Permalänk
Medlem

Var hittar jag ett bra webbhotell

Har haft en hemsida på Tiscali några år. Har funkat suveränt - ingen reklam - snabb och helt gratis.
Men nu drar dom in detta i Sverige.
Har jagat runt lite på dom webbutrymmen som är gratis - men hittar inget som är riktigt bra.
www.150m.com är det bästa jag har hittat - men det går rätt så långsamt. Passagen är ju godkänd - men där har jag redan en sida.
Någon som har testat detta - och kan ge lite tips ?
Har även funderat på ett webbhotell som inte är alltför dyrt - men då vill man ju hitta ett ställe som inte lägger ned efter ett tag. Ett väletablerat hotell där man kan lita både på receptionen - rumsbetjäningen och hovmästaren HeeHee
200-300 Mb space skulle räcka - FTP-access - helst även CGI-support.
Det finns ju massor av webhotell om man söker på goggle - man jag har ingen aning om vilka som är bra eller dåliga.
Om man skaffar en domän på ett webbhotell - kan man då ta med sig den om man flyttar sidan senare ?
Finns det något bra svenskt webbhottell ?
Tacksam för lite hjälp i denna fråga - av någon som har gått före och har lite erfarenhet av detta.

Visa signatur

Svanen

Permalänk

Re: Var hittar jag ett bra webbhotell

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtano
Har haft en hemsida på Tiscali några år. Har funkat suveränt - ingen reklam - snabb och helt gratis.
Finns det något bra svenskt webbhottell ?
Tacksam för lite hjälp i denna fråga - av någon som har gått före och har lite erfarenhet av detta.

Jag har kört surftown.se ett tag. Verkar mycket prisvärt. Jag kör även Loopia
som är topptestat. Nackdel - dyrare än surftown.

Permalänk
Medlem

B-one.net 12:-/mån + moms 500MB Har ett flertal kompisar som är mycket nöjda.