Vilken yrke bör jag välja till min shaman?

Permalänk
Medlem

Både första o andra yrke =D

Permalänk
Medlem

Välj SJÄLV det DU tycker verkar bäst.
http://www.wow-europe.com/en/info/professions/ - läs och begrunda.

Fast ett nybörjar tips är väl att köra yrken så man kan tillverka gear till sig själv, så jag skulle tipsa dom om leatherworking och skinning

Visa signatur
Permalänk

Själv kör jag med Enchanting och Mining, det har gått ganska segt men nu börjar det vända:)

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Skinning och Leatherworking och den dragon-grejen. Då får du först leather och sen mail. Herbalism/Alchemy är också ett alternativ. För snabba pengar mining/skinning.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Alchemy verkar bra då man kan göra sina egna drycker? O blacksmithing för o göra armor? Men vad innebär egentligen engineering och enchanting?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
Alchemy verkar bra då man kan göra sina egna drycker? O blacksmithing för o göra armor? Men vad innebär egentligen engineering och enchanting?

"Välj SJÄLV det DU tycker verkar bäst.
http://www.wow-europe.com/en/info/professions/ - läs och begrunda.

Fast ett nybörjar tips är väl att köra yrken så man kan tillverka gear till sig själv, så jag skulle tipsa dom om leatherworking och skinning"

Citerar mig själv, då du verkar ha missat mitt inlägg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Professions kostar bara pengar. Det är billigare att köpa grejjerna du behöver, alla andra har ju ändå professions så du kan ju handla av de istället...

Sedan säljer alla crafters sina grejjer på AH oftast till förlust, bara för att levla osv. Undantaget är väl engineering då du med det kan använda mkt du inte skulle kunna annars. Kör det med mining.

Alchemy kan vara kul då du billigt får mkt potions du inte skulle haft annars då, men du kan ju fortfarande köpa de viktigaste...

Annars kör du skinning / mining och säljer mats istället. Åtminstonde tills endgame, då du kan byta yrken och köpa de mats du behöver när du ändå har gott om pengar. Professions kan sinka dig väldigt mycket i levlandet...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

läkekonst och måla masker kanske?

lära folk dansa runt lägereldarna?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Har en Warlock jag spelat på lite, vad rekomenderas? Jag skulle vela ha Tailoring + Enchanting låter det bra? eller bör jag ha ett sammlings yrke istället för en av dom?..

Och behöver jag sknning eller mining för Enchanting eller Tailoring?

Permalänk
Inaktiv

*Bort /xphaze*

Permalänk
Medlem

Shamaner förekommer i Afrika, alltså borde du välja t.ex blomplockning eller skördearbete.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

tycker man borde nämna vilket spel man pratar om, men det flesta verkar fatta att det handlar om wow iaf

men skriv gärna vilket spel det handlar om iaf så alla kan förstå din tråd

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Vadå är inte det här ett CS & wow forum?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Professions kostar bara pengar. Det är billigare att köpa grejjerna du behöver

Skön inställning. Det är tack vare sånna som dig man tjänar grova pengar på professions.

EDIT: Molotov, ingen tycker om dig. Alla tycker om WoW. Det är därför det finns trådar om WoW och inte om dig.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Skön inställning. Det är tack vare sånna som dig man tjänar grova pengar på professions.

EDIT: Molotov, ingen tycker om dig. Alla tycker om WoW. Det är därför det finns trådar om WoW och inte om dig.

du ljuger.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
du ljuger.

Du lever i en bubbla av ovetande. Stick.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

snickare

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Du lever i en bubbla av ovetande. Stick.

pöss

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Din andra tråd Patabata där du inte skriver vilket spel du ens snackar om.
Inte för att jag bryr mig, men.... tänk så ska jag köpa en bil, en bmw eller volvo. Bmwn har 200 hästkrafter och Volvon har också 190 hästkrafter.

Och så startar jag en tråd:

"Vilken bil? Den med 200 hästkrafter eller den med 190 hästkrafter?"

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Shamaner förekommer i Afrika, alltså borde du välja t.ex blomplockning eller skördearbete.

Man kan faktiskt ha 2 yrken

Okej. Nu till yrkena.

Som många säger, välj det som du tycker känns bäst. Men visst, det är inte så enkelt att veta vilket som är bäst.

Jag som rogue har just nu: Alchemy och Herbalism. (Bara för att göra överlevnadspots billigt).

Och med min druid har jag: Leatherworking och Skinning (Leatherworkingen har jag för att göra bra och billiga saker till min rogue, och Skinningen har jag för att tjäna bra pengar)

Men du som shaman, tycker jag ska välja, som någon tidigare sa Leatherworking.
Då kan du, om du väljer den här dragon saken, göra Mail saker som du kan använda när du är över lvl 40.

Men läs på lite, och fundera. Vill du tjäna pengar på ditt yrke? Då kanske du ska välja något annat. Vill du unna dig själv ett par fina byxor, då kanske du ska välja det andra.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Re: Vilken yrke bör jag välja till min shaman?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata

FFS!

Snälla kan ni inte välja topic lite bättre?
Och varför startar ni inte ett eget forum om WoW? Jag är så himla trött på att var annan tråd på Sweclockers spelforum handlar om WoW nu för tiden. Det finns ju andra spel!?!?

Sry, var bara tvungen att skriva av mig!

Permalänk
Medlem

eh va smokerdave?
jag känner massa som inte gillar wow
det är ju du som lever i en bubbla
lol

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vilken yrke bör jag välja till min shaman?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladalf
FFS!

Snälla kan ni inte välja topic lite bättre?
Och varför startar ni inte ett eget forum om WoW? Jag är så himla trött på att var annan tråd på Sweclockers spelforum handlar om WoW nu för tiden. Det finns ju andra spel!?!?

Sry, var bara tvungen att skriva av mig!

Vårat fel att de tar bort alla stora WoW-trådar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Lånar tråden lite. Har en Warlock jag spelat på lite, vad rekomenderas? Jag skulle vela ha Tailoring + Enchanting låter det bra? eller bör jag ha ett sammlings yrke istället för en av dom?..

Och behöver jag sknning eller mining för Enchanting eller Tailoring?

Till Enchanting finns ingen annan profession som riktigt hör ihop utan det spelar faktiskt ingen roll vilken du tar, dock skulle jag rekommendera Skinning eller Mining då Enchanting kostar fruktansvärt mycke pengar när du når högre i skills, och då kan det vara bra och sälja mycket skinn eller liknande i AH för att ha slippa förlora en onödigt mycket pengar.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare