Missa inte Amazon Prime Deal Days!

AKUT! bra multimediaskärm sökes innan jul!

Permalänk

AKUT! bra multimediaskärm sökes innan jul!

Hejsan

jag har nu länge tittat runt i skärmdjungeln och kan bara säga att den gör mig mer och mer förvirrad.

Sitter nu på en Samsung Syncmaster 520 tft
Den är värdelös, massa döda pixlar, dålig skärpa, liten osv.

Det jag söker är en bra multimediaskärm som jag främst ska redigera bilder på, annars lite allmänt, spel, film osv.

Vad kan ni rekommendera?

Budget på maxmaxmax 5000kr

Permalänk

Min 920t är jäkligt bra ur färgsynpunkt, så den kan jag starkt rekomendera, den har bra ergonomi med flera leder och pivot.

Rekomenderas starkt!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

den såg intressant ut.

Jag har kikat på nec:s multisync skärmar, dvs 1770 och 1990.
Vad tror ni om en sådan?

/calle

Permalänk
Medlem

Jag har en NEC 1970GX, tycker den har väldigt bra färgegenskaper osv. rekomenderas till spel också, den vann ett test i mikrodatorn för inte så länge sen..

Visa signatur

MBP 13" i5 2011

Permalänk

Re: AKUT! bra multimediaskärm sökes innan jul!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hth
Hejsan

jag har nu länge tittat runt i skärmdjungeln och kan bara säga att den gör mig mer och mer förvirrad.

Sitter nu på en Samsung Syncmaster 520 tft
Den är värdelös, massa döda pixlar, dålig skärpa, liten osv.

Det jag söker är en bra multimediaskärm som jag främst ska redigera bilder på, annars lite allmänt, spel, film osv.

Vad kan ni rekommendera?

Budget på maxmaxmax 5000kr

Viewsonic VP191 eller VP930 alt. Samsung 193p+ eller VP970p, trevliga MVA/PVA skärmar allihop.

Visa signatur

~Pelle~