Permalänk
Medlem

Hyra film över nätet?

Hej!

Finns det någon svensk site som det går att hyra film över nätet?
Då tänkte jag på nya och äldre filmer.

SF-anytime finns men dom har inte så många att välja mellan.

Jag hoppas någon vet och kan ge en eller flera länkar till sidor som jag efterlyser.

Jag gillar film och jag vill inte ladda ner.

Det ska helst gå att titta på filmen på engång.

Och det bör inte vara ett tvång att betala med visa kort för jag lämnar inte ut konto nummer...

Jag hittade tre länkar själv här.

SF-Anytime som jag redan visste om.
Livenetworks
och film2home men finns det fler?

Permalänk
Medlem

Tja finns ju flera kabel-tv leverantörer som har pay-per-view

Om det verkligen är akut kan du ju köra boxman dock får du vänta 1-2 dager på din film men när dom fått dom skickar dom dina nya på direkten och man kan ha en lång lista 100+filmer där man har dom i ordning man vill få dom. Så när man skickar tillbaka en skickar dom den senaste i listan du har lagt till.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Hmmf, SF Anytime är ju inte som Boxman. Jag uppfattar det som att han menar ett "program", som man sedan betalar till och ser direkt på datorn, utan att behöva vänta. Eller?

Permalänk
Medlem

Boxman och Brafilm är billigare, har enormt större utbud och ger bättre bildkvalitet. En nackdel är att det ofta blir en viss väntetid på de populäraste filmerna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Det jag menar är att jag skulle vilja kunna gå in på en websida när som helst och välja en film som verkar intressant och sedan sätta mig och se den, sen skulle det dimpa ner en räkning i form av faktura eller ja räkning.

Typ se när man vill se.

Inte som brafilm eller boxman.

för då måste man ju vänta på filmerna ska komma med posten.

OCH kapucha har rätt. han/hon förstod vad jag menade...

Permalänk
Medlem

Det finns ett par banker som har tagit tag kortnummerproblemet.
På deras hemsidor kan du som kortinnehavare generera tillfälliga kort på begränsade belopp och giltighetstider. Det är lättanvänt och fungerar bra. Ta kontakt med din bank och kolla.
Jag kör själv Film2Home och SF-Anytime och de fungerar förvånansvärt bra.

Visa signatur

/ Assar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assar
Jag kör själv Film2Home och SF-Anytime och de fungerar förvånansvärt bra.

Hur är bildkvalitén? Jag har bara sett trailers och nån musikvideo på SF Anytime och det var ganska kass kvalitet, såg ut som ett gammalt VHS-band eller nåt. Blir det bättre när man väl ser en riktig film?

Permalänk
Medlem

Något, men inte mycket bättre.
Saken är den att det krävs ganska mycket BRED-band för att nå upp till DVD-kvalitet. Tanken är att du skall kunna välja en film och direkt se den i soffan.
Film2Home har något bättre kvalitet än SF-Anytime vad jag kan utläsa.
SF har lite fler filmer och har lite lätt-p-rullar från 60- och 70-talet annars ingen direkt skilnad.
Ljudet är det inget fel på däremot, testa om de kör flera kanaler om du kan. Jag har inte den möjligheten.

Visa signatur

/ Assar