Teknikboom.se, seriöst?

Permalänk
Medlem

De har en helsidesannons i senaste PC Gamer.

Permalänk
Medlem

Mailade och frågade om den långa frakten och frågade dessutom ifall de hade någon fysisk adress i Löddeköpinge där man kunde 'hälsa på'. Bor själv i Lund, 1½mil därifrån kanske. Fick svar på fraktfrågan men adressfrågan ignorerades.

Permalänk
Medlem

Fick svar från deras kundtjänst angående momsfrågan, och den ingår i samtliga priser.

Permalänk
Medlem

Sätter 1 mijon kronor på att annonsen i PC Gamer inte kommer betalas. Troligtvis fakturerar de kostnaden i efterhand vilket gör att det är kört.

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk
Medlem

man borde ju kunna maila PC gamer och höra med dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rabski
man borde ju kunna maila PC gamer och höra med dem.

tror du ska maila PC Gamers förlag i så fall (medströms), PC Gamer redaktionen säljer inte själva sina annonser.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Citerar mig själv från www.minhembio.com forum.

Citat:

Enligt Bolagsverket är det ingen revisor kopplat till bolaget, han har "hoppat av", dvs. tjänsten är vakant.

Är det ingen revisor kopplat till företaget så brukar det vara bluff. (En revisor som hoppar av företaget har förmodligen genomskådat företagets bluff och dragit sig ur.)

Detta kollade jag för 3 minuter sedan med min sambo som jobbar på Bolagsverket.

Citat:

Nya uppgifter:

Företaget byter inriktning; Resturangverksamhet = OmeletteHouse AB, ny styrelse.

Ansökan inskickad 2005-08-26 och det var ej kompletta handlingar därav handläggningstiden.
Ansökan ej beviljad än pga. ofullständiga uppgifter.

Visa signatur

All tid räknas.

Permalänk

Så tragiskt att ni ens behöver ställa frågan "är affären seriös?".

Jag kommer håna den som skickar efter något därifrån.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Priserna är ju som sagt helt ovettiga.

Det billigaste jag kunde hitta var:

Samsonite Makemo 10 kameraväska
Pris: 90,00 kr

Alla kan lägga en tia och sammbeställa för att se om den kommer fram

På sidan står det att det är 5 som jobbar där, sen så är det bara registrerat är det är en som jobbar där.
Skicka skatteverket på dem eller nått.

Olbrich AB Chr använder samma Box som Sweden Eu Int Transporter?
En av dem som använder Box42 har adressen, Transportv. 14 24642 LÖDDEKÖPINGE

Reggningen av teknokboom.se leder till:
*contact_info.address: Box 8
*contact_info.zipcode: 577 02
*contact_info.postal_town: Silverdalen

Som också används av:
Grönquist Entreprenad
Risto Kantola Box 8 57702 SILVERDALEN
070-7525472
Grönquist Entreprenad
Risto Kantola Box 8 57702 SILVERDALEN
070-7525471
Grönquist Entreprenad
Risto Kantola Box 8 57702 SILVERDALEN
070-7525473

Och på Transportvägen 14 24642 LÖDDEKÖPINGE finns det massa lustiga företag som:
Monsanto Crop Sciences Swede
Peggy's Skafferi
Active Trade & Promotion, AT & P
J.M.P Active Trade &

Måna är kopplade till en växel och resten är mobil nummer.

Bara massa skumma grejer.

Sweden Eu Int Transporter
Lärkträdsg 4 21363 MALMÖ
073-6606034

Sweden Eu Int Transporter
Rikard Hubreus Box 42 24621 LÖDDEKÖPINGE
073-6606031

Sweden Eu International

042-130590

Olbrich AB Chr
Transportv. 14 24642 LÖDDEKÖPINGE
Box 42 24621 LÖDDEKÖPINGE 046-705300
Fax 046-736813
070-5946887
www.olbrich.se

Olbrich AB Chr
Transportv. 14 24642 LÖDDEKÖPINGE
046-705300

*domainname.dns.data:
olbrich.se. NS ns3.space2u.com.
olbrich.se. NS ns4.space2u.com.

