äta / oäkta XP problem !

Permalänk
Medlem

äta / oäkta XP problem !

fick nyss en ruta idag om som säger att mitt win XP inte är äkta
har nu en liten konsitg ikon nere vid klockan som nte vill försvinna

Der kommer en ruta i högra nere hörnet på skärmen varje gång jag startar min dator som säger att mitt win XP är oäkta

någon som vet hur man får bort det :/ jobbigt så sören

Permalänk
Medlem

Re: äta / oäkta XP problem !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 320_alex
fick nyss en ruta idag om som säger att mitt win XP inte är äkta
har nu en liten konsitg ikon nere vid klockan som nte vill försvinna

Der kommer en ruta i högra nere hörnet på skärmen varje gång jag startar min dator som säger att mitt win XP är oäkta

någon som vet hur man får bort det :/ jobbigt så sören

http://www.idg.se/ArticlePages/200512/01/20051201153949_CS/20...

"Strul med licens för svenska XP-användare

2005-12-01 15:37
Idag undrar vi... om Christoffer Frisell, produktmarknadschef på Microsoft vet vad som hänt med programmet som kollar att Windows-licenser är äkta?

Enligt uppgifter till CS ska Microsoft har problem med sitt verktyg Validating Genuine Advantage, VGA, som sedan i morse ska ha gjort att användare som har oem-licenser fått upp en ruta på sin dator som säger att programvaran inte är äkta. De som drabbas av felet har uppdaterat sina system via Windows Update på nätet.

Har ni hittat felet?
- Nej, men vi sitter i möte just nu och väntar på att våra kollegor i Redmond ska vakna. Först och främst ska vi utreda hur många som är drabbade här i Sverige.

Vet ni vad felet beror på?
- Jag vill inte kommentera det ännu.

Edit: Cloudstone är weird.
Edit2: äta?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Fel forum.
*rapporterat*

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

hur får jag bort rutan störigt som fan

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Btw, Cloudstone, jättebra att ni rapporterar men skriv helst inte *rapporterad* eller liknande i trådarna. Det har en tendens att ge upphov till spam.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |