Permalänk
Medlem

2 Tft+tv ?!

Har ett Nvidia 4200 tror jag det heter. Kör 2 TFT skärmar, en DVI (primär) och en analog (sekundär) i dualviewläge.

Det har fungerat förut att använda tv'n ocksâ, men nu vill det inte längre.
Var länge sen jag gjorde det sist, dâ hade jag 40.xx eller nât sânt, nu kör jag 77.72 drivare.
Nâgon gâng under drivrutinsuppdatering har denna funktion gâtt förlorad.

Fâr bild till tv'n, men det bara flimrar, gâr inte att se nân bild.
Har provat dualview, cloneview, ändrat upplösningar X antal gânger. Använder S-video kabel (blir samma med composite).

Vad har Nvidia hittat pâ med dom nya drivarna?? Det borde ju bli bättre tycker man...

Inga förslag om byte av drivrutin tack. Det borde funka med den som finns.

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem med mitt Ti4600 på min andra dator...
Fick förslag om att testa TV-tool ... funkade inte i mitt fall.
Får väl installera de gamla drivrutinerna när jag väl orkar plocka upp skitdatorn ur kartongen o plocka ihop den igen.

Visa signatur

| CM Stacker | Asus P5K | Intel C2D E6600 @ 3.28GHz - 1.375 volt | 2 x OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB KIT | Raptor WD1500ADFD | Leadtek Winfast 8800GTS TDH 640MB | Xfi- Platinum | Dell 3007WFP*HC lcd | Hiper 580w | Zalman CNPS9500 | Logitech Z-5450 |

Permalänk
Medlem

Ah, ok. Vore ju skandal om Nvidia har "tappat bort" denna funktion i nyare drivare

Permalänk
Medlem

Testa tv tool .. om du kommer fram till något s´posta gärna hur det gick

Visa signatur

| CM Stacker | Asus P5K | Intel C2D E6600 @ 3.28GHz - 1.375 volt | 2 x OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB KIT | Raptor WD1500ADFD | Leadtek Winfast 8800GTS TDH 640MB | Xfi- Platinum | Dell 3007WFP*HC lcd | Hiper 580w | Zalman CNPS9500 | Logitech Z-5450 |

Permalänk

om du kör 2 skärmar så tror jag bara grafikkortet klarar 2 skärmar / tv samtidigt då kan altså ej använa både 2 skärmar och 1 tv utan 1 skärm och 1 tv testa att dra ut kabeln ur den sekundära eller stäng av den i inställningarna... var så för mej på mitt radeon....

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Bet i det sura äpplet och installerade 71.89, nu funkar det klockrent.

Bra jobbat Nvidia...