*contract_number: 100-308-891
*status: UPPRATTAT
*holder: Chr Olbrich AB
*orgno: 556500-4099
*contact_info.coaddr: -
*contact_info.address: Box 42
*contact_info.zipcode: 246 21
*contact_info.postal_town: Löddeköpinge
*contact_info.countrycode: SE
*contact_info.phone_no: 046-70 53 00
*contact_info.fax: -
*contact_info.contact: Dietmar Olbrich
*contact_info.email: chr@olbrich.se

Tjena!

Jag såg detta inlägg länkat från tbg.nu och var bara tvungen att hoppa in när jag såg ett par företag förknippas med detta som jag vet inte har något att göra med. Transportvägen 14 är nämligen ett kontorshotell som ligger ute vid centersyd i Löddeköpinge straxt norr om Lund (jag vet det efter som jag hade kontor där tidigare) och de företag som nämns efter adressen här ovan ägs och drivs av personer som varken har något med sidan Teknikboom eller för den delen något med varandra att göra (förutom att de då har kontor i samma byggnad och adress). Ett antal av dom har dessutom funnits i minst 6 år, så som Chr Olbrich AB och Active Trade & Promotion (för vilka jag personligen känner ägarna). Dessvärre känner jag inte till något om just företaget som tycks äga Teknikboom så där kan jag inte hjälpa till, men summa summaron så tycks de hålla till i ett kontorshotell så det hade varit trevlig om ni inte nu automatsikt antar att alla bolag som finns på adressen är bluff och bågare även om det nu skulle visa sig att Teknikboom och dess ägare är det.

/Peter "Gillster"

Visa signatur

Anyone who has never made a mistake has never tried anything new." - Albert Einstein

Permalänk

http://www.teknikboom.com/contact.htm

Kollar man in den adressen ser man att Produkt- och säljchefen, Marknadschefen samt Support har samma nummer.

Visa signatur

nottingham

Permalänk
Medlem

Lite mer spännande läsning kring detta företag finns att läsa på cint.se: http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=13358

Permalänk

Idg.se har banners med teknikboom.se på sin sajt.

Permalänk
Medlem

Hur kan TeknikBoom.se vara så billiga?
All försäljning sker via Internet vilket i sig resulterar i låga kostnader. I förhållande till vår lagerhållning är vi jämförelsevis få anställda. Men det är främst tack vare väldigt stora inköpsvolymer med import via unika inköpskanaler såsom uppköp av konkurslager och restlager direkt från de producerande fabrikerna som vi lyckas. Utöver detta ägs och drivs TeknikBoom.se av Sweden EU Internationell Transport AB som sköter transport, köp och försäljning av de produkter som ligger till grund för TeknikBoom.se. Via bolagets nya centrallager baserat i Tyskland utanför Frankfurt transporteras varorna ut till er kunder i Sverige och övriga norden. Eftersom vi äger våra transportled och lager har vi möjligheten att pressa priser ännu mer.

2. Kan man beställa på andra sätt?
Alla beställningar sker på vår e-handelsplats www.teknikboom.se via Internet. Vi tar tyvärr ej emot beställningar på något annat sätt.

3. Vilka varor finns i lager?
Alla varor som finns till försäljning på www.teknikboom.se finns i vårt lager för leverans.

4. Varför kan man inte betala med kredit-/kontokort?
Kredit-/kontokort kommer att erbjudas inom kort. Tillvidare erbjuds förskottsbetalning som ett säkert alternativ.

5. Är förskottsbetalning säkert?
Förskottsbetalning är en säker betalningsmetod eftersom bankernas säkerhetsnivå är väldigt hög. Du som kund lämnar heller inte ut några bankuppgifter på Internet.

6. Går det att avbeställa en order som skickats iväg?
Avbeställning kan endast göras innan ordern behandlats.

7. Hur vet jag vad fraktkostnaden blir?
Frakten redovisas i "kassan". Beloppet varierar beroende på vad du köper. Under premiärmånaden ingår fri frakt vid beställningar gjorda före den 30 november inom Sverige.

