Hjälp med fixerng av text eller bild - CSS/PHP

Permalänk
Medlem

Hjälp med fixerng av text eller bild - CSS/PHP

Har ett litet dilemma som jag tänkte höra om det finns någon mer kunniga personer inom grenen.

Saken är den att jag är ute efter någon "funktion" i css,php eller javascript som får text eller en bild att hela tiden bli fixerad antagligen högst upp i en tabell ( som bilden här ovan ), eller längst ner i en tabell oberonde av vad som händer i resten av websidan.

Har tillgång till PHP om det skulle hjälpa till. Men annars så kan jag tänka mig att det är css som gäller.

Men allt är välkommet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag riktigt har förstått vad du menar men är det kanske position: fixed du är ute efter?

Permalänk
Hedersmedlem

Bakgrundsbild kanske?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Jag vet inte om jag riktigt har förstått vad du menar men är det kanske position: fixed du är ute efter?

Mmm...ja, det låter ju som att det skulle kunna vara något. Men använder man det i praktiken ?

jonasy: Hur menar du då ? Det är ju inte någon bakgrunds historia som jag är ute efter, utan det är så att jag vill ha en text eller få en bild att bli fixerad antagligen högst upp i en tabell eller längst ner i en tabell.

Så det är inte frågan om någon bakgrund bild eller så.

EDIT: Jag missförstog visst vad du var ute efter, Jonsay.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk

background-position: 100% 100%;
sätter en bild lägst ner till höger, står mer på:
http://www.meyerweb.com/eric/css/references/css2ref.html

bra sida med massor css

[edit]
/me är snabbast i stan

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BenWillis
background-position: 100% 100%;
sätter en bild lägst ner till höger, står mer på:
http://www.meyerweb.com/eric/css/references/css2ref.html

bra sida med massor css

[edit]
/me är snabbast i stan

Tackar så mycket.

Ska ta och snoka lite, men tack yttligare en gång.

Visa signatur