Permalänk
Medlem

Köpa nu eller skall jag vänta?

Jag känner en oro över att det kommer någon form av ny serie hos diverse tillverkningsföretag relativt snart. Har jag rätt?

Jag har en budget på 19000 kr och vill helst inte slösa detta på "gårdagens" saker.

Sammanfattning, har ni hört något rykte eller kanske tillochmed om nvidia, amd m.fl släpper nya saker inom 1-3 månader?

Bör jag vänta?

Permalänk

Mja.. det kommer alltid komma nya saker. Men just nu kanske jag känner att det kommer ganska mycket den snaraste framtiden. Allt är ju upp till dig.

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tisselito
Mja.. det kommer alltid komma nya saker. Men just nu kanske jag känner att det kommer ganska mycket den snaraste framtiden. Allt är ju upp till dig.

Definera gärna framtiden. 2-3 månader? 2 år?

Permalänk

Mja, vi har väl AM2 kommandes här nu snart va? Det kommer väl om någon månad eller två?
Men då kommer den vara väldigt ny och detta resulterar i dyra komponenter och många buggar. Den är inte riktigt stabil i början, skulle vara min gissning.

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk
Moderator
Moderator

AMDs nya sockel lanseras i april, vilket innebär att vettiga moderkort kommer dyka upp först under sensommaren eller hösten, Intel har en hel del nytt på gång också, ungefär samma tidsperspektiv tror jag
ATI släpper nya grafikkort i februari, NVIDIAs nästa generation kommer i mars eller april

men detsamma kommer gälla närhelst du köper

har du inget behov av en ny dator nu så kan du lika gärna vänta, men du kommer inte gå miste om något revolutionerande superhäftigt baxnande maxat om du köper burk idag

den goa "fanken vilka sköna grejer man kunda köpa nu om jag bara väntat tre månader"-känslan kommer alltid finnas där

Edit: Eller näe Intel tar nog lite längre tid på sig, inte så bra pejl på deras pryttlar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

plus att jag har hört rykten om att RIVA kommer in i grafikleken igen.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
plus att jag har hört rykten om att RIVA kommer in i grafikleken igen.

Riva?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saluut
Riva?

Tror han egentligen menar nVidia, men är inte medveten om det. Förvirrande i vilket fall

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)