Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
fan när du får igång datorn och vi får se på nå resultat så kommer din dator vara stenålder!

/kick /ban /igonre på doodeley, sista gången han satte sin fot på detta forumet.
Ni andra håller er till topic och ge tusan i att spekulera fram och tillbaka så att det blir dålig stämning i tråden. Tvinga mig inte att låsa den och eventuellt dela ut mer varningar.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicKeN
Få se ett memtest på 10timmar med dom minnena i den hastigheten!

Har inte kört Memtest alls på dessa minnen eftersom dom inte krånglat..
Att datorn knallar på dygnet runt och kör folding@home när jag inte sitter vid den + att det inte knasar i spel räcker för mej..
SuperPi-stabil är den bl.a iaf: http://www.gunnarsson.biz/news/2500/2500.htm
OBS! Det är 250MHz 3-3-3-8 jag kör 24/7 på..
Jag är själv förvånad över att det funkar..

*Edit*
Satt t.ex och spelade CSS i ca: 2 timmar nyss utan problem.

*Edit 2*
Går även att köra SuperPi.JPGSuperPi i 255MHz, fast då flippar minnena ur efter en stund om jag kör igång ett spel..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Den kan gå på men en dag när du startar datorn så kanske filsystemet är intackt och förstört. En skicklig klockare kollar stabiliteten på sina saker för att vara säker på att inte något tråkigt kommer hända. Sen kan jag lova dig att Aliens minnen kommer prestera bättre än dina änen i lägre freq's.

Sen hoppas jag att du vet att buss hastigheten inte ska överstiga 2000MHz vilket din gör ganska rejält. Närmare bestämt 500MHz mer än rekomenderat.

Men Godnatt och lycka till Alien! Hoppas du får datorn som du vill ha den till slut! Tycker du har haft ett gott tålamod med alla fel och så! du är värkligen värd denna dator nu!

Permalänk
Medlem

Alien... vilka minnesmoduler är det du kör på nu'? Såg att du hade bara 2st stickor på sista bilderna, är det OCZ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicKeN
Men Godnatt och lycka till Alien! Hoppas du får datorn som du vill ha den till slut! Tycker du har haft ett gott tålamod med alla fel och så! du är verkligen värd denna dator nu!

Tack LicKeN

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fru1ty
har nu följt denna forumstråden i snart 1 månadstid och jag blir bara mer och mer exalterad (hur man nu skriver det) på denna über-dÿber-cÿber maskinen! jag har bara en fråga, vad ska du använda den till? spela, rendera massor, chatta på msn?

All the above och lite till...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Alien... vilka minnesmoduler är det du kör på nu'? Såg att du hade bara 2st stickor på sista bilderna, är det OCZ?

Titta på min signatur så ser du....hehe.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Bara ignorera han Krydda[n] Han låter bara som doodeley jr ändå

Permalänk
Medlem

Tycker det e kul med folk som säger "Bortskämd" eller "kolla min dator, allt ja hade råd med, du e bortskämd" o grejjer. jag säger STFU o skaffa penger istelle för att sitta här o whina över att ni har mindre pengar än vissa andra.

Najs dator AlienCobra Ja sku kanske köpa nå liknande om ja använde min dator till mer än att se på film o chatta på msn Men nu när man studerar har man inge tid över till spel! Hoppas du får fin grafik i spelen nu

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

har du vanlig luftkylning på NB? och isåfall blir inte den rättså varm isåfall?

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt förstått om datorn är igång eller inte?

btw så duger väl datorn

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvaxdack
Tycker den här tråden börjar bli fånig! Snubben som har köpt prylarna har uppenbarligen gjort bort sig, han verkar inte ha förmågan att få ihop grejerna. Lås skiten, det bli ju ändå inget bygge av!

Du din "kvacksalvare" behöver inte läsa tråden. Eller rättare sagt låt bli och kommentera, om du ändå inte följt tråden. Riggen blir klar senast Onsdag.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Du din "kvacksalvare" behöver inte läsa tråden. Eller rättare sagt låt bli och kommentera, om du ändå inte följt tråden. Riggen blir klar senast Onsdag.

Väntar med späning.. är du inte nöjd kan vi alltid byta sen

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråden är rensad och upplåst. Har ni inget vettigt att tillföra diskussionen så låt bli att skriv. Är ni även rädda om era konton så uppmanar jag er att hålla er borta från tjafset, vi moderatorer kommer att hålla ett vakande öga.

*Upplåst/rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Får du hem datorn nu på onsdag eller när får du hem den?

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Bästa vorre kanske ifall du startade en tråd in http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=5

Sätt upp en projektlog och publicera allt när du är helt färdig. På så sätt slipper vi allt gnäll och tjafs

Permalänk

försök komma med i nvidias rig of the month ? : P

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk

Det är onsdag imorgon. Då är allt klart!

Visa signatur

AMD64 3700+ <Schyte Ninja>, eVGA 7600GT <CO version>, 1GB Crosair Value Select, 250 GB Western Digital Caviar, Abit AN8-SLI, 3023 3D Marks 06

Permalänk
Medlem

Aja det här bygget verkar ha dött:( Synd eftersom riggen va så jävla grym:cool:

Visa signatur

3700+ CABGE 0522XPBW
DFI Lanparty nf4 SLI-DR

Permalänk
Avstängd

mmm, håller med lite grann det hinner komma bättre grejor innan datorn är klar och det är ju lite synd!

Visa signatur

2.4 ghz - 1.57 gig ram - 200 gig hdd - 6600gt

Permalänk
Medlem

tycker inte det finns så överdrivet mkt bättre grejer just nu;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Bästa vorre kanske ifall du startade en tråd in http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=5

Sätt upp en projektlog och publicera allt när du är helt färdig. På så sätt slipper vi allt gnäll och tjafs

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loutre
tycker inte det finns så överdrivet mkt bättre grejer just nu;)

Vad hade mitt inlägg med prestandan på hans komponenter att göra? Jag skrev "vänta med publicieringen tills allt är färdigt". Förstår vad de menade på Tv4 Nyheter med att läsförståelsen hade sjunkit i landet som helhet

Permalänk
Medlem

nejnej, svarade på ovanståendes inlägg, dvs 24-decembers, höll bara med dig om att han borde skapa en projektlogg....så analfabet är jag iaf inte:p

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loutre
nejnej, svarade på ovanståendes inlägg, dvs 24-decembers, höll bara med dig om att han borde skapa en projektlogg....så analfabet är jag iaf inte:p

Då får du hu skriva något under. Annars ser det ut som ett fel citat

Permalänk
Medlem

jo, kom på det efteråt...

Visa signatur

.

Permalänk

Hallå, vi har kommit på "flaskhalsen" med datorn tror jag. Flaskhalsen är att nuvarande nätagg, är för klen. Jag måste köpa ett till på 580W. Bara graffekorten konsumerar ca 500W i full load. Dessutom finns det inga nätagg i Sverige, som har 850-1000W än. Så det kommer att ta lite längre tid, att klocka processorn stabilt. Sen blir det överklocka ramminnena och till sist graffekoren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du datorn hemma nu då som du sa?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
700watt torde räcka..
http://www.fsp-group.com.tw/english/1_product/2_detail.asp?ma...

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=315686&cks=PRL

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Var är allt? Du skulle väl vara klar idag?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JowTow
Var är allt? Du skulle väl vara klar idag?

Läs dom tidigare inläggen!

Permalänk
Medlem

alien, pröva ta ut ett grafikkort och kolla om prollen går högre då.

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...