Permalänk
Medlem

Bra PS2 spel

har precis köpt mig en PS2 och skulle nu vilja ha lite tips på bra spel.

gärn rollspel liknande Baldurs gate 1&2 och Champions of norrath.

/tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Jag har tippsat om det tidigare och gör det igen, God of War! http://www.webhallen.com/prod.php?id=39273

Det är ju inte ett rollspel men det är ett riktigt skoj spel.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Inaktiv

Gran Turismo 4 är grymt kul, det var det som gjorde att jag började tycka om bilspel.

Permalänk
Medlem

god of war verkar intressant, ska kolla upp det.

Permalänk

Det gör du rätt i. Asbra!

Permalänk
Medlem

Resident evil 4, får inte missas! Förmodligen årets bästa spel. Saknar dock storyn, får nog spela om det några gånger.. Men får inte missas!
God of War, superskön hack n slash spel, blodigt och häftigt, ett måste
Metal Gear Solid 3, ett måste
Shadow of the Colossus (Ico 2?), har inte lirat mycket men ser lovande ut..
The Warriors, ett av de skönate multiplayer spelen på ett bra tag!

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto 3
Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: San Andreas

Timesplitters 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Shadow of the Colossus (Ico 2?)

nej, det har inget med Ico att göra. (..möjligen samma fina stil och atmosfär då)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

om du gillar God Of War (som jag anser som ett av de skönaste liren till ps2 nånsinn) så lär du även gilla Spartan - Total Warrior

http://www.webhallen.com/prod.php?id=45808

utspelas även det i gamla grekland har jag för mig och kontrollerna är lika.
mkt mkt lovande.

sen så kan jag även rekommendera dig att lira Final fantasy liren (FFX och FFVII är de bästa enligt mig.. med 7:an före tian..)

final fantasy äger och har alltid gjort det

Permalänk

Tekken 5
Pro Evolution Soccer 4
Pro Evolution Soccer 5
Final Fantasy X
Suikoden 3
Suikoden 4
Star Ocean 3: Till the end of time
Devil May Cry
Devil May Cry 3
Burnout 3
Burnout Legends
Baldurs Gate: Dark Alliance 1
Baldurs Gate: Dark Alliance 2

och många, många, måååånga fler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Tekken 5
Pro Evolution Soccer 4
Pro Evolution Soccer 5
Final Fantasy X
Suikoden 3
Suikoden 4
Star Ocean 3: Till the end of time
Devil May Cry
Devil May Cry 3
Burnout 3
Burnout Legends
Baldurs Gate: Dark Alliance 1
Baldurs Gate: Dark Alliance 2

och många, många, måååånga fler

du du lirat FF7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
om du gillar God Of War (som jag anser som ett av de skönaste liren till ps2 nånsinn) så lär du även gilla Spartan - Total Warrior

http://www.webhallen.com/prod.php?id=45808

utspelas även det i gamla grekland har jag för mig och kontrollerna är lika.
mkt mkt lovande.

sen så kan jag även rekommendera dig att lira Final fantasy liren (FFX och FFVII är de bästa enligt mig.. med 7:an före tian..)

final fantasy äger och har alltid gjort det

Jao spartan är faktiskt riktigt roligt har det till gamecubet, ett måste om man gillar hack and slash

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Final Fantasy X är faktiskt bland de bästa spel jag nånsin sett till ps2, men det kräver ju en viss sorts spelare också, det tar vansinnigt mycket tid att spela igenom allt.

Ratchet & Clank är också bra, trevligt plattformsspel med lite nya ideer.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk

resident evil 4 klår t.o.m god of war tycker jag men vilken du än köper av dessa 2 kommer du inte ångra dig!!
sen borde du prova metal gear 3 (även om ettan till ps1 e bättre), tekken 5 o final fantasy x.
....sen såklart, om du av någon anledning missat spelet (men också till ps1) som klår dom alla, final fantasy 7!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badassShole
resident evil 4 klår t.o.m god of war tycker jag men vilken du än köper av dessa 2 kommer du inte ångra dig!!
sen borde du prova metal gear 3 (även om ettan till ps1 e bättre), tekken 5 o final fantasy x.
....sen såklart, om du av någon anledning missat spelet (men också till ps1) som klår dom alla, final fantasy 7!!

att jämföra resident evil serien med god of war är som att jämföra huyndai atos med hayabusa... =/
jämför ditt resident evil med silent hill istället

Permalänk
Medlem

mina favoriter:
ICO (fy på er att ingen nämnde det tidigare!)
GT3/4
GTA - samtliga
DMC
GoW
CMR3
MGS2

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

är verkligen Shadow Of The Colossus så bra? jag har fått för mig att det är väldig stelt typ bara rida runt på en tråkig häst i ett tråkigt spel

fast det är klart jag vet ju knappt något om dwet.

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk

Hmm, Spartan: Total Warrior är ljusår från God of Wars känsla. God of War förblir det bästa hack ´n slash-spelet på mycket länge.

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 2 är hur bra som hällst! har ej spelat 3an ännu men jag förväntar mig ett minst lika bra spel.
har nyligen chippat ps2an så nu har jag en hög med nya spel som jag måste gå igenom. om ni är nyfikna så kontakta mig ;o)

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheyCallMeImba
Hmm, Spartan: Total Warrior är ljusår från God of Wars känsla. God of War förblir det bästa hack ´n slash-spelet på mycket länge.

jojo, ingen har sagt att det ÄR bättre..
det jag skrev var menat som att liren är väldigt lika i sitt spelande.

om själva handlingen i god of war var underbar är en annan sak..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Resident evil 4, får inte missas! Förmodligen årets bästa spel. Saknar dock storyn, får nog spela om det några gånger.. Men får inte missas!
God of War, superskön hack n slash spel, blodigt och häftigt, ett måste
Metal Gear Solid 3, ett måste
Shadow of the Colossus (Ico 2?), har inte lirat mycket men ser lovande ut..
The Warriors, ett av de skönate multiplayer spelen på ett bra tag!

haha, exakt dom spelen jag tänkte rekommendera.

men prova God of War först, för det är bäst av dom, resident evil 4 kommer tätt efter.

Permalänk
Medlem

Spartan verkar kul det me, gillar hack´n slash spel.

Synd att man bara kan va 1spelare bara, hade varit kul med en kompis....

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4: Bra om du gillar action i mängder men tyvär har inte spelet något som gör att man vill spela om det men minispelen som man kan låsa upp är riktigt roliga och består av ännu mer action. Tycker RE4 nästan en skamm för RE serien och känns lite förstört men gillar man action så är det klart värt ett köp ändå.

Metal Gear Solid 3: Minst lika bra som föregångarna och får helt enkelt inte missas och hela spelet är som en film vilket jag gillar skarpt.

Tekken 5: Gillar du fighting eller Tekken så är Tekken 5 ett måste.

Final Fantasy 7: Visserligen ett PS1 spel men har du inte spelat det så har du verkligen gått misste om något och FF10 är inte ens nära lika bra, FF10 är ett skitspel enligt mig men det beror också mycket på den dåliga duben som verkligen får en att bli illamående. FF7 har en bra story, sköna fighter, bra musik och coolare summons/skills går inte att hitta.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB