Största möjliga minne till PSP?

Permalänk
Medlem

Största möjliga minne till PSP?

Finns det någon slags begränsning av hur stort minne man kan använda i PSP:n, bortsett från att det inte finns hur stora minnen som hellst?
Dessutom, ska minnena vara av en speciell typ? T.ex. Memory Stick Duo eller går det bra med vilka memory sticks som hellst?

Visa signatur

Meeep meeeep!

Permalänk

ms duo finns uppåy till 2 gig om jag inte minns fel

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

4 gigabyte är det maximala som PSP kan hantera. Datel har en en "hårdisk" på 4 gigabyte som man kan använda. Neo Flash Mini 4 kommer även snart, vilket är en konverter för alla olika typer utav minneskort.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

4gb memory stick duo ska släppas första kvartalet 2006 men de lär ju vara äckligt dyra.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
4gb memory stick duo ska släppas första kvartalet 2006 men de lär ju vara äckligt dyra.

Eller gott billiga

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Eller gott billiga

Med tanke på att SD kort på 4 GB kostar 6 000....

Permalänk

den ska gå på 2 lax

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
den ska gå på 2 lax

Hemskt mycket hemskt gärna källa tack!

Permalänk
Medlem

Okej, 4 gig lär nog räcka ganska bra hoppas jag. Men måste det alltså vara Memory stick duo? Fick inte det riktigt klart för mig.

Visa signatur

Meeep meeeep!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mousse!
Okej, 4 gig lär nog räcka ganska bra hoppas jag. Men måste det alltså vara Memory stick duo? Fick inte det riktigt klart för mig.

Mjaa. Det enda som stöd officiellt är Memory Stick Duo. Dock finns det adaptrar att köpa till samt färdiga paket. Datels 4 gigs hårdisk för runt 2 lakan är tex en Compact Flash adapter med en 4 gigabyte microdrive i ett sött litet skal.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Med tanke på att SD kort på 4 GB kostar 6 000....

Man får väl drömma?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Men om det nu skulle komma ett 8-gigabytesminne skulle psp:et inte gilla det då om man stoppar i det? Typ att den inte klarar av att läsa de sista 4 gigabyten eller att den inte kan läsa minnet i huvudtaget?

Visa signatur

Meeep meeeep!

Permalänk

lånar tråden.. Det finns ju även Memory stick Pro Duo ? Dom fungerar väll också till psp? http://www.tbh.se/index.asp?id=7&kat_id=925&prod_id=7929 ... Vad tror ni om det minneskortet? Kommer det att lira bra till min PSP?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j_runbert
lånar tråden.. Det finns ju även Memory stick Pro Duo ? Dom fungerar väll också till psp? http://www.tbh.se/index.asp?id=7&kat_id=925&prod_id=7929 ... Vad tror ni om det minneskortet? Kommer det att lira bra till min PSP?

Jag kör med Pro Duo till min PSP, fungerar bra.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Medlem
Citat:

Korten kom när PSPn släpptes och "är till för" PSP. Du kan stoppa in dem i kameror och mobiler som stödjer MSDP.

Edit:
" De är kompatibla med det personliga bärbara underhållningssystemet Sony PSP (PlayStation Portable). "

Permalänk

Ok tack för svaren. Finns det bättre och mer prisvärda kort eller tycker ni att jag ska beställa ett sådant?

Edit: vad säger ni om detta: http://www.tbh.se/index.asp?id=7&kat_id=925&prod_id=7925 ? snabbhet osv. om korten

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ok tack för svaren. Finns det bättre och mer prisvärda kort eller tycker ni att jag ska beställa ett sådant?

Edit: vad säger ni om detta: http://www.tbh.se/index.asp?id=7&kat_id=925&prod_id=7925 ? snabbhet osv. om korten

Har ett sånt till min PSP, funkar väldigt bra aldrig märkt nått fel eller nått.

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon64 3500+, ABiT AV8 3RD Eye K8T800, 1024 Mb PC3200 DDR RAM, NVidia 6800NU 128Mb DDR, 200 Gb IDE HDD, 300 Gb S-ATA HDD
Bärbar: AMD Sempron 3000+, 512 Mb ram, ATi Radeon X200 128mb, 40 Gb HDD, DVD Brännare
Reserv dator: Pentium 3 500MHz, 192 Mb sdram, Matrox MGA G200, 4 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är precis samma kort som Gaming-varianten, förutom att Gaming-utgåvan är transparent gulfärgad och är formaterad för PSP vid leverans.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

PSP har bara stöd för 2 GB minneskort, annars så finns ju hårddisken, 4GB fast den är klumpig.

OBS är inte 100% säker på det första, men har läst det många gånger på många olika ställen och jag skulle rekomedera att kolla upp det först waste att köpa 4GB när det ändå inte funkar^^ eller hur?

Permalänk

Jag har 4 gb till min psp, köpte från tbh.se har jag för mig

Visa signatur