karta, allt gick prima och jag ledde i score ganska fint. Själv spelade jag som China vid tillfället och så ser jag en motståndare vid våran enda flagga vi har kvar, jag skjuter honom och han dör. _Men_ jag fick en teamkill fast jag såg att snubben var motståndare (med rött namn) och i score menyn. 1minut senare ser jag honom igen, dödar honom igen och får ännu en teamkill. Nu blev jag helt fundersam och frågade min polare jag spelade med om han ser snubben som motståndare vilket han självklart inte gjorde utan han var teammate för honom. Resten av matchen fick jag helt enkelt låta bli att döda honom, men han undrade säkert vad jag för galning. Nu när jag märkte detta förklarar det också flera tillfällen jag fått teamkills utan att veta varför eller hur :/

Vanlig bugg detta?

Rätt så. Fast iofs så brukar det kanske vara så att alla i laget ser honom som motståndare, men det är nog ändå samma bugg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Benjiman, kan vara, ibland känns det som om jag får teamkills utan anledning, kan kanske vara det...

Skumt..

Permalänk
Medlem

Jo det är helt skumt, hoppas det är en bugg med hög prioritering att fixas. Vet att det hänt mig förut då jag dödat "motståndare" och folk jag pratat i vent/skype med har frågat vad jag håller på med. Själv förstod jag inget då och tänkte inte mera på det.

Permalänk
Medlem

undrar bara lite snabbt, hur flyter spelet för er som har 6800gt och 2gb i ram. vad blir bättre med 2 gb ram och kan man maxa med 6800gt(inte på aa å af på 1024)

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cempa
undrar bara lite snabbt, hur flyter spelet för er som har 6800gt och 2gb i ram. vad blir bättre med 2 gb ram och kan man maxa med 6800gt(inte på aa å af på 1024)

Jag kör 1024*768/100hertz och Medel settings. Hög på AA/AF i spelet. Har 70-100 FPS oftast och kanske ~50 om det blir riktigt mycket på skärmen, men det är inget man märker av.
Kan inte säga vad som blir bättre med 2gb ram då jag haft det sedan jag skaffat BF2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman

Vanlig bugg detta?

Hänt mig 2-3 gånger, fast det var mest i de tidiga versionerna, inte hänt mig på väldigt länge nu.

Officiellt ska den vara fixad sen 1.02 om jag inte missminner mig, fast tydligen är den inte fixad helt.

Permalänk
Medlem

har en lirten fråga.

Finns det flera mappar på MP än på SP i BF2?

Permalänk

En fråga bara för att få Basic Air Defense Badge så skulle man sitta 5 min i en Stinger or AA Vehicle räknas anti air saken på hangarfartygen? För satt i 10min i den och fick ingen medalj...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
har en lirten fråga.

Ja, några enstaka. Har för mig att bla Mashtuur City inte finns i SP. Sen är det bara de små versionerna av banorna man spelar i SP (16 player va?). I MP kan du lira 64 player versionerna av banorna som är mycket större än de i SP och har mycket mer fordon och flaggor.
Den nya banan som släpptes med senaste patchen finns säkert inte heller i SP.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
har en lirten fråga.

Kubra dam och Mashtuur city finns inte som singleplayer. Tror inte att wake island finns som single heller men jag är inte säker, och jag sitter inte vid en burk med bf2 på så att jag kan kolla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
En fråga bara för att få Basic Air Defense Badge så skulle man sitta 5 min i en Stinger or AA Vehicle räknas anti air saken på hangarfartygen? För satt i 10min i den och fick ingen medalj...

Essex ska räknas som anti-air, men jag har precis som dig suttit i den i 10min utan att ha fått någon badge. Skumt är vad det är.

Permalänk
Citat:

Kubra dam och Mashtuur city finns inte som singleplayer. Tror inte att wake island finns som single heller men jag är inte säker, och jag sitter inte vid en burk med bf2 på så att jag kan kolla.

Essex ska räknas som anti-air, men jag har precis som dig suttit i den i 10min utan att ha fått någon badge. Skumt är vad det är.

ok, jävla besvikelse när man sitter och väntar på den....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Hänt mig 2-3 gånger, fast det var mest i de tidiga versionerna, inte hänt mig på väldigt länge nu.

Officiellt ska den vara fixad sen 1.02 om jag inte missminner mig, fast tydligen är den inte fixad helt.

Hmm nästan så jag ska ta och skicka ett mail till EA för att se ifall de ens vet att buggen existerar :>

Permalänk
Medlem

Hittade en till bugg idag! Spelar som usa på wake spränger chinas artillery och får team vehicle damage.