Permalänk
Medlem

W800i, slut överallt?

Jag fattar inte varför inga affärer har w800i på lager nu innan jul?
Är den så populär att den har sålt slut i varenda affär eller?
Jag ser att det finns enstaka utan abbonemang, typisk då jag är ute efter en med abbonemang..

Permalänk
Medlem

ja den är så populär, i alla fall i den grad att SE inte hinner tillverka nya i samma takt som de säljs

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Den har väl varit slut sen den började säljas i Augusti typ.. Dåligt skött av SE!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Tycker alla verkar ha en så ganska bra utflöde måste det ändå vara från fabrikerna.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

när ja köpte min k750 så hade W800 just kommit, det var i aguasti, redan då sa min kompis som är säljare att det skulle bli brist, för han väntade ny leverans i november, över en månad senare. så den måste ju vara populär på andra marknader. det konstiga är ju att det inte är brist på k750 som är samma nalle men me annat skal o en mjukvara me simplare mp3 spelare.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
när ja köpte min k750 så hade W800 just kommit, det var i aguasti, redan då sa min kompis som är säljare att det skulle bli brist, för han väntade ny leverans i november, över en månad senare. så den måste ju vara populär på andra marknader. det konstiga är ju att det inte är brist på k750 som är samma nalle men me annat skal o en mjukvara me simplare mp3 spelare.

Du som har flashat om din k750i till w800i, vad är det för skillnad på mp3-funktionen i dom båda telefonerna?
Skulle du kunna beskriva så utförligt du kan?

EDIT:
En fråga till, är det någon skillnad i ljudet i telefonerna? både när man har lurar och när man lyssnar via högtalarna, är det starkare/klarare ljud i w800i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Den har väl varit slut sen den började säljas i Augusti typ.. Dåligt skött av SE!

Den är slut för den nordiska marknaden, då SE's fokus inte ligger på den nordiska marknaden just nu, då man redan är stora här. Man försöker att ta marknadsandelar i övriga världen med hjälp av W800 och då blir Norden lidande.

Det är inte dåligt skött, men man kan väl ifrågasätta prioriteringarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Du som har flashat om din k750i till w800i, vad är det för skillnad på mp3-funktionen i dom båda telefonerna?
Skulle du kunna beskriva så utförligt du kan?

EDIT:
En fråga till, är det någon skillnad i ljudet i telefonerna? både när man har lurar och när man lyssnar via högtalarna, är det starkare/klarare ljud i w800i?

mer funktioner i w800:as mp3 spelare, equalizer är bättre osv. man kan även starta enbart mp3 spelaren, utan att själva telefondelen startar. det är lite sådant. ska erkänna att ja inte använder mp3 spelaren mycket, har ju en Nano. gjorde flashen mer för att jag tycker sådant är intressant o ja ville se hur det funkade

ljudet är lika OM man använder likadana hörlurar. orginallurarna till K750 är ju lite sämre, därmed inte sagt att de är helkassa, men va vet jag, jag är ju inget "ljudfreak" heller.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Telia har tydligen "alltid" en laddning w800i!

Iaf enligt säljerskan på Teliabutiken vid Kungsport i Gbg där jag köpte min. De hade inga upplåsta tyvärr så jag köpte min för 2195kr med en bindningstid på 12 månader för 159kr/månaden vilket blir ca 4100. Gick sedan direkt till Mumien här i stan och låste upp den för 200kr

Permalänk
Medlem

Telia och Expert hade den på lager förra veckan när jag köpte min för 4095kr. Den går att få tag på om man inte bara söker på dom billigaste ställena!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRZ
Telia och Expert hade den på lager förra veckan när jag köpte min för 4095kr. Den går att få tag på om man inte bara söker på dom billigaste ställena!

Japp letar man lite så hittar man Köpte min egen för några veckor sen för 3700:-
Självklart upplåst

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Förbannat irriterande är det i alla fall, när man väl hittat ett sätta att tillfredsställa prylhungern och tagit sig igenom mobildjungeln och bestämt sig för ny telefon så finns den inte att köpa (till vettigt pris). Funderar dock på om man kanske borde beställa den på katshing och vänta till mitten av januari bara för att ha det avklarat...

