Muskampen 2025: Segraren korad!

Livohelvete.se - Kretisera, ny design.

Permalänk
Medlem

Livohelvete.se - Kretisera, ny design.

Har efter en mindre tids bortgång fått upp "Livohelvete" på nätet igen. Tycker själv att den blev förbannat lyckad. Dock så är det lite små saker som lär till innan den blir "acceptabel" så att säga.

Men det skulle vara trevligt att få höra vad ni har att komma med i synpunker.
Så vad inte blyga, säg vad ni tycker.

Jag är stor nog att kunna ta både framgång och misslyckanden.

Jo, är det något som man ev. skulle kunna förbättra, vad inte blyga att komma med förslag på det. Ju mer man kan få, desso bättre är det.

Har lite idéer själv på vad som ska till, men i dagsläget så får den ligga upp som den ligger, så att säga. Ev. om jag ska skaffa mig en Blog, men... ja.. vi får se. =/

http://www.livohelvete.se/index.php

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

gillar inte framen :/

Permalänk
Medlem

jag tyckte den var riktigt trevlig.... skitsnygg för att svart också.... tummen upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
jag tyckte den var riktigt trevlig.... skitsnygg för att svart också.... tummen upp!

Tack.

Jo, jag är riktigt nöjd med den, faktiskt.
Har lite små saker som ska till på sidan innan jag kan känna mig helt "nöjd", men tills dess så får den vara som den är.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk
Medlem

inne på bilder ska man inte kunna klicka på dom för att få upp en större? Sen kan iaf inte jag få upp några bilder från " 24 timmar ur mitt liv:" Annars en väldigt snygg sida faktist

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Menyn är inte så tydligt inramad. Stor text är ett minus också.
Men annars så var den finfin. Loggan kanske inte alltid passade med innehållet dock.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
inne på bilder ska man inte kunna klicka på dom för att få upp en större? Sen kan iaf inte jag få upp några bilder från " 24 timmar ur mitt liv:" Annars en väldigt snygg sida faktist

Ang. bilderna på "24 timmar ur mitt liv" så sitter jag just för stunden och jobbar på att få ut dom på nätet. Så om du återkommer lite senare i kväll ( Söndag ) så ska du se att det funkar som det ska.

Sen ang. bilderna från "Hultan 2005", så är det även där att det ska gå att få upp större bilder när man klickar på thumbnailsen. Men som sagt, du får ha lite tålamod och återkomma.

zapher: Menar du att det är för stor text i rent allmänt, eller vad ? Sen ang. loggan på websidan, så slumpas det mellan 5 stycken olika loggor oberonde på när man öppnar ny sida.

Så det är slumpen som gör vilken logga man får, oberonde på vilken sida man går in på. På så sätt så behöver besökaren inte få samma logga då man går in på websidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grymt snygg! Brukar inte ge kritik, men kunde inte motstå att berömma en såå snygg sida!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
Grymt snygg! Brukar inte ge kritik, men kunde inte motstå att berömma en såå snygg sida!

Det tackar jag för, tack o bock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Ang. bilderna på "24 timmar ur mitt liv" så sitter jag just för stunden och jobbar på att få ut dom på nätet. Så om du återkommer lite senare i kväll ( Söndag ) så ska du se att det funkar som det ska.

Sen ang. bilderna från "Hultan 2005", så är det även där att det ska gå att få upp större bilder när man klickar på thumbnailsen. Men som sagt, du får ha lite tålamod och återkomma.

zapher: Menar du att det är för stor text i rent allmänt, eller vad ? Sen ang. loggan på websidan, så slumpas det mellan 5 stycken olika loggor oberonde på när man öppnar ny sida.

Så det är slumpen som gör vilken logga man får, oberonde på vilken sida man går in på. På så sätt så behöver besökaren inte få samma logga då man går in på websidan.

I menyn har du blandat..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zapher
I menyn har du blandat..

Öhm... nu hänger jag inte rikigt med. Vad menar du ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gästboken med smileys drar ner sidan MKT. ta bort smilysarna. sen är den sjukt snygg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
gästboken med smileys drar ner sidan MKT. ta bort smilysarna. sen är den sjukt snygg!

Done.

Tack förresten.

Visa signatur

Permalänk

äter den där växten kött?

edit: skitfin sida hörru

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
äter den där växten kött?

edit: skitfin sida hörru

Tack.