8. Går det att handla utanför Sverige?
Under november går det tyvärr bara att handla inom Sverige. Den 1 december 2005 kommer vi dock att erbjuda leverans inom övriga Norden (Danmark, Finland och Norge)

haha vilka stekare!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Allting kretsar kring 30nov - 1dec då företaget högst troligen kommer gå upp i rök.
Detta är samma datum som företaget bakom det hela kan komma att tvångslikvideras.
Leveranstiden på 2-4 vecker ser även den till att företaget inte kan anmälas pga. uteblivande leveranser förren de försvinner.

Har även mailat idg.se angående den information som kommit upp för att se hur dom ser på saken (om ni missat det så har idg.se reklam för TeknikBoom på deras sida).

Visa signatur

nottingham

Permalänk

Jäkligt spännande det här! Keep up the good work, och avslöja bluffmakarna! Kul som tusan att folk är så driftiga att de kollar upp grejjor ordentligt! (Nu lär jag ironisk, men det var inte menat)

Väntar med spänning på fortsättningen

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

klippt ur cint.se

Citat:

Ytterligare en annons: Metro Skåne, sid 3 (en halvsida):
http://www.metro.se/content/acrobat/skane/SEMMA_20051102_A_Me...

Fan va lågt! Kan man inte polisanmäla detta?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Det här är vad nic.se har att säga, verkar vara något annat igen?

Fast de verkar onekligen ha lagt ner en del pengar på annonser...

*domainname.name: teknikboom.se
*domainname.status: REGISTRERAT
*domainname.regdate: 2005-10-04

*domainname.dns.data:
teknikboom.se. NS dns20.activeisp.com.
teknikboom.se. NS dns21.activeisp.com.

*contract_number: 104-437-815
*status: UPPRATTAT
*holder: SilverTec AB
*orgno: 556641-2564
*contact_info.coaddr: SilverTec AB
*contact_info.address: Box 8
*contact_info.zipcode: 577 02
*contact_info.postal_town: Silverdalen
*contact_info.countrycode: SE
*klippt bort lite personuppgifter här*
Men det är ju lätt för vem som att kolla på nic.se

Permalänk

grym info.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO

Och på Transportvägen 14 24642 LÖDDEKÖPINGE finns det massa lustiga företag som:
Monsanto Crop Sciences Swede
Peggy's Skafferi
Active Trade & Promotion, AT & P
J.M.P Active Trade &

Jag bor i Löddeköpinge och vet att företagen som du listar på denna adress är riktiga (företagshotell). Har aldrig hört talas om teknikboom.

Min far har haft kontor i det huset och känner Dietmar Olbrich vars namn förekommer på en del ställen, ska försöka kolla upp mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem

Tvist

På deras sida köp och leverans vilkor så står det på punkt 9:

"9. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol."

Känns som dem förberett sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "dj"
Sätter 1 mijon kronor på att annonsen i PC Gamer inte kommer betalas. Troligtvis fakturerar de kostnaden i efterhand vilket gör att det är kört.

Fast ett företag som fakturerar ett aktiebolag löper ju inte lika stor risk som om en privatperson handlar av samma företag, om bolaget går i KK så hamnar man ju som privatperson SIST i kön, medans ett företag har en viss chans att få tillbaka lite pengar, exempelvis från aktiekapitalet eller vid en exekutiv auktion på tillgångar som ägdes av företaget i fråga.

(Få företag fakturerar/ger kredit till ett aktiebolag som förbrukat sitt aktiekapital.)

Visa signatur

AmigaOS <> IRIX <> Solaris <> Linux <> HP-UX <> OpenBSD

Jag kör min 2.4Ghz speldata i 3.67Ghz. Min riktiga dator kör 68060-60 i 50Mhz.

