Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

en liten snabb uppdate gjord i loggen... nu börjar man se hur chassiet kommer se ut

Permalänk
Medlem

Fint, kommer det bli någo mer modding eller är det färdigt snart?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Avstängd

inte snyggare med enbaret alumoim för DVDn?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt jobbat, men kanske lite väl fyrkantigt för min smak. Du kanske skulle testa att försänka skruvarna på framsidan för ett lite renare utseende?

Permalänk

tredox: njae.. det blir ju att det lyser blått på startknapp samt cd grejen... annars så var jag inte riktigt vad jag kan lägga till några förslag?

cybervillan: vet inte.. kanske... får se hur detta blir.. e ju inte så svårt att slipa till en aluminiumbit och kolla sen när det är klart. älskar ju blått tillsammans med silver typ

ballistic: joo.. lite fyrkantigt blir det ju.. är svårt att göra som de chassien man kan köpa, men är rätt nöjd i alla fall. skruvarna fram SKA sticka ut. bilden är kass men det är dessa skruvar jag använt:
http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/111133_X_2004...
lite retrostuk

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ptimizer
ballistic: joo.. lite fyrkantigt blir det ju.. är svårt att göra som de chassien man kan köpa, men är rätt nöjd i alla fall. skruvarna fram SKA sticka ut. bilden är kass men det är dessa skruvar jag använt:
http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/111133_X_2004...
lite retrostuk

Jo, jag vet att just den där modellen av skruvar ska sticka ut. Tänkte mer på att du kunde använda andra skruvar

Nåja, oavsett vilket så ska det bli kul att se slutresultatet.

Permalänk

Nu va den klar!! nån som har kört med ATI remote wonder i meedio? har strulat att jag inte kan "hålla" inne nån knapp och få den att repetera.. måste släppa den och trycka igen hela tiden.. lite trist när man exempelvis spolar i en film.

Permalänk
Medlem

Känns onödigt att ha gjort chassit så stort, du kunde gjort de mindre med tanke på att du har ett m-atx moderkort

Annars blev det mycke snyggt!

Permalänk

Byggde det för att kunna använda fullstora atx moderkort i framtiden.. är ju lite sämre utbud på m-atx moderkort

Permalänk
Medlem

Skitfint.

Permalänk
Avstängd

ser riktigt nice ut.. du får fixa lite snygga C.Mee skärmar för displayen... Och byt ut standard Temat

Visa signatur
Permalänk

mm.. ska försöka lära mig lcdhype eller vad man nu ska använda.. har ju kört smartie förut :/

Nån som kört grafisk 128x64 display i meedio förut o har några bra scripts?

Permalänk

mycket snyggt!

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Avstängd

smartie är det bästa för alfanumeriska displayer... Det är ju i C.Mee (display plugin för Meedio) som du bestämmer vad som ska visas...

edit: opps, det var visst en grafisk du har

Visa signatur
Permalänk

jo har ju kört smartie på min 2x20 alfanumeriska display med meedio... så jag vet hur man konfigurerar i meedio o smartie. men nu verkar det lite krånligt när det är grafisk display man ska fixa o dona med har suttit o läst lite nu och det verkar som det blir lcd studio jag ska försöka köra med

Permalänk
Medlem

Ett tips, varva ner nätaggsfläkten så mycket det går, jag kör min med ett 470ohms-motstånd, en Adda 14db, och den fungerar helt klockrent och gör inget som helst ljud ifrån sig. Om man stannar fläkten med fingret och frågar någon 2 meter ifrån om denne hör skillnad svarar denne nej.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg!
Bra jobbat, släng gärna upp lite fler bilder.

Permalänk
Medlem

ta en tjock plexibit o slipa den lite rundad, sätt en lysdiod o wips! du har en belyst knapp!

Visa signatur

Surl, spel: celeron D 2.8ghz, 1024mb ram, ASUS mobo, asus ax700 128mb, 120gb maxtor.

Permalänk
Medlem

VGA till RGB Scart????

Tjenare!

Mycket snyggt bygge!!!
Hur kopplar man en VGA till RGB scartkabel????
någon guide kanske??

Permalänk
Permalänk
Medlem

riktigt snyggt!
finns det inga mera bilder från bygget och kanske en komponetlista..blev väldigt sugen att göra en själv.

Visa signatur
Permalänk

din vga-> rgb kabel.. ska göra en sj har grejorna hemma .. saknar sladden bara.. har små längder hemma men ingen i 10 meter =(.. du gjorde exakt som det stod på han sida va?

du körde med en skärmad va?.. vill ju gärna köra med skärmat då de minskar störningar mm..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

gjorde så som det stod på sidan ja men skippade kondensatorerna då jag kört på en likadan kabel förut och den funkade. hade då en 15 meters och den fungerade kalas

Permalänk
Medlem

riktigt jäkla snyggt måste jag säga! du har just inspirerat mig till ett bygge!

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX