Permalänk
Medlem

Tagan sladdar!

Jag undrar om någon vet nått om tagan kommer börja göra och sälja separata sladdar till sina easyconnect nätagg? beställde ett 580w idag från komplett för 1049:-

Visa signatur

[ PhenomX4 9850 ][ MSI K9a2 Platinum V.2 ][ 2xCorsair Dominator 1024Mb ][ PowerColor HD3650 ][ LianLi A05 ][ Tagan Easycon 580W ]

Permalänk
Medlem

du får med en j*vla massa sladdar om jag inte minns helt snett

Permalänk
Medlem

okej hoppas det men jag tror åxå att man får med mest sladdar till den fetaste nätdelen åxå vilket låter rimligt!

Visa signatur

[ PhenomX4 9850 ][ MSI K9a2 Platinum V.2 ][ 2xCorsair Dominator 1024Mb ][ PowerColor HD3650 ][ LianLi A05 ][ Tagan Easycon 580W ]

Permalänk
Medlem

annars så lär ju folk få över lite sladdar, så det är nog inte svårt att hitta någon att köpa av .p

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

hehe dom är för ruskit snabba på komplett! ojoj skickades drygt 1 timme efter att jag beställde!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sjysst

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

får hoppas att dom är lika snabba med leveransen med.. beställde ett P180 igår.. hoppas att det kommer innan helgen

Edit: Fick just SMS att den kommit in på posten :>
Två dagar från beställning till leverans, inte pjåkigt

Permalänk
Medlem

mm fast posten brukar inte vara allt för snabba

Visa signatur

Permalänk

För mig har det gått bra nu när jag har beställt iallafall beställde chassi från gtek förra veckan o beställe det på tisdag kväll o hämtade ut det på torsdagen
Sen i måndagskväll beställde jag lite trevliga saker från komplett o det fick jag idag onsdag så jag klagar inte på posten

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på vad det är för topic i denna tråd

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är faktiskt FÖR mycket kablar i Tagans nätagg.. Godegud vill fan klippa bort de!

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Är faktiskt FÖR mycket kablar i Tagans nätagg.. Godegud vill fan klippa bort de!

Det är möjligt, men han pratar om easyconnect serien med modulära (löstagbara) sladdar så jag tror inte att det är något problem

Enligt gtek medföljer:
* ATX-kontakt: 1 st
* EPS 12V: 1 st
* 4-pin + Floppy: 2 st
* 4-pin + 4-pin: 2 st
* 4-pin VGA: 2 st
* PCI-express: 2 st
* SATA + SATA: 2 st
* Jord: 1 st

Det borde väl räcka?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Du behöver nog inga extra..

Det räcker gott till mina 7 diskar och allt annat

Permalänk
Medlem

Satt ihop mitt nya system igår, och då med ett Tagan 580 easycon.
måste säga att jag är riktigt besviken på kablarna, dom är som armeringsjärn
stenhårda och svåra att dra bra i lådan.
hade jag fått välja idag så hade det inte blivit det agget

Visa signatur

ROG Strix B650E / 9800X3D / 32Gb 6000MHz / ROG Strix RTX 5070 Ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Tänk på vad det är för topic i denna tråd

Mm, Tagan sladdar nånstans. Men med vad framgår inte.

Permalänk

walste:

Jag måste säga att jag e grymt impad av de där sladdarna... visst de är lite ovilliga att böja sig, men om man väl fått till den böjen man ville ha så böjer de ju inte tillbaka sig. Klart +.

Det enda jag blev besviken på var sladdarna till grafikkortet (AGP) som var lite tjockare än de vanliga 4-pins molexarna så jag fick inte dem att passa i mitt 9800 Pro så jag fick ta en "vanlig" molex till det.

Har föresten en fråga: Vilka 12V-linor är separata från varandra?
Jag har 8 utgångar. Vilka av dessa tillhör vilken "lina"? Är det så lätt att de delas vänster-höger?

Tagan 530

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liverpoolarn
walste:

Jag måste säga att jag e grymt impad av de där sladdarna... visst de är lite ovilliga att böja sig, men om man väl fått till den böjen man ville ha så böjer de ju inte tillbaka sig. Klart +.

Det enda jag blev besviken på var sladdarna till grafikkortet (AGP) som var lite tjockare än de vanliga 4-pins molexarna så jag fick inte dem att passa i mitt 9800 Pro så jag fick ta en "vanlig" molex till det.

Har föresten en fråga: Vilka 12V-linor är separata från varandra?
Jag har 8 utgångar. Vilka av dessa tillhör vilken "lina"? Är det så lätt att de delas vänster-höger?

Tagan 530

Jo det kan ju stämma det du säger, att dom inte böjer tillbaka sig.
Men i mitt nya Antec P180 så ficka jag till och med ta bort den redan installerade fläkten
som sitter framför nätagget, då jag inte hade en chans att böja upp kablarna.

Nä, som jag sa tidigare, jag skulle inte köpa detta idag om jag fick välja

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walste
Jo det kan ju stämma det du säger, att dom inte böjer tillbaka sig.
Men i mitt nya Antec P180 så ficka jag till och med ta bort den redan installerade fläkten
som sitter framför nätagget, då jag inte hade en chans att böja upp kablarna.

Nä, som jag sa tidigare, jag skulle inte köpa detta idag om jag fick välja"

Ajdå... jag som skall hämta ut mitt P180 + Tagan 580 från posten (ingen riktig post!) idag. Jag var lite skraj för just detta scenario. Nåväl... jag märker väl hur illa det är senare ikväll...

(Off topic: Beställning från komplett igår morse, kom fram idag. Där har du anledningen till att jag köpt i stort sett alla mina dataprylar från just komplett under dom senaste 4 åren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrB
Ajdå... jag som skall hämta ut mitt P180 + Tagan 580 från posten (ingen riktig post!) idag. Jag var lite skraj för just detta scenario. Nåväl... jag märker väl hur illa det är senare ikväll...

(Off topic: Beställning från komplett igår morse, kom fram idag. Där har du anledningen till att jag köpt i stort sett alla mina dataprylar från just komplett under dom senaste 4 åren)

Det går om du skiter i att använda dom grövre kablarna som är märkta vga/hdd
jag bytte ut dom nu och då får det precis plats i mitt p180.

Jag beställde hela mitt nya system i sign + lite till från komplett i förrgår jag med, och hade alla grejer igår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med ocz modstream (mer lr mindre samma nätdel) verkar det som att vissa hade framgång med att använda hårfön när de skulle böja till kablarna. Plast och värme ni vet...