Permalänk
Medlem

Julfigurer som lyser=)

Tjena.. Är rätt kass när det gäller datorer osv:)
Har precis fått ny dator och med den ett nytt chassi (thermaltake tsunami) och nu vill jag krydda den lite, helst något som har med julen att göra .
Typ lysande granar,tomar eller något liknande.
Alltså en lysande tomte som man kan sätta innanför rutan på chassit..hoppas ni fattar.
Om det finns någon som vet vart man kan få tag på det eller om det överhuvudtaget finns så är jag tacksam för svar;)

Permalänk
Medlem

Det finns väl tomtefigurer att köpa, i plast då. Sen så är det ju bara att trycka in ett par schysta lysdioder. Lysdioder köper man från elfa. Glöm inte motståndet som du oxå köper där. Bara fråga vilket motstånd du ska ha.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

tack så mkt:)

Permalänk
Medlem

tycker ni krånglar till det nått enormt!

Köp bara en färdig gran!!

På TM för 99 kr!

ENKELT!!:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den här kanske skulle se snygg ut:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ST184-55

Ta loss foten, fixa elen och smälla upp på insidan av datorn. Enligt bilden så verkar den vara ganska platt iaf. Möjligt att den är lite dyr, men det är ju jul

Permalänk
Medlem

blev lite fel:)

går nån av de grejerna att sätta i datorn då:D?

tänkte på en annan sak, sån fönster/fingerfärg. finns i små tuber som man kan kleta/rita med på fönster:) om ni vet va jag menar så undrar jag vart man kan köpa sådan?:)

Permalänk
Medlem

Sån färg kan du köpa på vilken hobbyaffär eller leksaksaffär som helst typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Sån färg kan du köpa på vilken hobbyaffär eller leksaksaffär som helst typ.

okej tack så mkt:) får försöka fixa det och skriva lite vackra saker=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trolleee
blev lite fel:)

går nån av de grejerna att sätta i datorn då:D?

tänkte på en annan sak, sån fönster/fingerfärg. finns i små tuber som man kan kleta/rita med på fönster:) om ni vet va jag menar så undrar jag vart man kan köpa sådan?:)

som de nedan sade, finns nog i vilken hobby-affär som helst....

kom bara tänka på en grej ang. det, det kan ju bli riktigt varmt i chassit allt från 35-40 (normalvis) och uppåt, finns det inte en risk att sådan färg "smälter" eller något i sådan värme? du bör isf. kolla upp med någon personal el. liknande om det skulle fungera, kolla annars på tuben vilken värme den klarar max.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
som de nedan sade, finns nog i vilken hobby-affär som helst....

kom bara tänka på en grej ang. det, det kan ju bli riktigt varmt i chassit allt från 35-40 (normalvis) och uppåt, finns det inte en risk att sådan färg "smälter" eller något i sådan värme? du bör isf. kolla upp med någon personal el. liknande om det skulle fungera, kolla annars på tuben vilken värme den klarar max.

tack, det tänkte jag inte på:P hmm ni har inga tips på hur man i så fall skulle kunna få ner värmen lite grann? om ni tycker jag är "trög" inom datorer så tycker ni rätt för jag kan inte ett skit.

vill bara jula till burken lite fint=)

Permalänk
Medlem

Trolleee: Varsågod, färgen brukar inte vara så våldsamt dyr heller men borde nästan tåla temperaturerna som blir i en dator.

Permalänk

Knalla in på närmaste biltillbehörs-affär och köp granar, tomtar och allt möjligt de kan ha. Drivs oftast av 12V tändaruttag du har i bilen, så det ska bara vara att skala dom kablarna och fästa dom på ngt schysst sätt. Biltema har säkert, eller micro, mekonomen mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter.nilsson83
Knalla in på närmaste biltillbehörs-affär och köp granar, tomtar och allt möjligt de kan ha. Drivs oftast av 12V tändaruttag du har i bilen, så det ska bara vara att skala dom kablarna och fästa dom på ngt schysst sätt. Biltema har säkert, eller micro, mekonomen mm.

ok så man kan fästa dom granarna osv inne i datorn? är inte haj på det här..

Permalänk
Medlem

Ett tips är att helt enkelt köpa olödade Molex-kontakter, så kan du koppla in och ut pyntet efter säsong

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Ett tips är att helt enkelt köpa olödade Molex-kontakter, så kan du koppla in och ut pyntet efter säsong

fan nu blev det för krabbigt:) jag tänkte ju mer på figurer som typ fläktar..sån inkoppling om ni fattar:) inget massa krabb för det är inte min sak

Permalänk
Medlem

Jo, det var ju ungefär det jag tänkte på också..

Molexkontakt = HDD/DVD/CD Strömkontakt med 4 stift

Gul + Svart = 12 V

Skala julfigurens kablar och löda dit dem på en olödad Molex stift mot Gul (+) och svart(-), så har du en julfigur med kontakt och allt

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

en plexibit + figursåg = stjärna
Stjärna + lysdiod = lulpynt
Julpynt + dator = h4xx0R L337! (+30fps i cs)

Ett litet tips bara

OffTopic: Måste vänligen men bestämt be appoc2013 byta avatar då jag har haft min betydligt längre än vad du har! dock kanske det är dags för julavatar?

Visa signatur