Permalänk
Medlem

WoW - Hunter

Spelar en Hunter i wow. Hade några frågor.

Om jag byter pet måste jag då gå och köpa alla pet skillsen igen eller är det bara att använad "beast training" och lära mitt nya pet alla skillsen jag redan köpt?

Har just nu en björn som pet, den går hela tiden ner till unhappy, matar den me lite av varje. Vad är bästa maten som gör att den håller sig happy längre?

Tips på bra pets? Är bara level 13-14 nu, kanske man får bättre pets senare?

ang: Talents, ska man sätta alla talents på ett talents träd, eller ska man blanda och sätta på alla 3?

Permalänk
Medlem

jag har en björn som pet på min lvl 35 hunter, funkar fint för mig.
sen talents har jag satt på beastmastery, tror jag.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd

finns ju 1000 trådar om WOW kunde du inte frågat i någon av dom.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Re: WoW - Hunter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Spelar en Hunter i wow. Hade några frågor.

Om jag byter pet måste jag då gå och köpa alla pet skillsen igen eller är det bara att använad "beast training" och lära mitt nya pet alla skillsen jag redan köpt?

Har just nu en björn som pet, den går hela tiden ner till unhappy, matar den me lite av varje. Vad är bästa maten som gör att den håller sig happy längre?

Tips på bra pets? Är bara level 13-14 nu, kanske man får bättre pets senare?

ang: Talents, ska man sätta alla talents på ett talents träd, eller ska man blanda och sätta på alla 3?

Jag skulle köra Beastmastery tills du får beastial swiftness, sen gå över till markmanship. Men det e upp till dig

Permalänk

du behöver inte köpa skills igen, de skills du köpt finns alltid i beast training. när du skaffar nytt pet så har den inga skills förutom de den har som standard, tex en björn kanske har "claw rank2"

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
du behöver inte köpa skills igen, de skills du köpt finns alltid i beast training. när du skaffar nytt pet så har den inga skills förutom de den har som standard, tex en björn kanske har "claw rank2"

Okej, så jag behöver bara köra "beat training" för att lära den dom jag redan köpt right?

Okej, så det är bäst att köra på ett talent träd?..

ang, maten till min pet då?

Permalänk
Medlem

käkar kött.. raptorkött etc.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Talent builds kan diskuteras i oändlighet och det finns många variationer du kan göra. Hur du ska placera beror mkt på hur du gillar att spela..

Själv satsar jag på en Marksmanship / Survival build för PvP. Marks fram till Scatter Shot.

Glöm inte att du lär dig alla bra pet skills genom att tämja vissa djur som har dem runtom i Azeroth, inte från tränaren.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Talent builds kan diskuteras i oändlighet och det finns många variationer du kan göra. Hur du ska placera beror mkt på hur du gillar att spela..

Själv satsar jag på en Marksmanship / Survival build för PvP. Marks fram till Scatter Shot.

Glöm inte att du lär dig alla bra pet skills genom att tämja vissa djur som har dem runtom i Azeroth, inte från tränaren.

Okej, ska jag ha me mitt djur när jag går och tämjer för att få nya skills eller hur funkar de?

Permalänk
Medlem

Här är en bra sida om just hunter pets.
http://petopia.freewebsites.com/

Där står det vart du lär dig alla olika special attacker djuren har.
Claw, Bite, Dash o.s.v.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

Re: WoW - Hunter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Spelar en Hunter i wow. Hade några frågor.

Om jag byter pet måste jag då gå och köpa alla pet skillsen igen eller är det bara att använad "beast training" och lära mitt nya pet alla skillsen jag redan köpt?

Har just nu en björn som pet, den går hela tiden ner till unhappy, matar den me lite av varje. Vad är bästa maten som gör att den håller sig happy längre?

Tips på bra pets? Är bara level 13-14 nu, kanske man får bättre pets senare?

ang: Talents, ska man sätta alla talents på ett talents träd, eller ska man blanda och sätta på alla 3?

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/hunter/talen...
Denna build körde jag med fram tills 60 och nu kör jag Mark/Survival. Men denna build är väldigt bra att grinda med och då går det fort att gå upp i level.
Hoppas att det är till någon hjälp.

