Permalänk
Medlem

Datorn startar inte

Hej, jag har lite problem med min nya dator.
allting startar men får ingen bild.
Har provat olika grafikkort, olika minnen.
Har clearat cmos.
köpte ett nytt nätagg idag me men det funkade inte heller.
Har provat flera moderkort med socket 939.
är det processorn som strular eller?

Grejorna:
Asrock 939A8X-M, Socket 939, AGP, mATX, Uli 1689
Amd 64 3000
samsung 512*2
ati 9600xt
Bzerk 500w

tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat att starta igång med allt utanför datorn?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Har du inget grafikkort? =0

Permalänk
Medlem

njea inte med nya nätaget har jag inte provat starta utan för chassit.
ska prova det.

Permalänk
Medlem

jag tror att det är cpun som strular, testa att plocka ur den ur sockeln och sätt in den igen, det problemet har jag haft 2 gr, varav en gång för några timmar sen...

Permalänk
Medlem

har provat utanför chassit funkar inte. och har tagit loss processorn, fortfarande ingen bild.

Permalänk
Medlem

har du använt samma graffe när du testade med andra mobbon?

Permalänk
Medlem

ja det hade jag, men graffekortet använder jag nu i min gamla dator så det funkar ju. bli otroligt frustrerad att jag itne kommer fram till någon lösning.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem. Då tog jag ut ett ut av minnerna och vipps fick jag bild!

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Medlem

Har provat de me. och olika minnen. fortfarande samma sak:(
har hört att flera har haft samma problem med asrock moderkort.
kan det vara samma problem med detta asrock kort. detta är mitt tredje jag fått av styggapojken.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att CPU:n är som den ska?.. du kan ju prova att sätta i cpu:n i ett annat moderkort.. Ja hade samma problem (med ett asus a7n8x-x) och de va cpu:n som va bränd.. :S

Visa signatur

[DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D][Athlon 64 3700+ San Diego][G-Skill F1 2x512][Asus Radeon X850XT 256mb][WD Raptor 36gb][2x Samsung SP 250gb SATA2]

Permalänk
Medlem

Den lär väll inte vara bränd? aldrig använt den mer än att försöka få igång datorn som den ska...

Permalänk

Nollställ bios med en bygel på moderkorter. ren chansning men det har hjälpt mig tidigare.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

jadu har provat de me men tack ändå.
kan det vara minnena som är av fel modell för att passa?

Permalänk
Medlem

finns det inte en inställning i bios där man väljer om datorn ska boota pci kortet eller agp kortet först??

Visa signatur

PeacE

Permalänk
Medlem

ingen anign. kan inte ens komma in i bios. helt svart på skärmen händer inte ett skit om jag försöker gå in i bios.

Permalänk
Medlem

Du ska se till att minnet/minnena sitter i RÄTT socket/socklar;) sitter minnena fel så får man heller ingen bild

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

har nog provat i alla socklar. jag blir galen på detta:(

Permalänk
Medlem

sätt på skärmen

Visa signatur

AMD Athlon "San Diego" 3700+ ATI Radeon X850XT :: 6009 poäng 3DMARK05

Permalänk
Medlem

hahaha:P om det vore så enkelt hade jag varit glad. jag har provat med andra skärmar me så det är inte skärmen som fuckat sig.

Permalänk
Medlem

Ok men har du provat me ETT minne i alla socklar lr bägge två??

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

jag har provat med både och...