Ang. köttätande växten så käkar den småflugor, mygg och annat mindre flygfän och småkryp som den kan få tag på. Sen hur mycket "kött" det är på småkryp och insäkter kan man ju alltid diskutera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fin, men den ser lite "paint" ut..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Fin, men den ser lite "paint" ut..

Jo, det är lixsom det som är meningen.

Jag gjorde en websida en natt för ett tagsen ( http://www.jorgenlindstrom.com ). Då jag bara satt i Photoshop och klottrade, och rätt som det var så fick jag fram något som såg ut som att man hade suttit i Paint och jobbat.

Tyckte det blev så pass bra så jag slog på stort och gjorde samma sak för min personliga hemsida.

Något som jag är hur nöjd med som hellst.

Det tar sin lilla tid att få ut matrialet, då man gör allt för hand. Så man skulle kunna säga att både "Jorgenlindstrom.com" och "livohelvete.se" är rent hantverks arbete.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tbh så gillade jag http://www.jorgenlindstrom.com mer än http://www.livohelvete.se/index.php, tyckte att den var behagligare att vila ögonen på..

Permalänk

Fixa så att man kan trycka på bilderna.. störde mig som F*N när jag skulle kolla på "Hultsfred 2005" bilderna.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
Fixa så att man kan trycka på bilderna.. störde mig som F*N när jag skulle kolla på "Hultsfred 2005" bilderna.

Det kommer upp, om inte i kväll/natt så imorron, Måndag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den var fin men som sagt loggan var lite mindre passande...

ps. Kritisera stavas det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dji
Den var fin men som sagt loggan var lite mindre passande...

ps. Kritisera stavas det...

Ang. loggan, så om du bara tar och läser lite högre upp så ser du att det loggan varieras eftersom besökaren kommer in på sidan. Det finns 5 stycken olika loggor, vilka varierar varje gång någon går in på någon av websidorna på hemsidan. Så på så sätt så slitter besökaren få en och samma logga när man besöker hemsidan.

Testa med att köra "uppdatera" så kommer du att se att loggan kommer att skiftas.

Sen ang. mitt stav fel, så har det med att jag har ett mindre handikapp som gör att jag har skitsvårt att se det här med när det ska vara rätt benämning och stavning i det svenska språket.
Men tack för din påpenande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du nu ska ha "Rekommenderar Mozilla Firefox" så borde du kanske anpassa sidan till FF också.

På alla sidor utom Vem Är Jag (konstigt nog) så är där en grå kolumn, ca 100 pixlar bred som pajar layouten. Men bara i FF.

Annars ser det bra ut tycker jag. Menyn kunde möjligtvis vara lite mer designad, den är lite för lik den vanliga texten nu tycker jag.

Permalänk
Medlem

Funktionabell sida, dock har jag svårt för just färgen svart på hemsidor, får mig att tänka tillbaks på .gif bildernas storhetstid. Men förstår valet, passar ju sidnamnet, dock skulle jag nog valt en mörk färgton av någon annan färg.

Sen tror jag att du ska försöka skaffa en logo-bild med bättre kvalité, skärpan är för pixlig. Dock inget måste, men ett tips ^_^

Keep it up!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är en mörk och vågad design. Här visar du att bara man vågar så går det vägen. Tycker det är en härlig hemsida.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Jag tycker ärligt talat inte den var så himla speciell alls. Vad är det ni tycker är vågat med designen/layouten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Ang. loggan, så om du bara tar och läser lite högre upp så ser du att det loggan varieras eftersom besökaren kommer in på sidan. Det finns 5 stycken olika loggor, vilka varierar varje gång någon går in på någon av websidorna på hemsidan. Så på så sätt så slitter besökaren få en och samma logga när man besöker hemsidan.

Testa med att köra "uppdatera" så kommer du att se att loggan kommer att skiftas.

Sen ang. mitt stav fel, så har det med att jag har ett mindre handikapp som gör att jag har skitsvårt att se det här med när det ska vara rätt benämning och stavning i det svenska språket.
Men tack för din påpenande.

aha okej Då var loggan helt okej

Permalänk
Medlem

Gillar sidan såg lite stavfel och grejer som är lite smått irriterande men helt klart tummen upp.

Permalänk
Medlem

Varför laddningstid? Varför nämna vilka webbläsare du anpassat för? Det känns inte som nåt besökare vill/behöver veta. Onödigt webbnörderi!

Permalänk
Medlem

ska det se ut så?