BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haxxe
Hittade en till bugg idag! Spelar som usa på wake spränger chinas artillery och får team vehicle damage.

Du är säker på att det inte fanns en bil/båt/helikopter etc i närheten då, C4 smäller ganska kraftigt

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cempa
undrar bara lite snabbt, hur flyter spelet för er som har 6800gt och 2gb i ram. vad blir bättre med 2 gb ram och kan man maxa med 6800gt(inte på aa å af på 1024)

Jag har ett X800XL och körde först med 1gb... det hade gått bra om man inte tvingas köra med virtuellt minne..BF2 äter ju upp 1GB till frukost.. Så när du kommer in i spelet med 1GB så laggar det satan några sekunder... alltså gårfint sen stannar till i en sek..så håller den på lite i början...

Med 2gb har jag inget liknande... menyerna efter man kommer in på servern hoppar fram direkt och liknande... frysningarna lite då och då har försvunnit..och inte tala om att tabba ur spelet och hålla på med annat i bakrunden inte är några problem.....

Har du DDR-minnen så är det lika bra att slå till och köpa nu..såvida du inte ska köpa helt ny dator... för DDR-minnen kommer bara bli dyrare från och med nu.. DDR2 kommer hålla det priset de har idag... Kom ihåg att köpa minnen av samma tillverkare och helst samma modell...de ska åtminstonde ha samma timings och frekvens...

Men vad de gäller FPS så han jag inte kolla skillnaden, skulle gissa på att det inte är mkt skillnad där..

Jag kö 1280x1024 allt på högsta utan AA ligger på omkring 50-60 fps... kan droppa ner till 30 vid riktigt(!) tunga situationer-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
Jag har ett X800XL och körde först med 1gb... det hade gått bra om man inte tvingas köra med virtuellt minne..BF2 äter ju upp 1GB till frukost.. Så när du kommer in i spelet med 1GB så laggar det satan några sekunder... alltså gårfint sen stannar till i en sek..så håller den på lite i början...

Med 2gb har jag inget liknande... menyerna efter man kommer in på servern hoppar fram direkt och liknande... frysningarna lite då och då har försvunnit..och inte tala om att tabba ur spelet och hålla på med annat i bakrunden inte är några problem.....

Har du DDR-minnen så är det lika bra att slå till och köpa nu..såvida du inte ska köpa helt ny dator... för DDR-minnen kommer bara bli dyrare från och med nu.. DDR2 kommer hålla det priset de har idag... Kom ihåg att köpa minnen av samma tillverkare och helst samma modell...de ska åtminstonde ha samma timings och frekvens...

Men vad de gäller FPS så han jag inte kolla skillnaden, skulle gissa på att det inte är mkt skillnad där..

Jag kö 1280x1024 allt på högsta utan AA ligger på omkring 50-60 fps... kan droppa ner till 30 vid riktigt(!) tunga situationer-...

då blir det att skaffa 2gb lagom till dreamhack =P och ett 6800gt ska beställas i veckan

sitter på ett 9200 nu då mitt 9800pro pajade här om veckan så jag har inte kunnat spela nån bf2 här hemma men det ska det snart bli ändring på.

en till fråga snabbt, är det värt att sälja minna gamla minnen som är rätt sunkiga och köpa nya bättre? eller spelar det verkligen så stor roll?

high/medium 2aa 2af på 1024 borde funka fint med ett 6800gt som ska klockas med andra ord

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

God morgon alla.

Nu har mitt BF2 fått för sig att jag har modifierat innehållet i spelet.
vilket jag absolut inte har gjort.

Vi säger såhär.
Jag går in på en server, spelar klart kartan, laddar nästa karta, spelar den.
Sen när den laddat klart tredje banan så kommer jag tillbaka till menyn så får jag ett meddelande att jag modifierat innehåll :s
Vad ska man göra åt de?
Orkar inte installera om det då alla inställningar är perfekt just nu!

// J

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk

du kan ju alltid spara configen...

