Need For Speed Most Wanted [hela spelet]

Permalänk
Medlem

High Stakes var det sista bra Need for Speed spelet. EA har verkligen tappat all sin kreativitet. Dom dräller ner varenda spel med en massa arkadinfluenser, tydligen är deras spel riktade till åldersgruppen 7-15.

Starkt jobbat att kunna fördärva både Need for Speed och NHL serierna.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Stödjer inte NFU LCDupplösning (1280x1024). Var tvingad att köra 1024x768 som max.

Permalänk
Medlem

ZOOM!

EDIT: från direkt efter man klarat blackslisten,det där är bmw:n man då vinner tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skosnore
Stödjer inte NFU LCDupplösning (1280x1024). Var tvingad att köra 1024x768 som max.

jag kör 1280x1024.. fungerar jättebra

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
http://img5.imageshack.us/img5/739/gdfhgju5ht.th.jpg

ZOOM!

*host* AA *host*

Seriöst asså, ni som inte har AA på, sätt på det genast.
Ni tappar kanske bara 2-5 fps...
Går ju inte ens att njuta av bilderna när ingen AA är på
Me wants njuta

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

kan slå på AA när jag har bättre graffe:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
jag kör 1280x1024.. fungerar jättebra

Kan verkligen inte byta till högre. Kan kanske vara att jag har ett Geforce 4.

Permalänk
Medlem

Min älskling:

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk

Uuääh...Du förstörde ju merca´n

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Stenfors hur fick du "crome" ? hittar inte.. man kan ju välja custom/gloss/metallic i vilken kategori och sen typ en vägledning skulle vara bra.p
Edit: kom på att kan det vara en special färg du fått genom att välja det på markers?

Visa signatur

nu har ja oxå en signatur :D

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat en del så känner jag följande vad gäller NFS MW. Jag jämför med NFSU2 då det är närmast föregående spel. Men jag måste säga att Hot Pursuit, High Stakes och Porsche Unleashed nog är mina favoriter i serien.

(Tanken är väl att någon vilsen själ kanske får lite mer samlade svar på sina frågor om "Hur är NFS MW?" samt förstås möjlighet till diskussion.)

Jämfört med NFSU2:

Positiva förändringar:
+ Bättre urval av bilar (Här har man gått tillbaka till ett liknande utbud som man hade innan NFSU-spelen kom. Vem väljer inte en Porsche eller Lamborghini framför en överstylad Mazda? )
+ Man tvingas inte styla bilen till ett bling-bling-monster, det går bra att behålla den i originalskick utseendemässigt (om man vill).
+ Man behöver inte köra runt i staden för att komma till tävlingarna. (Man kan när som helst, om man inte är jagad av polisen, ta fram menyn och välja en tävling.)
+ Inte natt hela tiden... (Smaksak antar jag, men jag tyckte att det var tjatigt att det i NFSU-spelen skulle vara mörkt hela tiden.)
+ Man blir jagad av polisen... (Leder till roliga biljakter, i mitt tycke i alla fall. Jag tycker att denna delen av spelet är riktigt bra gjord!)
+ Tävlingstyperna (Jag tycker i alla fall att de tävlingstyper som finns i NFS MW är roligare än de i NFSU-spelen.)
+ Grafiken (Helt klart förändrad, dock svårt att jämföra med NFSU-spelen då de utspelade sig i mörker hela tiden (lite av racingspelens doom3). En del ljuseffekter är klart överdrivna och så, men jag tycker det fungerar bra på det hela taget.)

Negativt:
- Det är något lurt i låga hastigheter, bilen bromsar av sig själv och styrningen är lite allmänt underlig i låg fart. (Detta klagar många på och det är rätt underligt. Dock är det i mitt tycke ingen total katastrof, man ska inte åka långsamt ändå... )
- Man måste bli jagad av polisen så och så mycket för att komma vidare. (Visst, det är kul, men ibland blir det för mycket.)

