Vad programmerar/jobbar ni på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Blasphemy! Do not meddle with perfection!

Jag lovar jag ska försöka ta bort lika mycket grejer som jag lägger till

Permalänk
Medlem

jag sitter och utvecklar ett bettingspel till ett större bolag...
har precis avslutat ett simulatorprojekt mot räddningsverket mfl.
jobbar med en sedan länge redan såld fiskeprojektssite...
- Jag har typ inte tid att hänga på swec alls... Livet suger alltså
edit: c++ har jag inte tittat på alls på flera månader... rätt skevt med tanke på att det är det enda jag har hållt på med överhuvudtaget typ i några år nu

- Annars bygger jag billjud för att tävla nästa sommar, men det kanske inte räknas hit? - Det kommer krossa iaf

Permalänk
Medlem

Jag gör lite olika hemsidor för småföretag

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Hedersmedlem

Håller på att ordna ny design åt gtek.se, denna gång en som följer webbstandarder.

Permalänk
Medlem

Admingränssnittet till detta:
http://www.posten.se/m/betalvaxel

Det är dock förvaltning och inte så mycket nyutveckling, även om vi lägger till en del fina funktioner emellanåt.

Mitt senaste projekt i min egen firma var en flytt och lite omdesign samt ombyggnad från ASP till PHP av http://www.konsultkollegiet.se.

Permalänk
Medlem

Förhopningsvis seriös community med PHP å Ajax.

Permalänk

Har inte hittat något CMS som passar mig, så jag ska hårdkoda något som passar mig och pikzel.se. Blir något enkelt blogliknande, där jag kan ladda upp en låt som samtidigt skapar en nyhet och ordnar länkar. Annars blir det lite småprojekt i javakursen.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

jag jobbar på en server och en klient som skall kommunicera från en dator till en handdator och därifrån skicka/ta emot signaler via serieporten...
(ett robot-projekt)

men det tar lite tid - allt är över mina kunskaper..

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Jobbar för tillfället med ett projekt i kursen språkbehandling och datorlingvistik, ett program som ska kunna identifiera vem som skrivit vad i ett diskussionsforum (typ swec) och kunna följa en person genom en diskussion.

Sen finns det ständigt aktuella projektet www.neurozine.com också med i mitt dagliga liv, försöker jobba med det så ofta jag kan (finns en tråd i neurozines forum som bara crew kan se, den innehåller alla önskemål om funktioner och är för tillfället cirka 9 sidor lång, så jag och tinten har en del att göra ).

Visa signatur

RTFM - vacker sak att säga till folk som ställer dumma frågor

Permalänk

Ett Operativsystem... skol-projekt.

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk
Medlem

En portabel NSF-spelare i en orginal NES handkontroll

Det är dock för svårt för mig egentligen än på ett bra tag men jag vägrar att inse det

Permalänk
Medlem

Som en del andra här så håller jag på med ett CMS, mest för de som är helt okunniga i html. Annars håller jag och en till på som projektarbete i 3an att fixa ett webbspel som dekrim/geekwars.

Permalänk
Medlem

Hmm jag håller på med ett spel i 3d som man kan gå runt i min egendesignade stad... den består av 5 hus iaf
EDIT: Inte att glömma så håller jag på att programmera styrdatorn till en hobbybil och min Coca Cola robot.

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Medlem

Har tyvärr knappt någon(ingen) tid över till mina hobbyprojekt längre eftersom jag sen fyra månader arbetar som R&D programmerare på ett mjukvaruföretag här i Linköping. Det jag sysslar med på jobbet just för tillfället är att utveckla en ganska sofistikerad polygonreducerare som skall kunna reducera komplexa modeller i realtid. Faktum är att idag kände jag mig för första gången någorlunda färdig med den modulen. Detta är en del i något mycket större som jag arbetat med sen jag började där men det tar alldeles för lång tid att skriva om.

Den ytterst lilla tid och ork jag har över lägger jag helt på att förbättra mitt othellospelande program som faktiskt är med och slåss bland världens absolut bästa Othellobotar. Om någon är sugen på att ta över mitt othelloprojekt så hör av er, jag har helt enkelt varken tid/ork längre, skall dessutom flytta till USA med jobbet efter nyår så då lär det bli ännu mindre tid över till såna grejjer.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem

Programmerar på diverse, lite eget, lite skola, inga större projekt.

Egna projektet just nu är metaballs.
Ser ut såhär just nu och går i runt 18 fps:
http://papper.citron-x.org/dump/program/metaballs/bollar.png
http://papper.citron-x.org/dump/program/metaballs/bollar.avi

Har dock börjat tröttna på det och tittat lite på glsl som vore kul att kunna, nu ikväll har jag också sökt internet efter lite info om synthesizers. Får se vad det blir av det

Permalänk
Medlem

drar igång den här diskussionen igen
det är alltid kul att höra om vad folk sysslar
med för roliga eller mindre roliga saker.

vi människor fungerar verkligen olika.
det somliga inte ser är ett givet affärstillfälle
eller bara en ny dörr att öppna för en annan!
(det behöver inte gälla affärer alla gånger)

nå?. ingen som har nåt att visa upp??

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

åh, den här gamla rävtråden... Var det verkligen ett helt år sedan den var uppe? Ojoj, tiden går fort!

Ja, jag kodar väl på communityt som vanligt. Jag tror att jag kommer säga ungefär samma sak om ett år också. Då har vi väl förvisso öppnat, men klart kommer det nog aldrig bli.