Permalänk
Medlem

hoho har skaffat ny dator nu och tycker bf2 demot flyter på bra, funderar på att köpa.
Alltså vad ska man skriva för att se sin fps, vad ska man skriva?

Permalänk
Medlem

render.drawfps 1 tror jag

annar kan du tabba fram det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godisbiten
du kan ju alltid spara configen...

haha fan vad smart, att jag inte tänkt på det innan
Blir det hem o installera om spelet då!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Kan nån tipsa om nån bra mIRC kanal för att leta praccs, mix osv?

Praccar letar man bäst med warbotten (lr möjligtvis bf2bot). Det finns några IRC-kanaler oxå, #bf2.battle och #bf2.8on8, men jag har aldrig hittat nån pracc i dom, warbotten är överlägsen.
http://bfgeeks.dk/index.php?page=warbot&lang=eng

Permalänk
Medlem

Så jädrans irriterande. (Ännu ett negativt inlägg, sry)
När man ska uppdatera serverlistan blir listan blank, och trycker jag på "hämta igen" så händer absolut ingenting. Det hjälper inte att logga ut heller, måste starta om spelet för att få fram servrarna igen.
Någon mer som har detta skitproblem?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
När man ska uppdatera serverlistan blir listan blank, och trycker jag på "hämta igen" så händer absolut ingenting. Det hjälper inte att logga ut heller, måste starta om spelet för att få fram servrarna igen.

använd ASE istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror att så gott som alla har det problemet. Jag löser det alltid med att kryssa ur och sedan i mapsize-filtren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, fast det kommer bara när jag skriver in något i rutorna ovanför varje rad. T.ex. om jag skriver in ett servernamn i rutan ovanför servernamnen och trycker på uppdatera. Då försvinner allt, även om jag vet att namnet jag skrev in finns. Jätteirriterande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

Samma problem här, men går man in under favoriter så kan man väla där... Men helt klart irriterande!

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

FAN VAD JAG HATAR när hela ens lag bara innehåller NOOBS!

Har aldrig blivit såhär arg innan efter att ha spelat BF 2...

Strike At Karkand. MEC, bara noobs (förutom jag) och USA, bara bra
spelare.

En kille i USA rushade till och med med PISTOL och dödade hälften av alla MECS.
Jag va typ den enda som dödade han.

*suck* ... Hatar bara noobs som fan asså.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Bara kul för då är det fler att skjuta ju. Fast du kanske är "noob" och är för dålig. Ta det inte för personligt

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Bara kul för då är det fler att skjuta ju. Fast du kanske är "noob" och är för dålig. Ta det inte för personligt

Fler o skjuta? Mm.... Men jag va i laget med BARA noobs. Och vad ska jag göra? Döda ett helt laget själv? Pff....

Jag dålig? Vill du att jag ska skratta eller?
http://www.bf2tracker.com/bf2_userprofile.php?bf2id=43353474

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk

Själv tycker jag det är roligare att vara i laget som ligger under. Då känns det mer som att man verkligen måste kämpa för att vinna och få poäng. Ett fett plus då är att ha en egen liten squad med 2-3 polare med ventrilo så man verkligen kan försöka ta hela motståndarlaget själv med taktiskt spelande. Att en vent-polare är commander då också brukar vara nice:D Nästan lite Serious Sam över det hela:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Själv tycker jag det är roligare att vara i laget som ligger under. Då känns det mer som att man verkligen måste kämpa för att vinna och få poäng. Ett fett plus då är att ha en egen liten squad med 2-3 polare med ventrilo så man verkligen kan försöka ta hela motståndarlaget själv med taktiskt spelande. Att en vent-polare är commander då också brukar vara nice:D Nästan lite Serious Sam över det hela:p

Mm.... men problemet va att alla squads innehöll noobs dem med.

Jag håller på att ta en flagga, medans två andra från min squads campar 5 meter ifrån den flaggan jag håller på att ta. Jävla idioter, hatar såna som bara tänker på kills... ffs.
Och gissa om de dödade nån?

