Permalänk
Medlem

Xbox 5.1 Ljud?

Jag har funderat länge nu men ja kan inte hitta hur ja ska göra
Som topic lyder så vill jag alltså ha mitt hemmabio system till mitt xbox.
men jag har inga speciella ingångar i min receiver då det är en dvd combo med en inbyggd förstärkare.
Det jag har funderat på är om man måste köpa nån ny RGB kabel som har stöd för några särskillda ingångar?
Eller om ja kan ta orginal scart kabelen och dra av Vit och Gul på scarten som kommer från mitt xbox och går in i min TV, det sitter 3 sladdar där har jag för mig, En gul (Svideo = Bild?) och en Röd och en Vit (Röd och Vit = Ljud?) och på så sätt gå direkt från min dvd till xboxen. Eller detta funkar inte?

Märke: PHILIPS HTS3500S

Har en Digital ingång som ser ut så här: http://images-eu.amazon.com/images/...02.LZZZZZZZ.jpg dock en hona i dvd/receivern.
Nått förslag hur jag kan göra?

Tack på förhand!

/oRiN^

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Du kan inte få digitalt ljud med originalsladden, du måste köpa en "advanced AV pack" (ny sladd) till xboxen. Den har optisk digital ljudutgång. Du måste också ha en optisk ingång på förstärkaren för att kunna koppla in boxen och få digitalt 5.1 ljud. Med den röda och vita originalsladden kan du bara få ut vanligt stereoljud(analogt)

Visa signatur

Dell XPS 420

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Floppman
Du kan inte få digitalt ljud med originalsladden, du måste köpa en "advanced AV pack" (ny sladd) till xboxen. Den har optisk digital ljudutgång. Du måste också ha en optisk ingång på förstärkaren för att kunna koppla in boxen och få digitalt 5.1 ljud. Med den röda och vita originalsladden kan du bara få ut vanligt stereoljud(analogt)

Okej, på nått vis borde väll detta gå, om det inte finns nått att köpa så får jag väll göra mig en sladd, men det borde finnas nått änklare sätt plus att jag inte vet hur jag ska göra för att fixa till en själva då jag inte är helt säker på hur den ska se ut
Annars får jag köra via analogt ljud tillsvidare om det nu är det ända sättet.
Men om du/ni kommer på nått så vore jag väldigt tacksam.
Det är guld värt

/oRiN^

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa ett XBOX och har ett par Logitech Z-560 (4.1 inte digitala) och undrar om jag kommer att kunnaanvända dom till XBoxen och få ut iaf 2.1/4.1 analogt ljud, antingen genom den befintliga ljudutgången eller genom att utrusta XBoxen med en 5.1 DD utgång och sedan ha någon adapter eller något emellan ljudutgången och högtalarna?

oRiN^, hoppas du inte har något emot att jag lånar din tråd lite?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRiN^
Okej, på nått vis borde väll detta gå, om det inte finns nått att köpa så får jag väll göra mig en sladd, men det borde finnas nått änklare sätt plus att jag inte vet hur jag ska göra för att fixa till en själva då jag inte är helt säker på hur den ska se ut
Annars får jag köra via analogt ljud tillsvidare om det nu är det ända sättet.
Men om du/ni kommer på nått så vore jag väldigt tacksam.
Det är guld värt

/oRiN^

Precis som Floppman sa, så måste du köpa en ny kabel!

Här är en som fungerar för det du vill ha om du har en optisk ingång på recivern...

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=338&xSec=9&jssCart=0...

Visa signatur

/// Ola Svensson

[Asus K8N-E Deluxe] [AMD Athlon 64, 3400+] [1024 Mb RAM, PC3200] [770 Gb HDD] [NVIDIA GeForce FX 5200] [Thermalthake - Tsunami Dreams]

Permalänk
Medlem