Permalänk
Medlem

Okej, fast när jag hittar ett djur med den skillen jag vill ha, ska jag bara tämja den? eller måste jag ta den som mitt djur?.. och vart kommer de nya skillsen så att jag kan använda den med mitt djur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Okej, fast när jag hittar ett djur med den skillen jag vill ha, ska jag bara tämja den? eller måste jag ta den som mitt djur?.. och vart kommer de nya skillsen så att jag kan använda den med mitt djur?

Du kan inte tämja ett djur medans du har ett djur aktivt, du måste först antingen dismissa det du redan har eller lämna in det hos en stable master, som alltid står utanför ett värdshus. Angående maten så äter björnar allt, och det spelar ingen roll vilken typ du ger honom, det ger lika mycket happiness. Vad ditt djur äter ser du på din "pet-tab" om du kollar på din karaktär, finns en liten glad/ledsen gubbe där, för musen över den så får du se. Ditt djur är olyckligt för att du inte haft det tillräckligt länge skulle jag tro. Det blir mer sällan olyckligt om du når "best friend", som är rank 6 i lojalitetsstegen Fan vad krångligt allting låter just nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Du kan inte tämja ett djur medans du har ett djur aktivt, du måste först antingen dismissa det du redan har eller lämna in det hos en stable master, som alltid står utanför ett värdshus. Angående maten så äter björnar allt, och det spelar ingen roll vilken typ du ger honom, det ger lika mycket happiness. Vad ditt djur äter ser du på din "pet-tab" om du kollar på din karaktär, finns en liten glad/ledsen gubbe där, för musen över den så får du se. Ditt djur är olyckligt för att du inte haft det tillräckligt länge skulle jag tro. Det blir mer sällan olyckligt om du når "best friend", som är rank 6 i lojalitetsstegen Fan vad krångligt allting låter just nu...

Jag förstår! för att få lojalitetsstegen att höja sig måste jag alltså mata den hela tiden eller finns det nåt annat jag kan göra?
fast hur är det där me att få skills från andra djur, har inte fattat de riktigt.. hur gör man? :/

Permalänk
Medlem

Jo, maten spelar visst roll. Ju högre lvl på maten, vendor mat med lvl req, ju mer happiness får ditt pet. Dvs. ett lvl 60 pet kan du inte mata med lvl 1 mat, utan det måste vara den "högsta lvln" på mat, dvs 45. Du märker det där själv, du kan kolla i combat log, då kan du se hur mkt happiness din pet får per/tick.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

http://petopia.brashendeavors.net/html/popularpetchoices.html

där finns en bra sida där du kan hitta lite olika pets för olika levels

Visa signatur

Tjeeeeeeenare mannen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jag förstår! för att få lojalitetsstegen att höja sig måste jag alltså mata den hela tiden eller finns det nåt annat jag kan göra?
fast hur är det där me att få skills från andra djur, har inte fattat de riktigt.. hur gör man? :/

Japp, mata den så den är "happy" hela tiden.

När du har tämjt ett djur som har den skill du vill åt så gå runt och döda lite mobs med den. Efter ett tag lär du dig skill:en och kan då träna dina andra djur, så länge de kan ha den skill:en överhuvudtaget förstås.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Jo, maten spelar visst roll. Ju högre lvl på maten, vendor mat med lvl req, ju mer happiness får ditt pet. Dvs. ett lvl 60 pet kan du inte mata med lvl 1 mat, utan det måste vara den "högsta lvln" på mat, dvs 45. Du märker det där själv, du kan kolla i combat log, då kan du se hur mkt happiness din pet får per/tick.

Hur ser jag hur hög level´n är på maten?.. Gav nyss lite bröd till min å kollade i combat logen, så stog de Happynes +35 typ.. hur vet jag om de är en hög lvl mat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Hur ser jag hur hög level´n är på maten?.. Gav nyss lite bröd till min å kollade i combat logen, så stog de Happynes +35 typ.. hur vet jag om de är en hög lvl mat?

lvln på maten ser du på lvl required för att äta den

Sen +35 happiness/tick tror jag är det högsta man kan få. Så då använder du nog rätt mat ^^

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
lvln på maten ser du på lvl required för att äta den

Sen +35 happiness/tick tror jag är det högsta man kan få. Så då använder du nog rätt mat ^^

Okej, hmm det var bara nå bröd som jag köpte.. 5 för 25 typ.. tror jag det var..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
finns ju 1000 trådar om WOW kunde du inte frågat i någon av dom.

som du kanske vet så togs Wow tråden bort

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Okej, hmm det var bara nå bröd som jag köpte.. 5 för 25 typ.. tror jag det var..