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
FAN VAD JAG HATAR när hela ens lag bara innehåller NOOBS!

Har aldrig blivit såhär arg innan efter att ha spelat BF 2...

Strike At Karkand. MEC, bara noobs (förutom jag) och USA, bara bra
spelare.

En kille i USA rushade till och med med PISTOL och dödade hälften av alla MECS.
Jag va typ den enda som dödade han.

*suck* ... Hatar bara noobs som fan asså.

Ödmjukt...

Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.

Permalänk

En fråga till alla bara. Sen första patchen kan jag bara välja 1024x768 och 800x600 som upplösning. Bara jag som har det problemet? Har haft en massa olika drivrutniner med samma problem. Är burken i min sign...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Fler o skjuta? Mm.... Men jag va i laget med BARA noobs. Och vad ska jag göra? Döda ett helt laget själv? Pff....

Jag dålig? Vill du att jag ska skratta eller?
http://www.bf2tracker.com/bf2_userprofile.php?bf2id=43353474

Uuuhh, jag svimmar i beundran av din fina public-statistik. Jag sa ju att du inte skulle ta åt dig.
Antar att du inte kan vara mer än 15.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Uuuhh, jag svimmar i beundran av din fina public-statistik. Jag sa ju att du inte skulle ta åt dig.
Antar att du inte kan vara mer än 15.

Jag kanske tog åt mig? Och jag är 16 år.
En 16 åring som e bättre än dig, ska du inte skämmas nu eller?

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kanske tog åt mig? Och jag är 16 år.
En 16 åring som e bättre än dig, ska du inte skämmas nu eller?

Så för att du har ödslat hela din fritid (och lite till?) på att spela BF2 för att få massa poäng och häftiga medaljer är du automatiskt bättre?
Statistik i BF2 betyder ingenting, det enda det säger är att ju mer poäng desto mer speltid (även rätt ofta statsfusk och poängfarmande).

Kom tillbaka när du "äger" ett lag i en klanmatch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Så för att du har ödslat hela din fritid (och lite till?) på att spela BF2 för att få massa poäng och häftiga medaljer är du automatiskt bättre?
Statistik i BF2 betyder ingenting, det enda det säger är att ju mer poäng desto mer speltid (även rätt ofta statsfusk och poängfarmande).

Kom tillbaka när du "äger" ett lag i en klanmatch.

Jag sa inte det pga mina stats. Jag vet att dem inte betyder nåt.
Jag sa det för att... för att jag helt enkelt vet att jag e bättre än han. Fattar du?

Nog om detta.
Fråga:

Är det bara jag som tycker att Server Browsern är buggigare nu?
Typ när man ska använda Filtern. Jag skriver "Bredbandsbolaget", sen trycker jag "Update Server List", men inget händer...

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag sa inte det pga mina stats. Jag vet att dem inte betyder nåt.
Jag sa det för att... för att jag helt enkelt vet att jag e bättre än han. Fattar du?

Hehe det där är också en attityd. Erkänn, du vill tro att du är bättre än mig? Ok jag erkänner själv då, du är bättre än mig!

Fast själv njuter jag av de gånger jag spelar och har kul.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk

Är det bara jag som tycker att Server Browsern är buggigare nu?
Typ när man ska använda Filtern. Jag skriver "Bredbandsbolaget", sen trycker jag "Update Server List", men inget händer... [/B][/QUOTE]

Skriv bredbandsbolaget och tryck enter istället, brukar funka då

Permalänk

Skriv bara "bred" för bredbandsbolaget samt "one" för one.se

Funkar för mej

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe det där är också en attityd. Erkänn, du vill tro att du är bättre än mig? Ok jag erkänner själv då, du är bättre än mig!

Fast själv njuter jag av de gånger jag spelar och har kul.

Jag tror inte, jag vet. Jag bara vet det
Och jag vet att du vet det

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk

Om vi säger såhär då;

En persons penisstorlek är omvänt proportionell till antalet poäng man har ackumulerat.

Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.