Permalänk
Medlem

De har ju investerat så mycket i reklam, där måste vara något ärligt i detta iaf. Eller så är de så insatta i att lura folk, att de gör vad som helst.

Föresten, har ni märkt att alla priser på deras hemsida slutar på xx90:-? Kanske bara för mig det ser mysko ut =/.

Återstår att se, annars får man väl ta och "testa" och beställa en PS2 ^^.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

De kanske har skaffat massa reklamplatser...men faktureras dem på annonskostnaderna så är kanske inte betalningsdatumet förän efter den 1 december vilket är datumet då allt kommer uppdagas om man ska gå på det man läst.

Permalänk
Medlem

Ringde nyss och ställde dem mot väggen. Frågade tex hur de kunde ta 9990:- för en Acer Ferrari. Olyckligtvis hade de ingen ledig just nu som kunde svara på min fråga... Frågade när de hade tänkt skaffa en revisor och det blev helt tyst. Till slut kunde jag inte hålla mig utan började skälla som fan.... Mkt kul. Alla borde testa det!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem

Annonsen på idg är borttagen

Permalänk

Inte fått något svar från idg.se så jag vet inte om det beror på mailet jag skickade eller om annonstiden bara tagit slut. Positivt att den är borta iaf.

Visa signatur

nottingham

Permalänk
Geeks
Säljchef

Skulle väl vilja påstå att det här är en rätt uppenbar scam..

För det första.. Annonsering gör det varken mer eller mindre trovärdigt.. Sådant faktureras normalt. Speciellt om företaget tidigare haft likviditet och får kredit ifrån tex Kreditförsäkringsbolag.

Priserna är så off så det finns inte. Man kan inte som nytt bolag med den omsättning de tidigare haft ens köpa vissa av de prylarna de har för de priserna.. Ännu mindre sälja dem inklusive moms.

Det är ingen marginalbranch vi pratar om där SIBA och Elgiganten mfl har 70% marginal på såna här prylar.. Snarare 15-30%.. Siba och Elgigantens inköpspriser kommer Teknikboom aldrig att komma åt hur mkt ni än skulle vilja detta.
Ett PS2 Slim för 690:- när SIBA säljer det för 1290:- inte en chans i missisippi.. Det spelar inte någon roll om dem köpt 12000 enheter av PS2.. De kan ändå inte hålla detta pris.. Och vem fan vill göra minusaffärer.. REN BULL! Enligt tidigare rapporter har bolaget omsatt ca 900 000kr på ett år.. Ja vad skall man säga, försök gämföra det med SIBAS 2449558000 :- per år.. Undrar vem som handlar mest och billigast.

Då handlar det om att köpa in och lagra upp tusentals produkter av samma sort och det kan defenitivt inte detta bolag göra.

Sedan att dem skriver att Förskottsbetalning är säkert gör det bara ännu värre. Ett företag som håller på att vimsa med bolagsregistreringar, nambyten, interna problem.. Som samtidigt lanserar en shop och börjar trycka ut reklam för 2-400k.. Nej detta är ett allvarligt försök att göra en rejäl hacka..

Finns mängder mer att titta på som gör detta till en solklar bluff. Men ni som inte ser detta genom det jag hittils skrivit bör nog tänka en och två gånger innan ni handlar på nätet igen.. Sitt nu inte där och tänk: Jaa men det kan ju finnas en liten chans iaf, NEJ! Det kan inte finnas en liten chans iaf. Detta är en bluff.

Jag hade inte ens trott på detta om företaget hade haft 30 miljoner i omsättning på ett år. Se nu istället till att försöka få bort dem så folk slipper bli lurade. För uppenbarligen har de ju kommit på hur de skall fånga människors förtroende. Reklam, Reklam, Reklam samt ett snyggt yttre.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar den här bilden:

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem

Detta är lite halvspännande måste jag säga

Visa signatur

"Say hello to my little friend"

Permalänk

De var på radio i morse:
http://sr.se/P1/diverse/AppData/p1konsument/Sounds/p1konsumen...

Det var väl därför annonsen från idg rök....