Pets upp till level 25 behöver bara billig mat som kostar upp till runt 1 silver för 5 st. Det brukar ge 35 i happiness. Men över det så kräver de mat som kan kosta 5 silver och över.

Lära sig cooking eller fishing är något jag rekommenderar, för att köpa mat till pets blir du fattig av Och det är redan dyrt att vara hunter från början. För du måste köpa pilar, mat till peten + att du har mindre plats för utrymme pga. att ditt quiver med pilar tar upp en bag plats så du får inte plats med lika mycket loot som några andra klasser.

Några pets att starta med i början är en katt och/eller kanske en björn. Katten för PVP om du vill det pga. att de slår lite snabbare. Och björnen i PVE för att den kan tål mkt stryk. Sen om du tröttnar på dem vi senare levels så kan du ju byta, då kan du kolla upp på lite siter vad det finns för ngt och vart de finns. Sen är det bara att gå och tamea. Tänk på att pets som är "rare" eller "elite" ibland kan ha högre stats än andra pets.

Om du vill levla snabbt i början med din hunter tycker jag du ska sätta dina talentpoints i beastträdet, runt ~30 points till du får bestialfury som är en riktigt bra talent. Sen kör du de resterande poängen i marksmanshipträdet för att få upp din egen skada från avstånd.

Kolla in den här tråden så hittar du nog all informaion om pet skills:

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-hunter&t...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Gambit: Thx!

Vart kan man surfa in och se exakt hur många dagar man har kvar att spela wow innan man måste köpa nytt gamecard?.. Har EU vertionen av spelet. Och var kan man ändra sina uppgifter, typ sin kontakt mail password till sin användare och sånt?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Medlem

quDos: thx!

Går det föressten att ha en sköld med Hunter?..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
quDos: thx!

Går det föressten att ha en sköld med Hunter?..

nej.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

ang talents.

Har tänkt att bygga en bra PvP hunter. Är det här bra? Eller vet nån en bättre PvP build?

Marksmanship Talents - 21 points

# Improved Concussive Shot - rank 5/5
# Lethal Shots - rank 5/5
# Aimed Shot - rank 1/1
# Improved Arcane Shot - rank 1/5
# Hawk Eye - rank 3/3
# Mortal Shots - rank 5/5
# Scatter Shot - rank 1/1

Survival Talents - 30 points

# Humanoid Slaying - rank 3/3
# Deflection - rank 2/5
# Savage Strikes - rank 2/2
# Improved Wing Clip - rank 5/5
# Survivalist - rank 5/5
# Deterrence - rank 1/1
# Surefooted - rank 3/3
# Killer Instinct - rank 3/3
# Counterattack - rank 1/1
# Lightning Reflexes - rank 5/5

Permalänk
Medlem

Det där ser ut som en rikgigt bra build, men jag tycker inte du ska lägga dina talents på det tidigt i spelet. Bättre att levla så snabbt som möjligt och sedan när du blivit en 30+ kanske lägga om dina talents som du har i exemplet, så du kan PVP:a.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Okej, då kör jag på det. Har tänkt på de också lite, ska jag sätta på Beast mastery nu fram till typ lvl 30? för att levla fort alltså?

Vad kostar det föressten att lägga om ALLA talents?

thx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Okej, då kör jag på det. Har tänkt på de också lite, ska jag sätta på Beast mastery nu fram till typ lvl 30? för att levla fort alltså?

Vad kostar det föressten att lägga om ALLA talents?

thx

Aaah precis så ha jag gjort för att alla sagt att det varit bäst så. Och nu har jag precis blivit 30 med den hunter jag kör nu och det var precis som det sa. Det kostar 3 eller 5 guld första gången har jag för mig, sen blir det dyrare.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|