Permalänk

Är datorn DÖD?

Hej. Datorn bara la av, när jag spelade ett spel, sedan dess har den inte startat...eller den startar men händer inget? verkar ej få kontakt med Hårddisken? har den gått sönder? händer inget, skärmen bara svart? vad kan ha hänt?

EN sak till, kan ej resetta datorn heller, med reset knappen, måste håålla in power knappen länge, sedan stängs datorn av? Vad kan ha hänt?

Permalänk
Medlem

Skriv upp vad du har för system. Om den funkat en längre tid och sen bara tvärdör så är det intressant att veta vad du har för komponenter, hur gamla de är och så vidare. Posta detaljerad lista så förenklar du för de som vill ge tips.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Gör som Basep sajjer.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Avstängd

Vad lite frågetecken du har i inlägget hajenhajen

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk

Sakerna Jag har är..

ASROCK moderkort, tror det heter k7 nåt? , för processor AMD Athlon XP 2400 nåt..

Två st minnen 2 X 512 Kingston ddr 3200.

Saken är den att datorn bara dog?? varför...testat hådiskana om de är sönder.

Saken är den att allt verka funka, men inte får kontakt med hårddiskarna..eller hårdisken, har bara en i nu.

Tetstat båda kabel ställerna på moderkortet, men funkar ändå inte-.

Testat resetta morderkotets bios, cmos eller vad det heter, genom att ändra jumprar..och tagit ut batteriet, men funkar ändå inte.

Vad kan jag göra. Det är inte grafik kortet heller, verkar som hårdisken ej får fart..

Vad kan jag göra? Mycket nyfiken på olika förslag...

EN sak till, hårdisken funkar om jag bara har i Strömkabeln till den, men när jag ansluter IDE Kabeln så slutar den funka? har testat som sagt med IDE kablen i båda kontakt ställerna på moderkortet

Permalänk
Medlem

Allt har med processorn att göra isådanafall. Checka alla sladdar också så ingen sitter lös in till processorn bland annat.

Visa signatur