Svengelska baserat Windows?

Permalänk

Svengelska baserat Windows?

http://putfile.com/pic.php?pic=10/28216352114.jpg&s=x10

Varför är det såhär?. Har ju svensk windows och allt annat förutom det där är på svenska.

Skulle vara evigt tacksam om jag fick hjälp fort.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Är verkligen allt annat på svenska?

Visa signatur
Permalänk

Japp!, det tror jag. Det konstiga är att när jag markerar denna text jag skriver nu och högerklickar, då är det på svenska. Exakt samma ord fast svenska. Men när jag högerklickar på texten på någon icon, då är det engelska. huh?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

skumt... jag har svensk version och efter lite letande så hittar jag inga engelska copy eller liknande....

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

kolla vilket språk din explorer.exe har.

Det kan vara så att du råkat installera en uppdatering som är eng fast OSet är swe. Då kan man få lite mysko resultat

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Som Mr_Lazy skriver. Om man t.ex. lägger på en engelsk servicepack på ett svenskt operativ så brukar det bli så. Jag talar av egen erfarenhet

Visa signatur

Filserver: Intel P4 2.8@3.4GHz - 1GB RAM - Radeon 9600xt - ~ 6 TB HDD

Bärbar: Compaq Evo N800W <3

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AsApa
Som Mr_Lazy skriver. Om man t.ex. lägger på en engelsk servicepack på ett svenskt operativ så brukar det bli så. Jag talar av egen erfarenhet

Hur lyckas du? Ska det inte finnas en spärr för det?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize

jo för stora sps så är det ofta det men vissa mindre är inte lika noga med det. Man kan tex installera eng ie på swe os vilket kan ställa till det när man uppdaterat windows

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Det där påminner mig om en lite egensinniglösning jag gjorde en gång på en gammal dator vars hårddisk började slitas ut. Jag tror det var en Win 95 burk som började få problem med oläsbara sektorer, i synnerhet i när man försökte köra word.

Jag (som väl inte var så värst kunnig på den tiden) tänkte att det är nog winword.exe som är skadad och tänkte byta ut den mot en fräsch. Den enda jag hade att tillgå var en av samma/liknande version, men istället för svensk var den engelskspråkig.

Detta gjorde faktiskt situationen tillfälligt bättre med den smått komiska bieffekten att menyer och annat kom omväxlande på svenska och engelska. Ibland så pass tätt på varandra som direkt följande val i samma meny. Nåt i stil med följande alternativ under Redigera-> Klipp ut, Copy, Klistra in (jag minns inte om det drabbade just de alternativen, men ungefär så).

[edit] tog bort några fåniga 'typ'[/edit]

Permalänk
Medlem

Du verkar inte vara så het på svenska heller.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org

Botten upp, resten i håret!

Permalänk
Avstängd

Jag vet, men eftersom du wärschar hjälper jag inte till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize

Hehe ja säg det.... Roliga menyer vart det iaf.

Visa signatur

Filserver: Intel P4 2.8@3.4GHz - 1GB RAM - Radeon 9600xt - ~ 6 TB HDD

Bärbar: Compaq Evo N800W <3

Permalänk
Medlem

hmm frågan är, wärchar han eller kolla han bara om det fanns där?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

vad tror ni om denna lilla problem.. har allt i engelska förutom denna lilla del i inställningarna..

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/EngSwe.jpg

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
vad tror ni om denna lilla problem.. har allt i engelska förutom denna lilla del i inställningarna..

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/EngSwe.jpg

Det där har jag också. Det beror på en svensk uppgradering från WU skulle jag kunna tänka mig eller nåt.

Visa signatur

must!