Permalänk
Medlem

Håller på med några projekt just nu, bland annat en utvecklingsmiljö/renderare för 3d scener. Är fortfarande i ett tidigt stadie så kan tyvärr inte visa något.

Mitt senaste "färdiga" projekt är en SSH klient som jag började på när jag hade lite tråkigt under sommaren. Tog ungefär två månader att skriva, och då skrev jag om den två gånger då jag inte var nöjd med designen.

Skriven i C++/Win32. Skrev också en vt100 terminal emulator till klienten.

Permalänk
Medlem

Hjälp, jag minns den här tråden som det vore igår, även om jag inte aktivt babblat i den.

Jobbar just nu på mitt pong som känns som att det aldrig kommer bli färdigt, mycket på grund av att jag haft nödvändiga ont-arbeten på senaste tiden som precis avslutats - lite reklamfilmsmakeri, hemsidesutveckling (t.ex. denna - som är dynamisk för kunden att vidareutveckla) och grafisk formgivning.
Svårt att hålla gnistan uppe, tankarna flyger lätt iväg till andra spelprojekt som känns mycket hetare att utveckla. Men men, har man utlovat ett spel så får man allt ta och hålla det.

Vissa projekt tar alldeles för lång tid, vilket säkert totoo - med det eminenta communityt - kan hålla med om.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

mjo... tid har man ju inte alltid så mycket av... Men sen får man inte ha för bråttom heller. Min erfarenhet säger mig att det är stress och tidsbrist som gör projekt dåliga. Man måste låta det ta sin tid, och vara noga med att inte släppa saker och ting innan de är riktigt bra. Om man har möjlighet att finslipa i åratal så ska man!

edit: myris, haha "gav upp", guhd så dramatiskt det lät.

edit2: iXam Vad blev det av ditt community?

Permalänk
Medlem

Jag sitter mest med samma projekt som totoo, dvs communityt, dock inte samma del (gav upp seriös webbprogrammering för ett bra tag sen).

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem

Har börjat koda lite C# för att skriva plugins och små script till Sony Vegas. Det är mest jobbsaker, så det finns kanske inte så mycket relevant att visa upp.

Kul är det i alla fall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
mjo... tid har man ju inte alltid så mycket av... Men sen får man inte ha för bråttom heller. Min erfarenhet säger mig att det är stress och tidsbrist som gör projekt dåliga. Man måste låta det ta sin tid, och vara noga med att inte släppa saker och ting innan de är riktigt bra. Om man har möjlighet att finslipa i åratal så ska man!

Har inte så mycket personlig erfarenhet av sånt, men av det jag läst på bloggar och i böcker så är intrycket det rakt motsatta. XP har ju t.ex. en devis med "Release Early, Realease Often", det är bättre att släppa något med funktionalitet tidigt, och få respons på det som får en att jobba vidare i rätt spår. Än att jobba i 5 år på sitt "superprogram" som ska vara perfekt i alla hänseenden.

Dock har du nog rätt i att man får förvänta sig en lite långsammare takt på hobbyprojekt. Då man inte kan spendera 8 timmar per dag på dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
denna - som är dynamisk för kunden att vidareutveckla) och grafisk formgivning.

Kan du beskriva vad det är? Får bara upp nån skum pluginvarning i FF.

Själv fick jag i julklapp en datakabel till mobilen. Så nu är det lite mobilprogrammering som gäller. Skriver en liten attgöra-lista i NetBeans, riktigt smidigt IDE faktiskt. Även om jag känner mig lite begränsad i Java<1.5.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

lite websidor med php, xhtml och css.. jag experimenterar mig fram med nytänkande webdesign för jag hatar alla mainstreamsidor.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Håller på med en Visual Style till Windows XP för tillfället.
Screen:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sebastianj, jag menade inte motsatsen till det du sa, betatest och liknande är alltid bra, men ofta så släpper företag ut sina produkter på marknaden låååångt för tidigt (mjukvaruindustrin är troligen världens bästa exempel). Generellt måste (ej mjukvaruutvecklande) företag se till att deras prylar fungerar, t.ex. när de tillverkar bilar, annars blir det otroligt dyrt att ta in 50.000 exemplar och åtgärda dem. Man kan förstå att det svider när ett företag måste ta tillbaka 50.000 bilar för att byta ut en grej. Men i mjukvarubranchen är folk mer nonchallanta och vet att folk kan tanka patchar i all evighet, så kvalitetsnivån där är låg (inget ont mot utvecklarna, industrin är som den är).

Iaf så ska saker testas länge och väl, men pga ekonomiska skäl så kan man normalt inte testa så mycket som man kanske borde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Kan du beskriva vad det är? Får bara upp nån skum pluginvarning i FF.

Det är shockwave, och det är underligt att den inte känner av det själv.
http://www.adobe.com/shockwave/download/

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det är shockwave, och det är underligt att den inte känner av det själv.
http://www.adobe.com/shockwave/download/

Gör den säkert. Såg att jag behövde installera en plugin så jag bemödade mig inte att kolla vad det är. Har dock ingen lust att installera shockwave bara för att kolla på sidan. Antar att det inte var en kundinriktad sida utan typ ett spel? Annars lär du förlora några besökare i onödan.

@lassekongo83 du som gjort foobartemat på bilden också?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

"Isometrisk multiplayer-remake av Rampart".

Klient i Flash, server i C#.

Permalänk

Jag håller väl inte på med nått speciellt egentligen. Eller ja hjälper en kille med en ny design till communityt www.slaf.se. Sen har ja börat med lite småsidor men orkar aldrig göra klart dem:P

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!