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

Tycker nog att 4k är rätt så bra pris med tanke på vad man får, bra radio, mp3 och vettig kamera osv. Kommer ihåg när jag köpte en Ericsson 337 för nästan 10k LOL, vilket skit i jämförelse med dagens mobiler, men man var kung för en dag då
Det var inte ett vettigt pris

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRZ
Tycker nog att 4k är rätt så bra pris med tanke på vad man får, bra radio, mp3 och vettig kamera osv. Kommer ihåg när jag köpte en Ericsson 337 för nästan 10k LOL, vilket skit i jämförelse med dagens mobiler, men man var kung för en dag då
Det var inte ett vettigt pris

Det är förstås inte fel med lite perspektiv ibland men går den att få tag på för ~3200:- istället för ~4000:- så är det ju att föredra, pengar växer ju som bekant inte på träd.

För de 800:- man sparar där kan man ju köpa massa andra saker man inte behöver men måste ha...

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

Det är sant, men då får man oftast vänta och det vill man ju inte

Permalänk

Jag jobbar på expert så jag vet att vi har kvar i lager. Vi har t.o.m blivit rekommenderade att inte sälja w800 innan, just för att det skulle bli brist på den.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Det blir en w800i för mig innan jul iaf... Den finns i nästan alla butiker som finns på stan. hur det är på internet vet jag inte

Permalänk
Medlem

Den finns lite varstans med vodafone och telia som ja sätt (funderar på att köpa en). Om dessa inte vara dyra skitabonnemang så skulle det va perfekt Men nu vill man ju ha comviq (den bästa täckningen jag haft + att de e billigast också )

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Telia har tydligen "alltid" en laddning w800i!

Iaf enligt säljerskan på Teliabutiken vid Kungsport i Gbg där jag köpte min. De hade inga upplåsta tyvärr så jag köpte min för 2195kr med en bindningstid på 12 månader för 159kr/månaden vilket blir ca 4100. Gick sedan direkt till Mumien här i stan och låste upp den för 200kr

Vart ligger Mumien?

Och betalade du bara 2195:- + 200:- totalt?

Visa signatur

Laptop: ASUS U31SG 13"
[Intel i3 2350M] [8 GB DDR3] [nVidia GeForce 610M] [120 GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Telia har tydligen "alltid" en laddning w800i!

Iaf enligt säljerskan på Teliabutiken vid Kungsport i Gbg där jag köpte min. De hade inga upplåsta tyvärr så jag köpte min för 2195kr med en bindningstid på 12 månader för 159kr/månaden vilket blir ca 4100. Gick sedan direkt till Mumien här i stan och låste upp den för 200kr

Den är slut i telias internetbutik nu iallfall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snabelbulle
Vart ligger Mumien?

Göteborg. http://www.mumien.se

Permalänk
Avstängd

Snabelbulle: Korrekt, det enda som tillkommer är 12x159kr.

Permalänk
Medlem

Min butik har fått in ett gäng igen... DOA:de lurar som blivit utbytta

Helt sjukt vilket drag det är på W800, alla ska ha en; småungar, gubbar med keps och kärringar med rött läppstift.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Vi på expert ska ha dem i lager, sålda sista idag faktiskt men vi hade leverans i mitten av Januari på ett gäng, så den kommer fortf. att finnas.. Själv väntar jag på W900an

Permalänk
Avstängd

hrrrm, jag hade verkligen mått bättre om jag visste att min lur var splitter ny och inte en fö DOA....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
hrrrm, jag hade verkligen mått bättre om jag visste att min lur var splitter ny och inte en fö DOA....

Rest assured. De är helt nya. Hittar man en DOA belönas man med nytt saleskit.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Nallar köper man när dom är nya, ta straffet nu

Ja, den är underbar!

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Vodafone här i Kalmar har w800i.

Visa signatur

Veteran

Permalänk

Du kan få köpa min annars

Permalänk
Medlem

Det är ju helt vansinningt att SE klantad sig så med W800i! När jag köpte min i Augusti kostade den 3900, sen gick den ner lite och nu ser jag att komplett mfl har den för nästan 4500kr!! Ahh suga ur folk på pengar bara för att SE klantat sig så oerhört med tillverkningen är helt oförklarligt.

Tänker aldrig köpa en SE igen efter hur de sköter sig! Sen att de har grova problem med sin mjukvara med tex W800 som har grova problem med musiköverföringen i senaste FW. Suck..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon butik i Västerås där dom flashar om k750i till w800i?
Gör Aircall det?