Permalänk
Medlem

Väldigt konstigt problem

Här i huset har vi 3 datorer som delar internet via en Netgear DG834G v2, tidigare har msn messenger loggats ut med jämna mellanrum, tittade lite på netgears hemsida, där jag hittade info om att routern hade strul med messenger och att de bara var att flasha den, laddade hem uppgraderingen och skulle uppgradera, men det hängde sig bara, så jag avbröt, sedan upptäckte jag att msn funkade som det skulle iaf Då var jag nöjd, tills jag upptäckte att jag inte kom in på lunarstorm.se så jag provade att uppgradera igen och då gick hela proceduren som den skulle, men jag får ändå inte upp lunarstorm.se, blir bara vitt i webbläsaren och sen händer inget mer, problemet uppstår bara på lunarstorm.se, ingen annanstans, och det som är mest mysko är att problemet är bara på 2 av de 3 datorerna i nätverket, på en av dem funkar allt precis som de ska. jag har provat att flasha igen, och provat att byta plats på nätverkskablarna, kollat efter inställningar i routern men jag hittar inget fel?

Bra tips eftersträvas Tack på förhand

Visa signatur

henke

Permalänk

Det är inget fel, det ska vara så. För allmänhetens bästa...;)

Permalänk
Medlem

Testat med att starta om datorn? Orkade inte läsa allt.. Rensa cache etc?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz