Permalänk

Modda compaqt?

Har ni några tips vad jag kan göra med denna burk? . Jag har slevat molexsladdarna med el-tejp. Vad ska jag mer göra för att få den snygg ? Några tips ?

Gott nytt år

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk

hmm.. köpa nytt chassi.. eller sätt i lite neon plexi och några amd 64 x2 klibbor det blir nog kalas ska du se!

Visa signatur

nzxt nemesis,athlon 64 3200+,powercolor x800gto 256mb,epox,2*512 ram.

Permalänk

NZXT_LORD: Neon? snälla. Jag vill ha lite mera fina moddigar. Något som ser profsigt ut.. kanske lacka den svart? .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eltejp klibbar ju .. aja inte roligt för dig senare säger jag bara

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

Hehe. ska aldrig ta den eltejpen. .. Hoppas jag haha. mera tips? .

Visa signatur

Permalänk

ok ok du vill lacka den också du ska den ju självklart vara svart..med blått och rött neon

Visa signatur

nzxt nemesis,athlon 64 3200+,powercolor x800gto 256mb,epox,2*512 ram.

Permalänk

kanske ska bora ut något mönster på sidan. Svart att få en lackad låda fin? . tror ni compaqt kör vanliga atx stillen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NZXT_LORD
hmm.. köpa nytt chassi.. eller sätt i lite neon plexi och några amd 64 x2 klibbor det blir nog kalas ska du se!

Herregud... Vad är "några amd 64 x2 klibbor" !? Och vem vill fjortisförklara sitt chassi med neon och plexi... Han vill ha tips om något som kan göra det stilrenare antar jag.

Tycker du bör lackera den, kanske skaffa lite ny kylning och fixa lite mer med kablarna... HF

Visa signatur

Bytt användarnamn till Epsi.

Permalänk

Lackering + tonat plexi... Yummie

Permalänk

Svart lackering, göra en clean front i alu, ett svarttonat plexifönster bredvid en snygg gravyr på sidan Modd på insidan skulle vara fler hårddisk platser, att du tar bort den där lådan vid fläkten och har dit en vanligt fläkt, sen så tar du bort alla 3.5" platser och sätter dit en hemma byggd hd-racket. Skulle vara nice om du la upp närbilder på dina molexkablar, har funderat på att sleeva med eltejp, fast det verkar ganska gettho så jag vill se hur de blir först.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att du skall lacka den med ganska stark rosa på ena sidan sedan lackar du den svart på dom andra delarna

Permalänk
Medlem

eller gör som jag gjorde med ett exact likadant chassi:

Lacka svart, plexi fönster, neon, "ljus orgel" på fronten dvs 4 leds som reagera på olika frekvenser, satte dit fancontrol och sånt.. tyvärr har jag ingen bild

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Det här ska du göra: Lacka de helt svart, sedan sågar du ut ett motiv från en bit aluminium, rätt stort ca: 40*40cm. Sen skruvar du i nåra distanser i vänstra sidoplåten, sen lägger du på de utsågade motivet på distanserna och skruvar fast. Sen lyser du upp mellanrummet mellan motivet och chassisidan me t.ex. gröna dioder Så fräckt asså..