Neutralt/oförändrat:
0 Catch up ("Catch up"-systemet finns kvar, dvs motståndarna anpassar sin framfart efter hur bra det går för dig... Ibland funkar det bra, men allt för ofta är det bara löjligt.)
0 Arkadkänsla/orealistiskt "bra" styrning (Som tidigare är styrningen/greppet lite väl fantastisk, men det är rätt kul på sätt och vis också... Man behöver dock bromsa ibland, de som säger annat skojar med dig!)
0 AI (Uppfattar den som ungefär likvärdig den i föregående spel.)

Jag tycker i alla fall att det känns som ett steg framåt på det hela taget... Om de skulle vara så vänliga att patcha bort bromsandet lugna ner en del ljuseffekter lite så har jag inte mycket att klaga på (om man inte gillar arkadkänslan är det förstås ett problem som inte lär gå att lösa i första taget).

Edit:

Berikar inlägget med några screenshots...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssson
Stenfors hur fick du "crome" ? hittar inte.. man kan ju välja custom/gloss/metallic i vilken kategori och sen typ en vägledning skulle vara bra.p
Edit: kom på att kan det vara en special färg du fått genom att välja det på markers?

Det är en custom färg tror jag, man väljer en av de silvriga färgerna längst ned till vänster. De är "crome aktiga"

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

okej bra ska kika brb

edit : hihihi nu har jag oxå cråååm

Visa signatur

nu har ja oxå en signatur :D

Permalänk
Medlem

Skönheten

Hur får man crome?

Visa signatur

AMD64 3700+2.2ghz@10x240 - GeForce 7800GT - Asus A8N-E - 2xkingston 512 mb - WD 200 Gb
Kringutustning: Logitech MX510, Q-pad XXXL, Koss SB45

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är positivt överraskad av detta spel. Visst var nfsu samt nfsu2 ok spel men detta var riktigt skoj ps. porsche cayman som man vinner av baron är ruskigt snabb vid det stadiet ds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Måste säga att jag är positivt överraskad av detta spel. Visst var nfsu samt nfsu2 ok spel men detta var riktigt skoj ps. porsche cayman som man vinner av baron är ruskigt snabb vid det stadiet

Vann nyss en Porsche, och den sög PUNG.
Min Toyota Supra är fortfarande bättre...

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

asså, har jag missat nått, eller kan man inte styla bilarna som man själv vill? måste man köpa färdiga kit??? jag vill ju hålla på som i nfs u2 ju, byta lyktor och slutrör osv

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ Venice, GeForce 6600 GT, 1024MB ram 3200, 200 GB SATA SAMSUNG "går som ett skott"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granada
asså, har jag missat nått, eller kan man inte styla bilarna som man själv vill? måste man köpa färdiga kit??? jag vill ju hålla på som i nfs u2 ju, byta lyktor och slutrör osv

Nej usch, sluta upp med att styla sönder supersportbilarna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
High Stakes var det sista bra Need for Speed spelet. EA har verkligen tappat all sin kreativitet. Dom dräller ner varenda spel med en massa arkadinfluenser, tydligen är deras spel riktade till åldersgruppen 7-15.

Starkt jobbat att kunna fördärva både Need for Speed och NHL serierna.

Meh, det sista bra nfs spelet var ju 5:an, dvs porsche unleashed

Permalänk

Tycker att det blev ett bra urval av stylingdelar, men ea skulle ha tagit med slutrör i alla fall.

Är det bara jag eller blir den svartaste fönstertoningen ljusare än stock eller till och med grön?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

http://www.badanka.com/upload/uploaded/RekorD1.JPG

hmm ska vi börja lira lite bountys?:p jag har rekordet med 3.5 milj

obs inte demot!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kena91
http://www.badanka.com/upload/uploaded/RekorD1.JPG

hmm ska vi börja lira lite bountys?:p jag har rekordet med 3.5 milj

obs inte demot!

fick 6,2 miljoner, jag printade, glömde klistra in i paint:( kommer kanske en ny sen:P

Permalänk
Medlem

haha ;D madman

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hmm...det här automatiska bromsandet i lägre hastigheter, enkom för att man skall bränna däck, ger mig gråa hår...funkar sådär i polisjakterna då...

Vad har vi mer...catch up (ett påfund som borde belönas med stening), att det alltid helt mystiskt står en bil precis på fel ställe, eller pallnitar framför dig och bara viker åt sidan.

Irritationsfaktorn är galet hög, men det är snabbt, rätt udda grafik och när man får till en kul halvtimmes polisjakt så rockar det.

Men...just polisjakterna, nu på högre nivåer får man mera åka och vänta på dem, och allt som oftast tappar de, och man lyckas inte hitta på dem igen innan cooldowntimern gått ut (se irritation igen - man måste som sagt klara vissa mängder poliskontakt för att gå vidare).

NFS har aldrig varit mer än en kul arkadracer, Porsche som alla hyllar är inte bättre på något sätt, om än formatet och sättet man tog sig vidare på var skoj.

GTR kommer fram när man vill åka fort och kontrollerat, NFS när man vill ha hjärndöd action (som sagt, lite Bruckheimer-racing).

/J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN

caymanen är sjukt bra! använder den fortfarande trots att jag är blacklist nr 6 nu

Permalänk
Medlem

Har 3 race kvar att vinna med min mazda rx-8. Hoppas på Barons Cayman S!

Visa signatur

AMD64 3700+2.2ghz@10x240 - GeForce 7800GT - Asus A8N-E - 2xkingston 512 mb - WD 200 Gb
Kringutustning: Logitech MX510, Q-pad XXXL, Koss SB45

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN

Supran har nog den bästa känslan av alla bilarna jag hittills provat, fast Porschen är mer klistrad mot vägen.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SecretAgentMan
Hmm...det här automatiska bromsandet i lägre hastigheter, enkom för att man skall bränna däck, ger mig gråa hår...funkar sådär i polisjakterna då...

Jag tycker iofs inte att det är ett så väldigt stort problem under polisjakterna, normalt sett... I de lägen man fastnar i en vägspärr eller liknande så brukar det gå bra att komma iväg ordentligt om man använder lite lustgas... Är mest om man blivit helt omringad som man inte kommer loss, och i det läget så ska man nog inte komma loss heller, då hade det ju varit helt omöjligt att åka dit och då hade ju spänningen försvunnit totalt.

Citat:

Vad har vi mer...catch up (ett påfund som borde belönas med stening), att det alltid helt mystiskt står en bil precis på fel ställe, eller pallnitar framför dig och bara viker åt sidan.

Ja, oftast blir det ju bara knas eftersom det märks alldeles för mycket. Rent allmänt hade det nog varit bättre att låta alla spelarna ha samma förutsättningar och inte låta datorspelarna anpassa sig efter den riktiga spelaren.

Citat:

Men...just polisjakterna, nu på högre nivåer får man mera åka och vänta på dem, och allt som oftast tappar de, och man lyckas inte hitta på dem igen innan cooldowntimern gått ut (se irritation igen - man måste som sagt klara vissa mängder poliskontakt för att gå vidare).

Jo, det där har börjat märkas nu, det börjar lätt att bli av med poliserna (ibland oavsiktligt) nu när man har en bil där alla statistikstaplarna i princip går i "taket". Å andra sidan kommer det rätt bra med nya poliser längs vägen när man är på nivå 4, så det brukar lösa sig rätt bra ändå

Citat:

NFS har aldrig varit mer än en kul arkadracer, Porsche som alla hyllar är inte bättre på något sätt, om än formatet och sättet man tog sig vidare på var skoj.

Porsche Unleashed kändes ju iofs mer realistiskt, det går inte att komma ifrån. Dock var det ju ingen simulator heller direkt..

Citat:

GTR kommer fram när man vill åka fort och kontrollerat, NFS när man vill ha hjärndöd action (som sagt, lite Bruckheimer-racing).

Ja, precis... Den som tar ett NFS MW för något annat än "bränna runt i 300 knyck med eld i baken och polisen efter dig" blir nog besviken.... Dock kan det ju vara väldigt underhållande med just ett sådant spel, tycker i alla fall jag.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Upgradat min hunnybunny lite:

Toyota Supra FTW...

Visa signatur

daVanii på PSN